einoveller

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Sweet Highschool Del 14

Av Emma Wallentinson - 21 april 2011 10:07

 Förra delen:

- Jag gillar dig verkligen Zach, sa hon. Jag log.

- Jag älskar dig Natalia, sa jag. -och när du ändå inte är upptagen med Josh... jag blev tyst, men Natalia förstod ändå.

- Du har rätt, sa hon. -Josh och jag är inte tillsammans längre  och jag gillar dig verkligen Zach. Jag böjde mig fram mot henne och så kysstes vi.




Del 14:


Zachs persperktiv:


Jag hade övertalat Natalia att gå till skolan nästa dag. Hon hade sagt att hon skulle komma så jag stod utanför skolan och väntade på henne.

- Hej Zach! Det var Linn som ropat. Jag vinkade lite åt henne. Så fick jag syn på Natalia där hon kom cyklande. Jag vinkade åt henne och hon vinkade glatt tillbaka. Jag gick fram till henne.

- Så du kom, sa jag. Hon nickade.

- Jag sa ju det, log hon. Jag tog hennes hand.

- Kom, nu går vi in, sa jag. Det syntes att hon var nervös.

- Men tänk... Jag avbröt henne.

- Skit i Josh och alla andra, sa jag. Hon skrattade lite.

- Men Amy då, vad kommer hon säga? frågade hon. Jag ryckte på axlarna.

- Om hon ska hålla på får hon hitta någon annan att va med, sa jag.

- Men Cameron då? frågade hon. -han gillar nog inte att jag är med er. Jag drog med mig henne mot skolan.

- Sluta oroa dig nu och kom, sa jag.


Teas persperktiv:


-Men gud, kolla! Min kompis Susan pekade bort mot skolans ingång. Där gick Natalia. Med Zach.. Alla stirrade på dem när dem gick till Natalias skåp och hämtade böcker till spanskan. Jag var tvungen att gå bort till dem.

- Natalia, sa jag. Hon vände sig förvånat om.

- Hej Tea, log hon. Jag tittade på henne.

- Vad gör du med Zach? frågade jag.

- Josh och jag är inte tillsammans längre, sa hon.

- Men det vet jag! sa jag. -men varför är du med Zach?! Zach var den som svarade.

- Vi är tillsammans, är det något fel med det tycker du? Jag skakade på huvudet.

- Nej, det är bara så...

- Bara så vadå?

- Nae inget .. Jag gick tillbaka till Susan.

- De är tillsammans, viskade jag till henne. -Natalia och Zach.

- Oj, sa hon. -vänta bara tills Josh får höra det här...


Natalias persperktiv:


Zach och jag gick bort till skåpen där han, Cameron och Amy brukade hänga och Amy var redan där. Hon tittade förskräckt på mig när jag kom gående tillsammans med Zach.

- Va fan gör du..? frågade hon när vi ställde oss brevid henne. Jag svarade inte, men Zach svarade.

- Natalia är med oss nu och om du inte kan acceptera det får du hitta någon annan att vara med, sa han. Amy blev knäpptyst.

-Amen,det är klart du får vara med oss,svarde hon och log mot mig.

''säkert'',tänkte jag.

Klockan ringde och alla gick till sina klasser och till den lektion man skulle ha, i mitt fall...spanska,Zach skulle ha tyska så vi skildes åt i korridoren.

-Ses sen då,sa han och gav mig en snabb puss på kinden.

-Aa,hejdå,svarade jag och gick in till klassrummet,alla blickar vändes mot mig.

Jag gick och satte mig på den lediga platsen brevid killen som kunde allt,bokstavligen...allt.

När Mrs Gall sa åt oss att ta fram penna för att skriva ner gloserna vi hade i läxa till idag svor jag för mig själv och självklart skulle Kalle-den smarta killen brevid mig-höra det:

-Kan du inte glosorna,jahopp...jag önska att jag kunde hjälpa dig men somsagt så är det fel att fuska och du vet ju inte om jag säger rätt svar till dig eller om jag ljuger så...

-Ja,jag fattar,avbröt jag honom.

När Mrs Gall gick förbi mig och gav mig pappret vi skulle skriva på började jag direkt...

Jag kunde de 5 första och sedan var det kört.

-När ni är klara kan ni lägga fram pappret här och sedan gå ut,sa Mrs Gall.

Jag skrev 5 av 15 och sedan gick jag fram och la pappret på Mrs Galls kateder.


Zach's perspektiv:


Jag slutade lite senare än Natalia så jag hade bett henne att vänta utanför tills jag var klar,det var ju trotsallt bara 15 minuter,och som bestämt stod hon där lika vacker som jag minns henne utanför och väntade.

-Tjena snygging,sa jag och hon vände sig om.

-Haha,hej själv,svarade hon och jag såg hur hennes kinder blev lite röda.


Efter rasten fortsatte lektionerna som vanligt men när vi skulle gå hem blev vi stoppade, av Amy.

-Du tror att du bara kan gå och stjäla min pojkvän bara sådär,vah?!,sa Amy och gick fram till Natalia.

-Amy! ta det lugnt och jag har väl aldrig varit din pojkvän,sa jag förvånat.

-Nee men det är vi som ska vara tillsammans,svarade hon och log artigt mot mig.- Jag e ju cheerleaderkapten och du baksketlagets kapten så det är ju självklart att vi ska vara tillsammans,fortsatte hon.

-Så är det faktiskt inte på alla skolor,hörde jag Natalia säga lite försiktigt och jag vände mig mot henne.

-Nehe..men på Campbell Hall School är det så,och om du inte vet det så är Campbell Hall School den skolan du går på?,sa Amy som om hon trodde att Natalia inte visste nånting.


Natalias perspektiv:


Anledningen till att jag började på den här skolan var att den var inriktad på sport, drama,musik och dans linjen och jag har alltid älskat att dansa,men det var en sak som bara Tea och Josh visste,eller jaa min familj oxå då...


Mina föreldrar skilde sig när jag var 5 och då flyttade jag från Los Angeles där jag föddes ,till Australien för att bo med min pappa,men när jag skulle börja på dagis där i Australien hände det en allvarlig bilolycka lite utanför Australien,och i den bilen som blev mest skadad satt pappa...han hade lämnat mig på skolan för att sedan över dan åka på möte med jobbet, och sedan hände olyckan,han blev väldigt svårt skadad och olyckligtvis dog han några dagar efter olyckan....jag hade skolkat från skolan i flera dagar och sedan hade jag flyttat tillbaka till Los Angeles-jag sa till skolan förståss att jag skulle flytta-och nu bor jag här,med mamma.


Jag kanske ska berätta det för Zach så han oxå vet men,tänk om han sprider det vidare över hela skolan fast...det var ju inget stort men det var ändå viktigt för mig.

-Natalia,hallååå?,hörde jag Zach säga och jag vaknade upp ur mitt tänkande.

Jag tittade mig omkring och såg att vi var hemma hos mig.

-Jag släpper av dig här nu,jag ska träna.- Vi ses imorgon,hoppas jag!,sa Zach.

-Jaa,lycka till med träningen,hejdå ses!,svarde jag och stängde bildörren.

När jag klev in i huset fick jag mig en stor överraskning,någon hade varit här...






Kommentera!;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards