einoveller

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Sweet Highschool del 10

Av Emma Wallentinson - 19 april 2011 11:08

Förra delen:

- Denhär köpte jag åt dig, sa han och höll fram en tröja framför mig.

- Snygg, sa jag men mamma bara skakade på huvudet.

- Dendär kan han ju inte ha fattar du väl? fräste hon. -han ska väl se ut som en normal person?!

- Låt grabben ha på sig vad han vill! sa pappa och tryckte tröjan i famnen på mig.

- Men han ska inte se ut sådär! klagade mamma.

- Men om du får bestämma ska han väl gå runt i tantiga klänningar?! skrek pappa. -han är fan en kille! Jag ville bara försvinna. Klart dem skulle hålla på.

- Kan ni inte sluta? frågade jag. -vi är i en affär...

- Håll dig utanför dethär, sa mamma. -gå och köp en glass eller något, du har ju pengar. Jag lämnade affären och gick iväg för att köpa en glass. Det blev en trekulors chokladglass. Så satte jag mig på en bänk. Så plöstligt slog det mig att det satt någon brevid mig.

- Hej, sa jag. Tidningen togs bort från hennes ansikte.

- Hej Zach...

 

Natalias perspektiv:


Jag såg Zach komma emot mig och satte sig på bänken brevid mig,han verkade inte ha sett mig...än.

-Hej,sa han...jag sänkte tidningen och vände mig mot honom.

-Hej Zach,sa jag och log ett snett leende.

-Natalia?,frågade han och kollade på mig. - Eller det ser jag ju men vad gör du här?

-Heh,jag cyklade hit för jag skulle lämna in min mobil på lagning,den tar inte emot samtal och då sa han i kassan att det skulle ta ungefär en timme men jag hade ingen lust att gå på stan eller nåt sånt så jag satte mig här...,svarade jag.

-Okej,sa han och vände sig ut mot vägen.

Jag hade bestämt mig,jag skulle berätta det nu, jag skulle berätta att jag hört honom hos mentorn...var det inte honom kommer det bli riktigt pinsamt,men det får jag ta...eller hur?

-Du...,började jag.

-Jaa...

-Jag måste fråga dig en sak eller berätta...

-Berätta på du,sa han.

-Joo igår när vi skulle gå ut på rast så gick jag förbi mentorns kontor och...jag blev avbruten...

-Du hörde mig,eller hur?, sa han och tittade ner. - Du måste lova att inte säga något till någon!,du är den enda som vet nånting och skulle hela skolan veta att...aa, så skulle allt...äsch det spelar ingen roll, du får inte berätta,okej?

- Nej jag lovar,jag ska inte berätta...,svarade jag.

-Du,det är en liten fest på stranden ikväll,ska du gå?, frågade han sedan och jag mötte hans klarblåa ögon.

- Eeeehm,jag visste inte det men visst.- ska du gå?,frågade jag.

- Om du ska...sa han och jag kände hur det hettade till i mina kinder,jag mötte hans klarblåa ögon igen och jag kände hur jag nästa smälte...

Nej,nu får jag skärpa mig,jag har ju Josh...jag har väl inte blivit kär?

-Jaa visst jag går,ska vi ha sällskap eller?,frågade jag efter en stund.

-Jaa absolut,det börjar 20.00 så jag kanske kan hämta dig runt 19.40? - Jag ringer dig när jag är påväg,ska inte Josh gå föressten?,frågade han och reste sig upp.

-Jag vet inte,kanske...svarade jag.

-Okej men jag ringer dig då,sa han och började gå mot bilen,men han vände sig snabbt om.- Jag har inte ditt nummer,sa han och log generat.

-Haha,här,sa jag och gav mitt nummer till honom.


Zach's perspektiv:


När klockan närmade sig 20.00 skickade jag iväg ett sms till Natalia att jag var påväg och sedan satte jag mig i bilen och åkte.

I bilen fick jag ett svar av Natalia att hon snart var klar men om hon inte var det när jag kom hade hon sagt till hennes föreldrar att släppa in mig.


När jag var framme vid hennes hus klev jag ur bilen och gick fram till dörren och plingade på.

Som kanske väntat öppnade hennes mamma och sa att Natalia  klädde på sig men jag kunde komma in i någon minut eller så.


Efter ett tag hörde jag fotsteg och nerför trappan kom hon,Natalia...hon var vacker och hennes mörka långa hår låg bara lätt över axlarna.

-Oj, hej,sa hon och log.

-Hej,sa jag.-Snygg du e!

-Heh,tack,sa hon och log generat. - du med!

Hon hade på sig ett par ljusblåa jeans shorts,en corall färgad topp lite smycken och sedan satte hon på sig sina vanliga converse som hon använder ganska ofta faktiskt, med andra ord varje dag...men det blev liksom aldrig gammalt på henne.

-Okej,då går vi,sa hon och sa hejdå till sina föreldrar.


Natalias persektiv:


På stranden satt alla runt elden eller så var de vid den lilla baren eller...så var de och dansade för fullt.

Vi bestämde oss för att ta något och dricka,när vi druckit upp gick vi ut till den öppna platsen för att dansa.

En lugnt låt började spelas och han la sina händer på min höft,egentligen ska jag stoppa allt och vara med Josh men jag kunde inte,jag kunde inte stoppa honom.

I mitten av låten närmade han sig och våra näsor nuddade varandra,han närmade sig lite mer och jag kände hans läppar mot mina....vi kysstes.




Skrivet av Emma...;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards