einoveller

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Forgive and Forget Del 6

Av Emma Wallentinson - 19 juni 2011 18:08

- Haha, Richard var lite sur, skrattade hon. -ni skulle ha hört honom, ''min dotter måste ha dig på sitt kalas, jag tycker verkligen du borde ta bättre hand om dina fans!'' Hon skrattade högre.

- Asså herregud Felcia, skrattade hon. -du får inte svara på mina samtal, men.. asså shit, detdär var faktiskt kul!

 

Lee:


Jag satt på mitt rum och kollade i almenackan. Jag hade fullt upp, särskilt eftersom jag skulle släppa skivan om två veckor. Jag behövde verkligen åka till studion och få den fixad. Men innan det så ville jag vara hemma med familjen. Ändå blev det inte så mycket tid över till familjen, jag var mycket med Melissa och Felicia hängde med någon gång ibland men jag var inte mycket med mamma och pappa...

Jag la undan almenackan och la mig raklång i sängen. Jag hade lust att bara ligga där och inte göra någonting men jag hade annat att göra. Det kanske var bäst att sticka till studion nu och få detdär fixat? Jag bestämde mig för att åka dit och ringde efter limon.


Felicia:


Limon bromsade utanför huset. Lee skulle iväg, synd för jag ville verkligen vara med henne. Jag gick till hennes rum och fick syn på henne där hon stod framför spegeln.

- Man måste ju se bra ut? frågade jag. Lee log.

- Jaa, särskilt när någon tar kort vart man än går, sa hon och tittade på sig själv i spegeln.

- Limon har kommit, sa jag och hon slet blicken från spegeln.

- Vad bra, sa hon och började gå mot hallen.

- Vart ska du? frågade jag.

- Till studion, sa Lee och tog på sig skorna.

- Kan jag föja med? frågade jag. Lee verkade lite förvånad men sa;

- Visst, men skynda dig.


Lee:


Jag stod i studion med hörlurarna på mig och micken framför mig.

- Okej nu tar vi det från början igen, sa Ken.

- Okej, sa jag och musiken började spelas från början och jag började sjunga.


''If someone says you can't, you can always take a chance. What's happend no one knows, but you have to risk for win.''


- Nej, vi tar om detdär, sa Ken. -det blev lite...

- Falskt? frågade jag.

- Nej det vill jag inte säga, sa Ken. -det blev bara lite du vet..

- Okej jag fattar, sa jag. -vi kör om bara. Så harklade jag mig och musiken startade igen. Så började jag sjunga igen. Och igen, och igen, och igen och sen åter igen. När Ken tillslut sa att det blev bra var jag helt hes och hade inte alls lust att sjunga mer.

- Kan vi ta en paus? frågade jag.

- Visst, sa Ken. -jag tror du behöver det.

- Mm tack, mumlade jag och tog av mig hörlurarna och gick ut till Felicia som satt brevid Ken.

- Ska vi gå och dricka något på cafeét här borta? frågade jag.

- Visst! sa Felicia och reste sig upp.

Det var ganska lite folk på cafeét och det var rätt skönt. Jag beställde en varm choklad och Felicia ett glas jucie. Snart kom servitrisen och skulle ge oss våran dricka. Så tittade hon länge på mig innan hon utbrast;

- Men herregud, du är ju... Du är ju Lee! Jag nickade och log.

- Japp, det är jag, sa jag och tittade mot den chockade servitrisen.

- Kan jag få en autograf? frågade hon ivrigt.

- Självklart, sa jag och tog upp ett papper och en penna jag hade i fickan (en vana jag har att alltid ha med mig papper och penna för att skriva autografer) och sen skrev jag mitt namn och räckte till henne.

- Oj, tack så mycket! sa hon och tog emot den och la ner det i en ficka i hennes förkläde. Så la hon ner chokladen och jucien och gick sin väg med ett stort leende på läpparna.

- Asså fatta hur lycklig du är, sa jag.

- Vadå då? frågade Felicia.

- Mina fans köar i timmar bara för att se mig men du behöver bara stanna hemma så får du se mig, sa jag. Felicia fnyste.

- Åh, sa hon. -jag är såååå lyckligt lottad!

- Du borde vara glad, sa jag.

- Jag är glad, sa Felcia.

- Det märks ju, sa jag ironiskt.

- Tyst med dig, sa Felicia. -jag är så lyckligt lottad som har en så bra syster som du. Jag skrattade åt henne.

- Åh Felicia, sa jag. -du får mig alltid att skratta, vad skulle jag gör utan dig?


                                                  
                                                


Av Isabelle:)

 
 
Trude

Trude

19 juni 2011 19:07

Bra del, längtar till nästa:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards