einoveller

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Thank you[chapter 4]

Av Emma Wallentinson - 6 september 2011 17:38


Hannah:


Idag skulle jag äntligen få åka hem från sjukhuset,jag stod och packade mina saker som jag hade när dörren öppnades och Justin kliver in.

''Skönt och åka hem?'' frågade han.

''ja men jag kommer ju inte hem iallafall'' svarade jag och log lite.

''nej juste,men tillbaka till hotellet''

''jag vet inte hur vi gör för vi skulle ju bara va här i någon vecka men jag har ju legat här på sjukhuset i stort sett hela veckan så jag  vet inte'' sa jag och la ner det sista innan jag stängde väskan.

''Du,låt mig bjuda på en glass'' sa han och gick fram till mig.

''Visst'' svarade jag och log.

''Great,let's go'' svarade han och log ett glittrande leende.

''ska bara byta om''

Jag gick in på toan och bytte om till shorts,vit skjorta,en kofta och smycken.

 

Justin:


Hon kom ut från toan klädd i ''vanliga'' kläder.
Hon var verkligen vacker.
Hon,Hannah,tjejen framför mig hade fått mig att göra bort mig,hon är den första som jag känner ''love at first sight''.

''Ska vi gå bieber?'' frågade hon och tog sin väska och hängde den över sin axel.

Hon såg så pigg,glad och frisk ut om man inte tänker på vad som egentligen hänt.

''Jag gillar när du kallar mig Bieber'' sa jag och skratta lite.

''Gör du?'' frågade hon och kollade in i mina ögon.

''Haha ja''

När vi kom till glassbaren så valde vi varsin smak och sa det till henne i kassan.

''jag kan betala'' sa jag och räckte fram en sedel,men hon var snabb och protesterade emot.

''Jo Hannah,låt mig betala nu,glassen smälter'' sa jag.

''Då får jag bjuda dig nån annan gång''svarade hon och korsade sina armar.

''Visst'' svarade jag och räckte fram sedeln för andra gången.

''Tack'' sa hon och gav mig en konstig liten kram från sidan.

 

Jag måste berätta för henne,ikväll.

''Du Hannah''började jag.

''Ja'' svarade hon och åt lite på sin glass.

''Jag får bjuda dig på middag ikväll,som en hejdå middag?'' frågade jag.
''Jag vet inte de...'' sa hon och kollade ner.
''Jo snälla'' försökte jag.
''okej,vart,när,hur?''frågade hon,
''Hur?'' frågade jag.
''Oj,men det gick av bara farten'' svarade hon och fnissade lite.
''Ta på dig nåt fint så hämtar jag dig klockan 7'' sa jag och log mot henne.
''Okej,men jag har ingen klänning eller nåt,det var liksom inte meningen att jag skulle gå på fest eller nån fin middag här '' svarade hon.
''Åk in till stan med min kompis Caitlin,du vet säkert vem hon är när du ser henne,jag ringer henne direkt'' sa jag och slog in numret.
''Eeh okej'' svarade hon och tog det sista utav glassen med skeden innan hon åt upp det.

2 min senare,Hannah:

''Hon vill jättegärna'' sa han och stoppade ner mobilen.
''Jag skjutsar dig dit derkt efter nu'' sa han sen.
''Direkt efter nu'' frågade jag och tittade frågande på honom.
''ja?''
''jag fattar inte'' sa jag och log generat.
''Äsch,men jag skjutsar dig dit nu'' sa han.
''O-okej'' svarade jag och tog min väska.
När vi kommit fram till hotellet de bodde på så stod hon utanför och väntade.
''Du känner igen henne va?'' frågade Justin och tittade på mig.
''Ärligt talat,nej'' svarde jag generat.
''aja,du lär känna henne under tiden ni är på stan'' svarade han.

3 timmar senare:


Caitlin var jätte snäll och vi hade shoppat massor!


Jag hade hittat den perfekta klänningen-skor hade jag- med hjälp utav Caitin såklart.
Det fick bli en ganska enkel klänning,det var ändå jättevarmt här i Australien.
Jag satt nu på sängen och tänkte på vad jag skulle säga till honom ikväll.
''Jag måste berätta för honom ikväll'' tänkte jag.


Efter ett tag så började jag göra mig iordning,pappa satt vid datorn och brydde sig inte ett dugg om vad jag gjorde.
Han sa bara ''va försiktig'' och så gick han tillbaka till det han gjorde.
Jag tog på mig min klänning och smyckena jag skulle ha.
Sedan sminkade jag mig och plattade håret innan jag satte upp luggen med några hårspännen.
Innan hade jag målat mina naglar i en blå färg.

 

När jag var klar så knackade det på dörren och jag hörde hur pappa och Justin började prata.
Jag gick ut till dom och Justin slutade genast att prata.
''hej'' sa han och log.
''hej'' svarade jag och tog fram mina skor,det fick bli mina ballerinaskor idag.

karenlovesyou.. :)
''Jag ska nog lämna er ifred,men vi ses väl igen antar jag?'' sa pappa och syftade på Justin.
''Det hoppas jag'' svarade han.
''Jag vet vad du tänker'' sa jag från ingenstans.
''Jaja,ta det försiktigt nu Hannah'' sa pappa och pussade mig på hjässan.
Jag gick fram till Justin och gav honom en kram,och han kramade tillbaka,hårt.
''Vad fin du e''sa han och tog tag i min hand.
''Justin'' sa jag  och tittade ner mot våra händer.
''Förlåt'' sa han och tittade ner.
''Aja,du ser inte så dum ut du heller'' sa jag för att lätta upp stämningen.

Justin:

''Jo Hannah,jag vill säga en sak och jag säger det nu så om du vill ångra dig så har du nära till hotellet och..ja.''
''Vadå?'' Frågade hon.
''Första gången jag såg dig-då jag gjorde bort mig-så visste jag direkt att det var nåt med dig som gjorde att jag inte kunde sluta tänka på dig,ditt leende,ditt skratt när jag slog i huvudet i bordet,jag visste direkt att jag skulle få känslor för dig.Och det har jag så...Hannah,jag gillar dig så otroligt mycket och här står jag nu och tänker på hur pinsamt det skulle va om du inte känner samma sak,men det spelar ingen roll för jag kommer kämpa för dig!
''haha,men jag har också tänkt och du har tur,du behöver inte skämmas'' svarade hon coh skrattade.
''Så det betyder att du faktiskt känner likadant?'' frågade jag.
''Jaa,faktiskt''
''Då går vi'' sa jag och tog tag i hennes hand för andra gången,men hon sa inget utan bara log.

Vi var utanför restaurangen coh det var fortfarande skinande sol,Hannah var så vacker i hennes klänning!
''Stanna där'' bad jag henne och jag tog upp min mobil och knäppte ett kort.
Hon tittade ner,jag visade bilden för henne.
''Fy'' sa hon och grimaserade.
''Nej,du e vacker'' svarade jag och kramade henne.

  
_______________________________________________________________________

Sååååååå,äntligen eller?

Jag har haft fullt upp och så har jag faktiskt inte haft lusten att skriva.
Men jag hoppas att ni gillar novellen,men jag känner att jag klarar inte riktigt det här själv.
Jag har inte riktigt den tiden.
Men jag gör ett inlägg om det nån annan gång,kanske tar in en gästbloggare?
Så ni kn väl börja kommentera om ni är intresserade!
Ha det bra!

Kram//Emma!




 


 


 
 
Trude

Trude

8 september 2011 08:25

Bra del:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
alice

alice

8 september 2011 16:53

Superbra! :)

http://ally.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards