einoveller

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Thank you[chapter 6]

Av Emma Wallentinson - 22 september 2011 17:53

Justin:


Jag vaknade dagen efter hon hade åkt,det kändes tomt utan henne.

Är det möjligt att bli såhät kär på bara en vecka?

Tydligen är det så,jag var helt förälskad i den här tjejen.

Hannah Marie Fuller,tjejen som gör att jag får fjärilar i magen,tjejen som gör att mina ben blir till spagetti när jag ser henne,tjejen som gör att det kittlas i magen när hon skrattar,tjejen som jag just nu skulle göra allt för.

Men jag ångrar en sak,som jag har gått och bärt på inom mig under den tiden vi varit.

Jag måste berätta det.

Det plingade i mobilen och jag slängde mig hastigt efter mobilen ''Selena'' stod det på skärmen,jag ignorerade det och slog in Hannah's nummer istället'

Det tog en stund innan hon svarade,men tillslut hörde jag hennes röst.

''Hej'' sa svarade hon.

''Hej,vad gör du?'' frågade jag men upptäckte att det var en lite konstig fråga.

''Inget speciellt just nu,vad gör du?'' sa hon och prasslade med något.

''Längtar efter dig'' svarade jag och jag kunde se henne framför mig hur hennes kinder sakta blev röd aktiga.

''Naaw,jag saknar dig med men du kanske kan hälsa på mig,eler tvärtom?'' frågade hon och lät genast glad.


Hannah:


När Justin ringde fick det mig genast på bättre humör,vi hade bestämt att han skulle hälsa på mig när han kom hem till Stratford nästa vecka.

Jag längtade så mycket att jag inte kunde sitta still.

Jag hade pratat med Lina och hon hade flippat ur när jag berättade för henne vad som hade hänt.


2 veckor senare:


Jag hörde min ringsignal och jag slängde mig efter telefonen,det var han.

''Heeeeej'' svarade jag.

''Hej,hur är det?'' frågade han.

''det är bra,kommer du snart?'' frågade jag och pillade med det hålet i byxan.

 

''Titta ut'' sa han och jag gick mot fönstret.

Jag gick mot fönstret och där stod han med mobilen mot örat fortfarande,där stod Justin.

Jag la på och bokstavligen sprang ner för trappan.

Jag öppnade dörren och sprang in i Justins famn,och han la sina armar om mig.

''Jag har saknat dig'' mummlade han mot mitt hår.

''Jag har saknat dig mer'' svarade jag.

''Det tvivlar jag på'' sa han sen och jag skrattade.

''Du'' sa han helt plötsligt och kollade allvarligt på mig.


Justin:


Jag var tvungen att berätta det nu,annars om det blev allvarligare mellan oss så skulle det bara bli mer problem om jag berättade det sen.

''Ja'' svarade hon och kollade nervöst på mig.

''Jag måste berätta en grej som jag skämt över att jag inte berättat,men jag böev så förälskad i dig första gången jag såg dig så jag visste inte hur jag skulle berätta det,jag var för rädd för att förlora dig då''

''Vadå?'' frågade hon.

''Du vet Selena?'' började jag.

''Selena Gomez,ja'' svarade hon.

''Jag e tillsammans med henne'' sa jag snabbt och blundade hårt för att inte se hennes reaktion,men jag kunde fortfarande höra.

''Va?!.varför har du inte sagt nåt'' halvskrek hon och stirrade på mig med ledsna ögon.

''Som jag sa såg blev jag helt..jag vet inte men jag kunde bara inte få fram det till dig,jag e så ledsen Hannah'' sa jag och kände tårarna komma.

''Jag vill inte ta det här hårt eftersom vi faktiskt nästan just träffats,men det gör faktiskt ont'' sa  hon coh såg lite förvånad ut.

''Älskar du henne fortfarande?'' frågade hon och tittade rakt in i mina ögon.

''Nej,jag hittade en annan'' sa ja och log,men hon såg inte alls glad ut.

''Va?!,vadå en annan..har du tre nu?'' frågade hon.

''Men nej dummer,det är ju du!'' sa jag och skrattade.

''Oj,jaha'' sa hon och hennes kinder blev röda.

''Det är dig jag älskar nu'' sa jag sen när jag fiångade hennes blick igen.

''Det är dig jag älskar nu'' svarade hon.

__________________________________________________________

Så,jag lyckades med ett chapter igår,och ett idag,får se om det kommer ett imorgon.

Om det är nåt fel i novellen,som t.ex att hon inte alls hette Hannah Marie Fuller?
Ni kan väl säga till om det för ärligt talat är jag inte säker på vad jag har skrivit tidigare,och sen om jag har skrivit vart de bor?
Har jag det så får dom i vilket fall som helt bo i Stratford nu!

Annars kan ni väl ge lite tips?,Berätta vad ni hittils tycker om novellen??


Kram!

 
 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

22 september 2011 20:14

Sökte på Fuller och det finns i alla fall med i bl.a chapter 2./Vet av erfarenhet att det är lätt att blanda bort sig och blanda ihop namn och annat när man har skrivit mycket.

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

 
Trude

Trude

23 september 2011 19:57

Jättebra del!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards