einoveller

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Sweet Highschool del 12!

Av Emma Wallentinson - 19 april 2011 20:20

Förra delen:

-Okej men Zach,du måste förstå att det kommer aldrig bli något utav oss ,mer än vänner...- okej?

-Om det är det du vill så...,sa han och såg faktiskt lite besviken ut.- Jag ska nog gå nu,fortsatte han och gick mot ytterdörren.

-Mm, vi ses imorgon,svarade jag och stängde dörren efter honom.

Jag sjönk ner med mot ytterdörren och satt där och grät mot dörren tills den öppnas och jag faller bakåt.

-Men herregud!,hörde jag mamma säga.- Varför sitter du här,upp med dig,sa hon och böjde sig ner för att hjälpa mig upp.

-Oj,förlåt,sa jag och reste mig upp.

-Men kära barn,har du gråtit?,frågade hon och granskade mig.

-Ehm,nee,sa jag och darrade lite på rösten men mamma verkade inte höra det eftersom hon var upptagen med att plocka in kylvarorna i kylen.

       

 

Den här dagen i skolan var jag mer nervös efter det som hänt med Zach.

Men jag gick in i skolan,genom korridoren med Tea brevid mig,jag såg hur Zach och ''det coola gänget'' stod och hängde vid skåpen.

 

Med tur lyckades jag fakstiskt undvika Amys  spydliga kommentarer och kunde lägga in min väska i skåpet,sedan gick jag till klassrummet där matten är.

-Haru matteboken?,frågar Tea när vi närmade oss klassrummet.

-Varför?!,frågar jag mig själv efter att ha glömt boken VARENDA gång vi skulle ha matte.

Jag hörde Tea skratta tyst och jag gav henne en blick som fick henne att sluta skratta direkt.

-Gå i förväg du, sa jag till Tea och vände mig om fär att ännu en gång gå och hämta matteboken.

Självklart måste Amy komma fram och ge sina spydliga kommentarer.

-Glömt matteboken...igen,suckar hon och ler ett falskt leende.- om inte vad gör du här ute i korridoren?

-Vadå då, får jag inte gå här som alla andra människor på den här skolan eller?!.- det är ju inte så att du aldrig sett mig här förut?, frågade jag irriterande.

-Oj oj oj,värst vad kaxig du blev då Gold,sa hon och fixade till håret så det låg över axlarna.

Jag gav ifrån en suck och gick för att ta min mattebok och sedan gå till lektion.

-Och vart....tror du att du ska gå lilla vännen, frågade hon och tog tag i min arm.

-Släpp mig,sa jag bestämt.-och kalla mig inte lilla vännen!

Jag ryckte bort armen och hon log retfullt.

- Hallå, va inte så taskiga,sa Zach helt plötsligt...

- Värst vad tyst du vart då Nat, sa Cameron från ingenstans...

-jaa...,sa Amy instämmande.- Men Zach varför försvarar du henne, man kan ju tro att ni är tillsammans typ....jag tystnade och såg hur Josh var påväg mot mig och jag hoppades för livet att Amy inte slängde ur sig nåt fånigt så Josh skulle höra det..

- Oj Natalia,otrogen...igen,sa Amy och log ett stort och brett leende.

-VA?!, nästan skrek Josh och kollade på mig.

Varför var Amy tvungen att säga det just nu...?

Josh sa ingenting utan kollade bara ledset på mig...

-Det är för tusan andra gången Nat,jag trodde du menade vad du sa när vi lämnade det första bakom oss...eller att du lärde dig nånting av det?!,sa han sedan.

Jag orkade inte...jag vände mig om och sprang ut från skolan,jag bara sprang och sprang tills jag hamnade på stranden.

Jag satte mig mitt på stranden som var väldigt folktomt,och jag grät i stora floder,vad hade jag gjort!?

 

Josh perspektiv:

 

Efter jag hörde Amy säga att Natalia hade varit otrogen igen ville jag bara försvinna...livet var ju inte värt att leva om den man älskar inte älskar en tillbaka?

Jag var inte arg eller ledsen  jag var bara besviken,besviken på Natalia.

Jag stog och kollade in i hennes mörka vackra ögon...ögonen blev blanka och sedan rullade en liten tår ner för hennes kind,hon vände sig om och sprang här ifrån.

De andra stod som fågelholkar, jag tog upp mitt block och rev sönder en pappersbit och skrev på lappen:

 

''Jag vet inte om det är svårast för dig eller mig att gå igenom det vi gör just nu...

Älskar du mig Natalia?, jag börjar fakstiskt tvivla på att du gör det..du beter dig som om du inte älskar mig...

För mig har du alltid varit den enda,sedan dag ett på hägstadiet,sedan jag såg dig gå in genom dörren in till klassrummet i början av 7:an...har jag varit kär i dig,Natalia.

I hela 3 år!, har jag älskat dig!

Jag vet inte vad jag gjort för fel för att förtjäna det här?!, och hur ont det än gör så...är det nog bäst om vi går vidare...de här 2 åren med dig har varit de bästa åren i hela mitt liv och jag kommer aldrig glömma allt vi gjort tillsammans, våra simturer,picknickar,filmkvällar och inte glömma den dagen vi blev tagna av polisen...xD

De stunderna med dig kommer jag alltid att komma ihåg!

 

Sedan la jag lappen i hennes skåp...

 

 

 

 

Skrivet av Emma;)

KOMMENTERA! (ps: Natalia heter Gold i efternamn)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards