einoveller

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Sweet Highschool Del 11

Av Emma Wallentinson - 19 april 2011 12:59

 Förra delen:


Natalias persektiv:




På stranden satt alla runt elden eller så var de vid den lilla baren eller...så var de och dansade för fullt.


Vi bestämde oss för att ta något och dricka,när vi druckit upp gick vi ut till den öppna platsen för att dansa.


En lugnt låt började spelas och han la sina händer på min höft,egentligen ska jag stoppa allt och vara med Josh men jag kunde inte,jag kunde inte stoppa honom.


I mitten av låten närmade han sig och våra näsor nuddade varandra,han närmade sig lite mer och jag kände hans läppar mot mina....vi kysstes.

 




Natalias persperktiv:




Det som hände igår var ett stort misstag. Jag borde aldrig ha gjort det, det var bara ett enda stort misstag. Om Josh fick reda på att jag varit otrogen mot honom en gång till, denna gång nykter, så skulle det vara helt slut mellan oss. Men jag kunde inte sluta tänka på Zach... Men jag fick inte vara kär i honom, jag fick bara inte.. Det fick aldrig komma ut att vi kysstes. Aldrig. Och det fick aldrig hända igen.

Dag tre i skolan var jag mer nervös än första dagen. Jag försökte undvika skåpen där Zach och ''det coola gänget'' hängde, men när vi skulle till vår matte lektion var jag tvungen att gå förbi.

- Vi går snabbt förbi, sa jag till Tea när vi närmade oss dem.

- Varför då? frågade Tea. -du ska inte vara rädd för dem, de är precis som vi bara bra mycket kaxigare. Jag orkade inte förklara för Tea. Vågade inte. Då kanske hon skulle säga till Josh...

- Vi ser er, ropade Amy när vi skulle gå förbi. -hur mycket ni än försöker gömma er så ser vi er.

- Nej nu, mumlade Tea.

- Nej, bry dig inte, mumlade jag men Tea lyssnade inte.

- Får vi inte gå förbi här utan att du måste kommentera allt vi gör?! frågade hon.

Amy skrattade.

- Nej, det får ni inte.

- Vem säger att du bestämmer här? Jag sa ingenting, stod helt tyst. Men så hörde jag Zachs röst.

- Natalia, hur är det med dig då? Jag försökte att låta som valigt.

- Bara bra. Och med dig? Zach ryckte på axlarna.

- Bra, sa han och log. Om jag bara kunde berätta för honom att kyssen var ett misstag, att han inte fick berätta för någon om den. Men det fick jag vänta med. Tills vi var ensamma. Och då fick absolut inget hända.
Hela dagen tänkte jag på hur jag skulle berätta för Zach.

Vi gick hem till mig efter skolan skulle och jag säga det direkt,inget skulle hindra mig!


Hemma hos Natalia:


Vi klev in i huset och jag bad honom sätta sig på soffan.

-Joo du vet på festen igår,när vi...du vet..,började jag.

-När vi kysstes,fortsatte Zach.

-Jaa juste,du vet väl att det inte betydde något,vah?

-Nja asså...jag vet inte hur jag ska säga det här men,innan festen hemma hos mig så var du typ en sån som bara smälte in vart man än gick och man la liksom aldrig märke till dig men jag gjorde det hela tiden,jag vet att det kanske låter lite konstigt att jag -skolans populäraste kille- skulle kanske falla för dig...sa han och småskrattade för sig själv.

-En sån som mig...,sa jag och tittade frågande på honom.

-Nee alltså,inget illa menat men...äsch!

-Okej men Zach,du måste förstå att det kommer aldrig bli något utav oss,mer än vänner...- okej?

-Om det är det du vill så...,sa han och såg faktiskt lite besviken ut.- Jag ska nog gå nu,fortsatte han och gick mot ytterdörren.

-Mm, vi ses imorgon,svarade jag och stängde dörren efter honom.

Jag sjönk ner med mot ytterdörren och satt där och grät mot dörren tills den öppnas och jag faller bakåt.

-Men herregud!,hörde jag mamma säga.- Varför sitter du här,upp med dig,sa hon och böjde sig ner för att hjälpa mig upp.

-Oj,förlåt,sa jag och reste mig upp.

-Men kära barn,har du gråtit?,frågade hon och granskade mig.

-Ehm,nee,sa jag och darrade lite på rösten men mamma verkade inte höra det eftersom hon var upptagen med att plocka in kylvarorna i kylen.



Skrivet av Emma;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards