einoveller

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Thank you[chapter 5]

Av Emma Wallentinson - 20 september 2011 17:44

     Hannah:                            

''Hannah det är dags att gå upp om vi ska hinna med planet'' sa pappa och skakade om mig lite.

''neej'' stönade jag tillbaka och drog täcket över huvudet.

''jo Hannah,du måste gå upp nu'' sa pappa med en bestämd röst.

Jag protesterade inte eftersom han bara skulle bli irriterad och då skulle han vara det hela dagen.

Jag tänkte på gårdagen när jag stod och tog på mig de kläder jag hade valt.

''Pappa?!'' ropade jag lite tyst eftersom det fanns folk på hotellet som fortfarande sov.

''vad är det?'' svarade han.

''Jag går över till Justin för att säga hejdå'' svarade jag och han bara log.

''Vad?'' frågade jag och flinade lite.

''Nae,inget'' svarade han och återgick till det han höll på med.


Jag hade skickat ett sms innan så jag extra kollade om han var vaken,och han sa att det bara var att knacka på.

Jag tog ett djupt andetag innan jag knackade lite löst på dörren,han öppnade så snabbt att man kunde tro att han väntat och hört mig komma utanför dörren.

''Hej'' sa han och log.

''hej'' svarade jag.

''Kom in''

''Jo innan du säger nåt så ville jag bara säga att...'' började jag men blev distraherad av hans fina leende som satt fastklistrat i ansiktet på honom.

''Hallå?'' frågade han och tog ett kliv närmre mig.

''Ehh,jo jag..jag flyger hem idag..eller om några timmar rättare sagt'' sa jag och försökte att inte titta in i hans ögon.

Justin:


''redan?'' frågade jag.

''ja,men jag hoppas att vi kan ses igen'' sa hon och log ett snett leende.

''Fast det kanske är lite omöjligt om man tänker efter på vem du faktiskt är?'' sa hon.

''Det spelar ingen roll vem jag är,jag har bestämt att jag ska träffa dig igen,varesig du vill eller inte'' sa jag och kramade henne,hårt.

Man hörde snyftningar och jag släppte henne,hon hade tårar i ögonen.

''gråter du?'' frågade jag.

''Jag vet inte,jag föll så hårt för dig och..och nu ska jag åke hem med en chans att aldrig se dig igen?'' sa hon och en tår rann ner för hennes kind.

''Gumman,om ödet vill så träffas vi igen'' sa jag men hon såg inte gladare ut.

''Även om uttrycket är så,då menas det inte att det alltid är så,Justin jag..är förälskad i dig,jag klarar inte av att sakna dig och sen aldrig se dig igen''

''Sluta tänk så,vi kommer träffas igen!,jag har ditt nummer så jag ringer dig-eller så ringer du mig-det löser sig!''sa jag och log lite.

''jag antar det'' svarade hon.

''Jag lovar'' svarade jag och tog mod till mig och kysste henne.

''Jag följer med dig till flygplatsen och säger hejdå där'' sa jag sen och hon log.


Hannah:


Jag stod i kön in till där man skulle gå genom gaten.

Jag vände mig om och tittade mot Justin,han log lite och vinkade lätt.

Jag vinkade tillbaka,sen kom tårarna.

God,jag var verkligen kär,det hade bara gått en vecka sen jag träffade honom om man inte räknar med den gången jag såg honom på cafét och han hade '' gjort bort sig'',jag skrattade åt minnet medans fler tårar bara rann ner för kinden mendans jag åtåligt tårkade bort dom en och en.

''Du älskar honom redan?'' hörde jag pappas röst och jag vaknade till.

''Jag tror det'' svarade jag.

''Spring till honom,jag väntar i kön,men ta inte hundra år på dig!'' sa han och jag svarade inte utan sprang genast bort mot en förvånad Justin.

Sen log han innan han lutade sig framåt och kysste mig,öppet för alla på flygplatsen.


 

Han släppte mig och jag tittade rakt in i hans gyllenbruna ögon.

''jag älskar dig Justin,även fast jag bara träffat dig under den här veckan,jag har aldrig känt såhär för en person förut,och jag kan ju alsrig tacka dig nog för att du räddade mig från okyckan'' orden slank ur munnen på mig och jag andades anfått.

''Andas Hannah,jag älskar dig med'' svarade han och jag pressade mina läppar mot hans.

  _____________________________________________________________________

Det var ganska längesen eller hur??
Jag kan då till min ursäkt säg att jag varit upptagen med saker här hemma...
Sen har jag letat som en tpk efter en gästbloggare,jag hade ne på G men jag vet inte om hon är på samma spår som mig?
Men Jenny,om du ser det här så kan du höra av dig om du vill,annars kan du höra av sig igen och säga att du inte vill istället;)
Jag återkommer mer om det,haha!
Hoppas ni har haft det bra annars?
Kram,kram//Emma


 
 
Trude

Trude

20 september 2011 21:07

Jättebar del!
Men var ni inte 2 som skrev förut?

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Emma Wallentinson

21 september 2011 16:39

Jo,men isabelle har slutat:(
Kram!

 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

21 september 2011 10:40

Bra del./Jag har fått mycket beröm för mina berättelser, både av yngre (bl.a. tonåringar) och äldre. Men Du vet nog bäst själv hur Du vill ha Din berättelse. Kram

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Emma Wallentinson

21 september 2011 16:40

Jag ska fundera!
Kram

 
Amatörornitologen

Amatörornitologen

23 september 2011 13:36

Det med gästbloggare kan absolut vara bra. Men oavsett om han/hon är nära Dig i ålder eller inte och om det är någon Du inte heller känner så bra KAN det vara svårt att få exakt som Du vill ha det. Men Du kommer säkert att fixa det på ett eller annst sätt.

http://minafaaglar.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards