einoveller

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Thank you,[chapter 2]

Av Emma Wallentinson - 17 augusti 2011 20:56

   

Hannah:

''10 minter'' skrek pappa när jag gick in till toaletten för att göra mig iordning.

Jag tog på av mig min vit/blå randiga pyjamas och bytte om till min vita bikini,många säger att man ska surfa i en surfdräkt,men jag lyder inte det.

Mitt i allt kom jag och tänka på det som hände igår,han killen vid namn Justin drew Bieber hade faktiskt gjort bort sig inför mig den vanliga tjejen från Stratford vid namn Hannah Marie Fuller ,jag skrattade lite och pappa kollade konstigt på mig när jag kom ut ifrån badrummet.

''Vadå?'' frågade han.

''haha nej inget,ska vi gå?''

''Ja''svarade han och tog nycketkortet till dörren och la ner det i badväskan.

''Jo,jag tänkte att medans du surfade lite så kanske jag skulle kunna få gå upp hit till stan bara?''frågade pappa.

''Ja men vad ska du kolla på?''

''Det är en kille på jobbet som fyller år,så jag tänkte hitta nåt åt honom här nere,detr kan väl va lite kul?'' frågade han och log stolt.

''Jo visst'' svarade jag och tog av mig skorna för att gå barfota sist biten i sanden.

''Bra,jag är inte borta så länge'' sa han och pussade mig på hjässan.

''ao,du var rätt varm där Hannah'' sa han och tog sig lite för läpparna.

''Haha sorry'' svarade jag och band det man kanske kan kalla armband,runt min vrist,vinkade snabbt till pappa innan jag skyndade mig ner till havet.

''Lite folk det var idag'' tänkte jag och la mig på surfbrädan.


Justin:


''Då drar vi till stranden'' sa jag och klappade Kenny på axeln,men han bara skrattade.

''I Pyjamas?'' frågade han.

Jag kollade ner mot mina vita basketshorts och log ett snett leende mot Kenny.

Jag bytte snabbt om och gick till Kenny för att upprepa det jag sa förut,men med rätta klädsen denna gång.

''Nu drar vi'' sa Kanny och gjorde en gest mor dörren.

Vi gick ner till stranden och det första som slog mig var hur lite folk det var.

Kenny tyckte det samma.

När vi kom ner till stranden så tog jag av mig min t-shirt och gick genast ner till vattnet.


Hannah:


Jag gjorde mig klar för första vågen,men det var ingenting.

Jag suckade,det här var verkligen inte vad jag hade tänkt mig.

Jag paddlade lite längre ut och låg där och flöt på det stilla vattnet.

Jag stängde ögonen och blundade ett tag.

Efter ett tag så tröttnar och börjar paddla in,när jag paddlat en bit in så vänder jag mig om för att titta ifall det inte kom nån men istället ser jag en stor svart skugga precis bakom mig,och jag han inte tänka innan jag kände en stor smärta i mitt vänstra ben.


Justin:


Jag stod och spelade boll med Kenny när jag hör ett svagt skrik,jag tittar ut mot havet och ser hur någon där ute viftar med sina händer och i nästa sekund personen under vattnet.

På grund av skrivet så var det tydligt att det var en tjej som vari fara.

''Vi måste göra nåt Kenny,vi vet båda vad som händer'' sa jag och började skaka lite lätt.

kenny tittar sig omkring innan han får syn på en liten motorbåt.

''Kom'' skriver han och tar tag i min arm.

Vi sätter oss snabbt i båten och kör ut till platsen.

''Oh my gosh'' säger jag ledsamt tyst för mig själv när jag ser vad som hänt.

I vattnet så låg bitar utav det som en gång varit en surfbräda.

Jag tog handen för munnen och insåg en sak.

''Justin,jag tror det här är allvarligare än vad det ser ut att va'' sa Kenny som om han läste mina tankar.

Hajen hade bitit rejält och egentligen ville jag inte titta.

''Vi måste köra henne till sjukhuset,NU'' skrek Kenny och tog ett djupt andetag innan han försiktigt tog upp flickan spm låg och flöt i vattnet.

''Nej,nej,nej det kan inte va hon'' tänkte jag högt.

''Vadå?'' frågade Kenny.

''Det är tjejen jag mötte igår''

_____________________________________________________________________

Då är äntligen del 2 ute..

Sen är det lite information.

1.Det är en läsare som frågat hur gammal jag är,så jag tänkte säga det så alla ser.

Jag är 12 och fyller då 13 nu den 16 september.

2.imorgon så börjar jag skolan igen,så uppdateringen torsdag,fredag kanske inte blir bäst...men jag ska och gör allt jag kan!

Är det nån läsare som bor i samma stad osm ska till Rix Fm festival i Linköping på fredag?

Om det är nån,så om ni ser mig så kom gära fram!

     (hoppas ni känner igen mig)


Sen måste jag säga en sak,jag kan inte förklara hur rädd jag är för hajar!!!

Jag ryser bara av att titta på bilder på dom,så fatta hur jag nästan,nästan börja tjuta när jag skulle leta efter bild på en haj till den här delen...usch!!!

Kraaaam,Emma!!


Ps:jag har inte läst igenom så det kanske,kanske är nåt stavfel(utav misstag;)


 
 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

17 augusti 2011 22:27

Du skriver väldigt bra och det visar ju verkligen att man inte alls behöver vara "gammal" för att kunna uttrycka sig på ett levande sätt. Jo, några stavfel finns faktiskt men jag förstår ju vad du vill ha sagt. Vet själv att det lätt blir stavfel när man blir ivrig och snabbt vill få ner det man vill ha sagt. Har ibland sett riktigt tokiga stavfel i sånt jag själv har skrivit./ När du redan nu har börjat skriva så här har du säkert möjlighet att komma långt om du vill.

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Emma Wallentinson

18 augusti 2011 07:46

Tack!!
Jag blir jätteglad nbör jag läser det du skrivit till mig,det värmer!
och jag ska försöka att även om jag kanske har lite brottom ibland så försöker jag med stavfelen.
Men det är ju inte med flit jag gör det;)
Tack ännu en gång!
Kram!

 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

19 augusti 2011 12:45

Nä, jag har inte alls trott att du stavar fel "med flit". Det kan hända den bästa och jag tycker också att de är av sånt slag som kan komma när man har lite bråttom. Jag stavar inte heller rätt jämt!Det kan finnas stavfel i tidningar och böcker också./Trevlig helg!

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

 
XYZ

XYZ

21 augusti 2011 12:09

Spännande med en fortsättning snart.

http://fantasiliv.bloggplatsen.se

 
Jossan

Jossan

8 september 2011 15:06

spännande...............

http://josefinaaroberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards