einoveller

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Forgive and Forget Del 5

Av Emma Wallentinson - 19 juni 2011 09:57

- Vad är viktigare än dina fans? frågade Richard.

- Min familj, fräste jag.

- Men snälla Lee, bad Richard.

- Fattar du inte att jag tröttnar ibland?! nästan skrek jag. -alla håller på och klagar, kan ni låta mig vara ifred någon gång?! Sen la jag på. Så slog det mig en tanke. Jag kanske inte borde ha sagt så..

 

Lee:


När Melissa och jag var klara i gallerian så funderade vi på vad vi skulle göra nu.

- Så vad vill du hitta på? frågade Melissa.

- Det spelar ingen roll, vad vill du? frågade jag. Melissa svarade inte utan pekade bort en man med en kamera lite längre bort.

- Paparazzi, viskade hon.

- Kom, sa jag och drog henne med mig. -vi går hem. Vi började gå mot utgången men så kom en blixt bakom oss.

- Lee, le lite nu då! sa mannen som tagit kortet. Jag vände mig om, log ett fejkleende och gick ut med Melissa i släptåg.

- Dendär bilden kommer va i tidningen nästa dag, suckade jag.

- Hoppas inte jag är med! sa Melissa. Hon hade komplex över sin mage och det minsta hon ville var att hela världen såg henne.

- Sluta nu! sa jag. -du är jättefin och det vet du! Melissa log.

- Tack, sa hon. -detsamma.

- Hmm, ska jag ringa efter en taxi eller ska jag ringa efter Thomas? frågade jag.

- Thomas? upprepade Melissa.

- Mm, min chaufför, sa jag. -han som kör limon.

- Aha, sa Melissa. -ska vi ta en taxi? Limo drar till sig så mycket uppmärksamhet.

- Okej, sa jag och stoppade handen i fickan för att ta upp mobilen.

- Jag glömde mobilen hemma.. sa jag. -kan jag låna din?

- Det är klart, sa Melissa och gav mig hennes mobil. Jag slog numret till taxin och tio minuter senare stod en taxi där för att köra oss hem.


Felicia:


Jag var faktiskt nervös. Nervös för att Richard skulle skälla ut Lee för att hon.. Äum jag, hade sagt sådär. Vad skulle han säga?,

''Jag vet att det var du som pratade, det lät precis som du och det måste ju vara du om du nu inte har någon tvillingsyster eller något som låter likdant?''

Och då skulle Lee tänka,

''Det var Felicia som sa så!''

Då kanske hon skulle bli jättesur... Herregud, vad hade jag gjort?!
Men nu överreagerade jag. Hennes karriär skulle ju inte vara över bara för att jag sagt sådär? Och hur stor var chansen egentligen att Richard skulle säga just sådär? Hur stor var chansen egentligen att han skulle skälla ut Lee? Okej, jag måste ta det lungt! Då öppnades dörren och Lee kom in med Melissa bakom sig. Jag gick ut i hallen.

- Hej Lee! sa jag. -hur har du haft det..?`

- Bara bra, sa Lee. -hur har du haft det?

- Joo.. Bara bra, ljög jag. -det har inte hänt något speciellt.

- Okej, sa Lee. -det var ju bra, antar jag.

- Du kan ju vara med oss istället för att sitta i ditt rum ensam, sa Melissa.

- Ja, du får gärna vara med oss, sa Lee.

- Okej, sa jag. -visst, vad ska ni göra?

- Jadu.. sa Melissa. -har ingen aning.

- Vi kan ju... började Lee men bev avbruten av att hennes mobil ringde.

- Just det, min mobil, sa Lee. -har det ringt någon Felicia?
- Nej.. mumlade jag. Lee gick iväg till sitt rum för att svara.

- Hej Richard! hörde man hur Lee sa glatt. -vadå.. vad menar du? Nej jag har inte.. Nej.. Joo men då kan jag.. Vadå, jag har inte sagt.. Jaha, okej. Så la hon på och kom ut till oss igen. Jag kände hur jag blev helt röd i ansiktet. Nu kom det, nu skulle hon bli skitförbannad. Men istället för att skrika på mig skrattade hon.

- Haha, Richard var lite sur, skrattade hon. -ni skulle ha hört honom, ''min dotter måste ha dig på sitt kalas, jag tycker verkligen du borde ta bättre hand om dina fans!'' Hon skrattade högre.

- Asså herregud Felcia, skrattade hon. -du får inte svara på mina samtal, men.. asså shit, detdär var faktiskt kul!



                                                  
                                                 

Av Isabelle ;)

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 juni 2011 14:37

Jag älskar att skriva berättelser också. Har precis "hittat hit" och ska läsa mer allteftersom. Lycka till med skrivandet. Tycker själv att det känns lättast om man skriver för att det är kul.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

19 juni 2011 17:01

Bra del, bra att Lee skrattade åt saken...

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Frun i huset

Frun i huset

19 juni 2011 18:13

Tack för en bra blogg! :)

http://www.parbloggen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards