einoveller

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Forgive and Forget Del 7

Av Emma Wallentinson - 19 juni 2011 21:02

- Du borde vara glad, sa jag.

- Jag är glad, sa Felcia.

- Det märks ju, sa jag ironiskt.

- Tyst med dig, sa Felicia. -jag är så lyckligt lottad som har en så bra syster som du. Jag skrattade åt henne.

- Åh Felicia, sa jag. -du får mig alltid att skratta, vad skulle jag gör utan dig?

 

Felicia:


När Lee hade jobbast klart med skivan var hon helt slut. Ändå föreslog hon att vi skulle gå på disco, mest för att vi skulle göra något kul ihop för det var inte ofta vi gjorde något tillsammans längre. Så vi tog limon till det hetaste discot i stan, Night forever young. 

- Du vet att du kommer inte få ha mig ensam, sa Lee.

- Nej det vet jag, sa jag och gick ur limon. -alla där inne kommer bli galna. Lee nickade och vi gick mot ingången. Kön in till discot var ända ut till gatan, men självklart behövde inte vi stå i den. Så fort dörrvakten fick syn på Lee vinkade han henne till sig, sa att han var ett stort fan och släppte in oss. Sen var partyt igång.


Lee:


Det skulle bli en lång kväll, redan när jag kom in hördes ett skrik;

- Men herregud, det är Lee! Alla trängde sig på för att komma närmare mig och alla skrek som galna.


 

 Men det dröjde inte länge förän en vakt tog med mig och Felicia till vip rummet. Där var det ganska lungt, det var bara tre personer till om man inte räknade med Felicia och mig och dem verkade inte ha lagt märke till mig än. Det var inte så sent än, klockan var bara åtta, så snart skulle det nog komma fler.

Klockan tio kom det fler, och några av dem var ''stora fans''. Jag hade fullt upp med att prata med dem stora fansen och hade inte så mycket tid över till Felcia, men hon verkade klara sig själv. Hon dansade med olika personer och skrattade.



Felicia:


Lee hade fullt upp med sina fans så jag hade kul på egen hand. Jag mötte många snälla människor, många av dem var självklart söta killar, som jag dansade med. Så tiden gick fort. Alldeles för fort. För helt plötsligt kom Lee och knackade mig på axeln.

- Jag ser att du har kul, sa hon.

- Aa då! sa jag glatt.

- Vi måste dra, sa Lee.

- Redan? frågade jag förvånat. Lee nickade.

- Klockan är halv ett, mamma vill nog att vi ska va hemma ett, sa hon.

- Men det tar inte en halvtimme att åka hem så vi kan stanna lite till, sa jag.

- Men jag vill åka hem nu, sa Lee. -kom igen Felicia, vi drar nu!

- Nej, sa jag tvärt. -jag vill inte, åk hem du så ringer jag en taxi när jag vill åka hem. Lee suckade.

- Okej då, sa hon. -men var rädd om dig, du vet inte vad det finns för läskiga typer där ute.

- Men sluta, sa jag. -det är väl typ en chans på miljonen att det händer just mig?! Lee ryckte på axlarna.

- Var försiktig bara, okej? frågade hon.

- Okej, sa jag. Lee nöjde sig med det och gick mot utgången.

Sen gick tiden allt långsammare och långsammare. Många gick hem och några blev bara fullare och fullare, tillslut blev dem bara läskiga. Så vid två bestämde jag mig för att gå hem. Det var rätt mörkt ute men jag var inte rädd, jag hade ringt en taxi så snart skulle den komma. Jag gick fram och tillbaka och väntade på taxin när jag fick syn på nåt som rörde sig i gränden. Jag gick lite närmre för att kolla vad det var, men det var så mörkt att jag behövde gå närmre för att se. Så jag gick in i den mörka gränden.

- Hallå? ropade jag. Det rörde sig igen där inne. Så jag gick längre in.

- Hallå? ropade jag igen. -vem är där inne? Så såg jag hur en man satt med nedåtböjt huvud där inne. Men så lyfte han på huvudet när han hörde att jag ropade och stirrade på mig med hans genomträngande blåa ögon.

- Inte ska du väl vara här? frågade jag och gick ännu närmre honom. Han sa inget utan reste dig blixtsnabbt upp, tog ett tag om mina axlar och drog mig till sig.

- Tysssst, väste han och satte handen för min mun. Så släppte han ena handen och tog ett hårt tag om mitt guldarmband innan han slet bort det från min handled.

- Nhmmmm, sa jag och han la armbandet i sin ficka och tog tag om mitt halsband. Så drog han bort det också och la ner det också. Sen drog han in mig längre in i gränden.

- Kom, viskade han. Jag försökte förtvivlat slita mig bort när han drog mig bakåt och till  min lycka ramlade han. Jag skulle ta första steget till att springa därifrån men han tog tag om mitt ben och drog till i det så jag föll. Så slet han upp en kniv ur fickan och höll den mot benet,

- Stilla! sa han.

- Hjäääääälp! skrek jag och sparkade förtvivlat med benen mot mannen. En tjej i min  ålder kom och såg in mot oss, hon måste ha hört mitt skrik.

- Hjälp! skrek jag och fick loss benet ur mannens grepp. Min reaktion var att sparka till honom, rätt i ansiktet och jag gissar att jag sparkade honom på näsan för blodet rann nerpå munnen. Mannen kved till och höjde kniven för att sätta den i foten på mig men jag sparkade till honom igen och han föll ihop. Livrädd reste jag mig upp och såg hur han kastade kniven mot mig. Jag såg hur den ramlade brevid mig och jag böjde mig ner, tog upp den och kastade in den mot mörkret. Då hördes ett högt skrik därinnefrån. Jag fick panik, herregud vad hade jag gjort?! Jag sprang fort därifrån och kände tjejens blick i ryggen på mig.


                                                  
                                               


Av Isabelle! :)

Tack för alla underbara kommentarer!<3

 
 
Trude

Trude

20 juni 2011 09:54

Jätte bra del! Hoppas tjejen var full eller nåt så att hon glömmer bort allt... fast Felicia har väll inte den turen?

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards