einoveller

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma Wallentinson - 21 augusti 2011 14:02



Justin,uppe på sjukhuset:


Jag satt utanför och väntade på att nån skulle komma ut från operationsrummet och säga att hon skulle klara sig.

''Hey,hon klarar sig'' sa Kenny och klappade mig på axeln.

''Det var ju tur att vi hittade henne,men ärligt Justin,vi känner inte den här tjejen?'' sa han sen och ryckte på axlarna.

''Jag ska vänta här tills hon vaknar'' sa jag bestämt och kollade på Kenny.

''Visst,jag går och sätter mig med Pattie i cafét.

Jag mummlade ett svar tillbaka innan Kenny försvann bort bakom hörnet.


1 timme senare:


''Ursäkta herrn'' sa en tjus röst och jag vaknade upp från mina taknar.

''jaa''sa jag och harklad mig medans jag reste mig upp från golvet där jag hade placerat mig igårkväll.

''Är du familjemedlem till Hannah?'' frågade hon och bläddrade igenom sina papper.

''Ehm jaa,eller nej jag typ hittade henne i vattnet igår'' svarade jag och kliade mig i bakhuvudet.

''Okej,vet du vart hennes föräldrar är eller så?''frågade hon.

''Nej tyvärr''svarade jag.

''Okej vi tar reda på det men hon har vaknat till nu om ni ville träffa henne''

''Okej tack'' svarade jag och hon log innan hon fortsatte bortåt.


Hannah:

Jag öppnade sakta ögonen men det var jobbigt,det gjorde ont på nåt sätt.

Jag tittade mig omkring men kände inte igen mig.

Dörren in till rummet öppnades och jag försökte se vem det var.

''Pappa?'' frågade jag med en hes röst.

Personen visade sig.

''Ehm nej,det är jag Justin'' sa han och log ett snett leende.


Justin:


''Haha var det du som typ gjorde bort dig i förrgår,var det va?'' frågade hon och skrattade.

Det pirrade till i magen när hon gjorde det.

Jag nickade och log generat.

''Jag antar att det var du som räddade mig'' sa hon efter ett tag.

Jag kollade in i hennes bruna ögon.

''Ehm..jaa det kan man väl säga'' svarade jag och var tvungen att titta bort för att inte slänga ur mig hur vackra hennes ögon var.

''Då kan jag inget mer än att tacka dig,Justin'' sa hon och lyfte lite på sig men det såg ut som om det gjorde väldigt ont.

''Kanske lite pinsamt men kan du böja dig fram till mig'' frågade hon och rodnade lite.

Jag lutade mig fram mot henne.

''Lite närmre'' sa hon och fnissade.

Jag lutade mig ännu närmre och och hon gav mig en puss på kinden.

Det pirrade till i magen och jag var tvungen att hålla mig i för att inte ramla omkull.

''Haha hur är det'' frågade hon och jag vände huvudet mot henne och jag blev mött utav ett par glittrande bruna ögon.

''Det är bra'' svarade jag och var väldigt nära hennes ansikte.

''Bra'' sa hon och jag kände hennes andedräkt mot mina läppar.

Jag kollade in i hennes bruna ögon för tredje gången och nu kunde jag inte hålla mig.

''Har du en karta,jag håller nämnligen på att gå vilse i dina ögon'' sa jag allvarligt men ändå lite på skoj.

''haha nej,tyvärr Bieber''svarade hon och log,''men har du en livboj,för jag drunknar i dina'' sa hon sedan och jag log ett brett leende.

Hon lyfte på huvudet och gav mig ännu en puss på kinden,fast den här gången lite närmre läpparna eftersom hon inte nådde fram till kinden.

''För att du räddade mig'' sa hon sedan.

__________________________________________________________________


By Emma.


Jag är ledsen att den inte kommit ut tidigare,men skolan har börjat och som jag sagt så kanske det blir äsmre uppdatering.

Men jag gör allt jag kan och hinner.

Sen ska jag väl dela med mig och säga att min lilla kanin gick bort igår,fast hon bara var 1 år...(det rimma lite) hon var helt frisk men jag kan säga att jag hatar rävar nu!

Då kanske ni fattar att hon blev tagen utav räven,men hon var nämnligen hos ett par kompisar ute på landet,så vi hade inte henne här hemma hos mig så att säga...


Men ni kan väl kommentera vad ni tycker om noveller hittils,och förlåt för att det nästan bara blev Justins perspektiv,men jag hade skrivit Hannah i slutet,men sen så blev det fel coh jag orkade inte ändra allt så det blev såhär?

Kram Emma!!



Av Emma Wallentinson - 17 augusti 2011 20:56

   

Hannah:

''10 minter'' skrek pappa när jag gick in till toaletten för att göra mig iordning.

Jag tog på av mig min vit/blå randiga pyjamas och bytte om till min vita bikini,många säger att man ska surfa i en surfdräkt,men jag lyder inte det.

Mitt i allt kom jag och tänka på det som hände igår,han killen vid namn Justin drew Bieber hade faktiskt gjort bort sig inför mig den vanliga tjejen från Stratford vid namn Hannah Marie Fuller ,jag skrattade lite och pappa kollade konstigt på mig när jag kom ut ifrån badrummet.

''Vadå?'' frågade han.

''haha nej inget,ska vi gå?''

''Ja''svarade han och tog nycketkortet till dörren och la ner det i badväskan.

''Jo,jag tänkte att medans du surfade lite så kanske jag skulle kunna få gå upp hit till stan bara?''frågade pappa.

''Ja men vad ska du kolla på?''

''Det är en kille på jobbet som fyller år,så jag tänkte hitta nåt åt honom här nere,detr kan väl va lite kul?'' frågade han och log stolt.

''Jo visst'' svarade jag och tog av mig skorna för att gå barfota sist biten i sanden.

''Bra,jag är inte borta så länge'' sa han och pussade mig på hjässan.

''ao,du var rätt varm där Hannah'' sa han och tog sig lite för läpparna.

''Haha sorry'' svarade jag och band det man kanske kan kalla armband,runt min vrist,vinkade snabbt till pappa innan jag skyndade mig ner till havet.

''Lite folk det var idag'' tänkte jag och la mig på surfbrädan.


Justin:


''Då drar vi till stranden'' sa jag och klappade Kenny på axeln,men han bara skrattade.

''I Pyjamas?'' frågade han.

Jag kollade ner mot mina vita basketshorts och log ett snett leende mot Kenny.

Jag bytte snabbt om och gick till Kenny för att upprepa det jag sa förut,men med rätta klädsen denna gång.

''Nu drar vi'' sa Kanny och gjorde en gest mor dörren.

Vi gick ner till stranden och det första som slog mig var hur lite folk det var.

Kenny tyckte det samma.

När vi kom ner till stranden så tog jag av mig min t-shirt och gick genast ner till vattnet.


Hannah:


Jag gjorde mig klar för första vågen,men det var ingenting.

Jag suckade,det här var verkligen inte vad jag hade tänkt mig.

Jag paddlade lite längre ut och låg där och flöt på det stilla vattnet.

Jag stängde ögonen och blundade ett tag.

Efter ett tag så tröttnar och börjar paddla in,när jag paddlat en bit in så vänder jag mig om för att titta ifall det inte kom nån men istället ser jag en stor svart skugga precis bakom mig,och jag han inte tänka innan jag kände en stor smärta i mitt vänstra ben.


Justin:


Jag stod och spelade boll med Kenny när jag hör ett svagt skrik,jag tittar ut mot havet och ser hur någon där ute viftar med sina händer och i nästa sekund personen under vattnet.

På grund av skrivet så var det tydligt att det var en tjej som vari fara.

''Vi måste göra nåt Kenny,vi vet båda vad som händer'' sa jag och började skaka lite lätt.

kenny tittar sig omkring innan han får syn på en liten motorbåt.

''Kom'' skriver han och tar tag i min arm.

Vi sätter oss snabbt i båten och kör ut till platsen.

''Oh my gosh'' säger jag ledsamt tyst för mig själv när jag ser vad som hänt.

I vattnet så låg bitar utav det som en gång varit en surfbräda.

Jag tog handen för munnen och insåg en sak.

''Justin,jag tror det här är allvarligare än vad det ser ut att va'' sa Kenny som om han läste mina tankar.

Hajen hade bitit rejält och egentligen ville jag inte titta.

''Vi måste köra henne till sjukhuset,NU'' skrek Kenny och tog ett djupt andetag innan han försiktigt tog upp flickan spm låg och flöt i vattnet.

''Nej,nej,nej det kan inte va hon'' tänkte jag högt.

''Vadå?'' frågade Kenny.

''Det är tjejen jag mötte igår''

_____________________________________________________________________

Då är äntligen del 2 ute..

Sen är det lite information.

1.Det är en läsare som frågat hur gammal jag är,så jag tänkte säga det så alla ser.

Jag är 12 och fyller då 13 nu den 16 september.

2.imorgon så börjar jag skolan igen,så uppdateringen torsdag,fredag kanske inte blir bäst...men jag ska och gör allt jag kan!

Är det nån läsare som bor i samma stad osm ska till Rix Fm festival i Linköping på fredag?

Om det är nån,så om ni ser mig så kom gära fram!

     (hoppas ni känner igen mig)


Sen måste jag säga en sak,jag kan inte förklara hur rädd jag är för hajar!!!

Jag ryser bara av att titta på bilder på dom,så fatta hur jag nästan,nästan börja tjuta när jag skulle leta efter bild på en haj till den här delen...usch!!!

Kraaaam,Emma!!


Ps:jag har inte läst igenom så det kanske,kanske är nåt stavfel(utav misstag;)


Av Emma Wallentinson - 15 augusti 2011 21:16

Jag har fått kommentar om hur och när man använder var/vart...

Jag är väldigt glad för att ni kommenterar hur jag skriver och säger till om jag kan göra någonting bättre osv.

Men när det gäller var/vart så är jag inte riktigt säker på vad den personen

menar,den personen vet själv vem jag menar så du kanske kan skriva i kommentarerna och förklara om det är nåt jag skriver fel och hur?

Jag är allt annat än arg,tjurig,ledsen...tvärtom jag gillar att ni skriver sånt här!

För då kan jag utveckla mitt skrivande och kanske göra det bättre!

Sen vill jag oxå veta om ni gillar att den handlar om JB?

Kommentera vettja;)

Kramar,Emma!!!

Av Emma Wallentinson - 13 augusti 2011 20:21

Jag heter Hannah och fyller 17 år idag,och idag är det den 15 juli.

Jag är en aktiv tjej som älskar att sporta,särskilt vollyboll och surfa.

På fritiden så åker jag oftast longboard eller är med min bästa vän Lina.

Idag när min födelsedag ägde rum så hade pappa betalt en resa ner till Australien,jag hade med mig allt.

Inklusive min surfbräda!

Så nu var det bara att sätta sig på planet ocsedan njuta av 1 vecka i Australien!

Nu kör vi.

 

 

Hannah:


Jag satt på planet och tittade lite i en tidning,när jag var 5 år så skilde sig mina föräldrar och då flyttade mamma till Kalifornien,medans pappa och jag stannade kvar i Stratford,Kanada.

Jag slog upp sidan 13 i tidingen och rubriken löd:

''Megastjärnan Justin Bieber ska den 16 juli ha konsert nere vid stranden i Australien,vi förbereder oss för kaos och mycket trafikstopp''

''Justin Bieber kommer till Australien i veckan'',sa jag och riktade blicken mot pappa.

Han skrattade lite lätt och sa sen:

''Jaså,då kanske jag skulle bjudit Lina också?''

Jo,som ni misstänkte så är Lina Justin Biebers number 1 fan!

Jag skrattade för mig själv i tanken på hur Lina skulle reagera om hon träffade sin stora idol.

Jag lutade mig sedan bakåt och blundade.


Justin:


''Kenny,vart är min väska?!''

''Ehm,jag vet inte fråga din mamma''

''Mamma?'',skrek jag medans jag sprang runt runt i huset.

''Ja'',svarade hon och det kom från badrummet.

''Har du sett min blåa väska?''

''Nej,men du har ju runt tio väskor lilla gubben,ta den svarta eller nåt?'',svarade hon och kom ut från badrummet med sin morgonrock.

''Ja,men jag vet inte  heller vart den är!'',svarde jag och skönk ihop på stolen som stod vid väggen.

''Vad är det ni letar efter?'',frågade mormor som precis vaknat.

''Justin vet inte vart han har lagt sina väskor'',svarade mamma och drog handen genom min morgonfrisyr.

''Den blå?'',frågade mormor.

''Ja,jag la den på trappen igår för att jag skulle veta vart den var'',svarade jag och slängde en blick mot mormor som såg ut att tänka efter.

''Jahaa,ja men den hängde jag ut på altanen för att den behövdes verkligen vädras!'',svarade mormor och log.

''Mormor!'',sa jag och skrattade.

''Jag hämtar den'',sa hon och försvann ner för trappan.

''Lägg fram dina kläder så går det lit snabbare sen'',sa mamma och gick in till gästrummet där hon nu sov.


Hannah:


-''Nu är vi påväg ner för landning så var vänlig att ta upp era stolsryggar,och fäll ner armstöd,dra upp fönstret och spänn fast er,vi kommer nu låsa alla toaletter''

Flygvärdinnan slutade prata och lampan med bältet tändes.



När vi hämtat våra väskor och så,skulle vi gå till bussen som skulle ta oss till hotellet.

När den friska luften blåste mot min bara hud så ryste jag lite men log för mig själv.

Framför oss väntade 2 timmars bussresa ner till hotellet...

Jag satte mig längst in vid fönstret och lutade mig bakåt innan jag slöt ögonen och vilade.


2 timmar senare:

''Hannah,vi är framme nu,vakna'' det var pappas röst.

Jag sträckte på mig och kollade snabbt ut genom fönstret,bussen hade parkerat på en liten gata ner mot stranden,och månens ljus lös på vattnet.

Det var vackert


''Hannah,stå inte och dröm ta din väska vi måste gå av'' pappa väckte mig ur mina tankar och jag tog min väska som låg på golvet under stolen.


Justin: framme i Australien.


Kenny tog min väska och tog mig genom den stora samlingen utav skrikande tonårs-tjejer,jag älskade mina fans men just nu var det bara jobbigt när alla skulle ta på en osv...

När vi väl kommit fram till bilen så satte jag mig tillrätta och blundade.


Det kändes som 10 minuter,vi var redan framme vid hotellet.

''Det är som tur inte så mycket fans här omkring,de flesta vet inte riktigt hur man kommer in till hotellet så att säga'' sa Kenny och klappade mig på axeln.

''Jag är törstig'',sa jag och riktade blicken mot mamma.

''Gå och köp något att dricka,men var försiktig'' svarade hon och gav mig lite pengar.

Jag gick in till det lilla fiket som låg precis utanför hotellet och sa till kassören att jag ville ha 2 flaskor vatten.

Jag betalade och var påväg ut när någon fångade min blick.

Vid ett utav det runda borden så satt det en ung tjej med långt brunt hår och jag skulle gissa på att det var hennes pappa som satt mittemot.

Jag vaknade ut ur mina tankar när henner blick riktades mot mig,hon kollade lite konstigt på mig men log lite svagt.

Jag blev så nervös att jag tappade den ena vattenflaskan och jag tog snabbt upp den,när jag skulle resa mig upp igen så klantade jag till mig igen och slog i bakhuvudet i bordskanten.

''Aj som..'' började jag men sen såg jag hur hon skrattade och jag log starkt tillbaka.

Hon skakade lite på huvudet innan hon reste sig upp och gick fram till mig.

''Hej,hur gick det'',sa hon och jag kollade rakt in i hennes bruna ögon.

''ehm det gick bra'' svarde jag lite nervöst.

Nej skärp dig Justin,det är inte du som ska skaka som en idiot,så stadigt.

''Hannah,kommer du'' ropade en medelåldrig man bakom oss och jag gissade på att det var hennes pappa.

''Aa jag måste gå,men det var kul att träffas,eller..aa''sa hon och log.Hon såg så säker ut.

''Jaa,vi kanske ses''svarade jag innan hon vände sig om och gick.

Hannah,tänkte jag...

Tjejen som fick mig att tappa vettenflaskan,slå i huvudet i bordet,eller med andra ord.

Göra bort mig.


______________________________________________________


Sååå,där var första delen ute på ''Thank you''

Lite sent än vad jag hade tänkt mig,så förlåt för det!

Det var några som verkade gilla att novellen kommer i stort sett handla om Justin Bieber?

Hoppas att det är fler som gör det?

Men ni kan väl kommentera och säga vad ni hittils tycker om novellen?

Och jag är ledsen för att jag inte fick in några bilder i första delen,men det kommer;)

Kram,Emma











Av Emma Wallentinson - 11 augusti 2011 22:16

Jag har bestämt mig att jag ska fortsätta blogga,och jag ska försöka att lägga upp 4-5 delar per vecka,om inte mer eller mindre...

Men ni måste ändå ha förståelse om det inte blir världens bästa uppdatering!

(Äkta läsare stannar och förstår,falska klagar och slutar läsa)


Men jag är också lite sugen på att skriva om en kändis,men vem tycker ni jag ska skriva om?

Och jag har bestämt mig för vad novellern ska ha för handling,men nu saknas bara kändisen som ska spela en utav huvudrollerna!

Men vad novellen kommer handla om får ni inte veta förräns kändisen är vald!;)

Så kommentera som galningar och dela med er utav alla idéer och saker som ni har!

Och som ni vet så är det bara jag(Emma) som skriver här på bloggen.


Kom nu ihåg vad ni ska göra!

Men sen också en grej,imorgon så åker jag med Isabelle till hennes farmors land,men jag kanske ,kanske kan ta med en ipad och skriva ifrån den och hålla lite utkik på bloggen!

Annars,MASSOR MED KRAMAR!!!


Emma


Ps: Ni får bild på dom kändisar ni kan välja mellan(utom era egna förslag,vill helst att det ska va en kändis-kille,pga att det ska va en liten annorlunda kärleksnovell;)


1: Justin Bieber(ska den handla om honom,rösta då på JB)


 

2.Cody Simpson(rösta på CS om den ska handla om honom)


 


Sen hade vi Selena Gomez,eller hur?

men somsagt jag vill bara ha in kill-kändisar och i tonåren;)

Men nu får ni självklart komma med era egna förslag!

Av Emma Wallentinson - 7 augusti 2011 14:58

Ja,som rubriken lyder så kanske einoveller behöver en bloggpause just nu...

Det är såhär att Isabelle har tröttnat lite på att skriva så jag kommer få fortsätta skriva själv här,men just nu så har jag(Emma)endel problem hemma som behöver lösas innnan jag kan börja skriva en..

Och så undrar jag om den är fler som vill att novellen ska handla om någon kändis,än sålänge har vi bara fått in ett förslag...

Så jag är inte säker på om det blir en bloggpause eller inte men just nu lutar det åt det hållet.

Massor med kramar// Emma;)

Av Emma Wallentinson - 2 augusti 2011 20:53

Hej!Både Isabelle och jag är ivriga och starta på en ny novell!Men just nu har vi bara fått in 2 förslag?Låter väl konstigt men varken Isabelle eller jag kan inte bestämma vilken vi ska ta,för jag vill en och hon vill en(så kan det va)Men det är därför vi vill ha eran hjälp!Vi vill inte tjata,men vi vill börja novellen så snart som möjligt så inte bloggen står tom;)Massor med kramar från Emma!;)<3

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards