einoveller

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Sweet Highschool del 16

Av Emma Wallentinson - 23 april 2011 18:44

 Förra delen:

Jag brukar skriva låtar, sa han och hämtade gitarren. -kom. Han satte sig på sin säng och jag satte mig brevid.

- Jag har skrivit en åt dig, sa han och började spela. Inte nog med att han var söt, han kunde spela gitarr oxå.. Jag la mig ner i hans säng och lyssnade på när han spelade.

- Va fint du spelar, sa jag.

- Tack, log han. -kan du spela? Jag skakade på huvudet.

- Kom, sa han. -så ska jag lära dig. Så satt vi där i hans rum och spelade på hans gitarr. Jag hade nog inte varit så kär i hela högstadiet...

      

Josh perspektiv:

 

Ända sen Natalia och jag gjort slut har allt bara fallit samman...

Mina betyg i skolan sänks och mamma blev rasande när hon fick se dom.

Jag saknar henne,jag vill ha henne brevid mig och bara hålla om henne...

Men hon valde att gå till Zach,skolans snyggaste kille och inte nog med det han är ju kapten för basketlaget,såklart alla vill han honom...vad tänker jag med?

Jag hade aldrig gjort det här men jag visste att om jag skulle be henne prata med mig i skolan öga mot öga skulle hon inte lyssna på mig.

Så jag tog fram papper och penna för att skriva att brev till henne, jag visste inte riktigt hur jag skulle börja men jag visste hur jag skulle sluta...

 

Natalia...

Jag vet att du alltid,ALLTID tar rätt beslut och gör det som e bäst för dig,men när jag skrev att vi skulle gå vidare på det förra brevet jag gav dig så skrev jag det även fast det gjorde jätte ont att skriva just de två orden-gå vidare- och jag skrev det för att om vi skulle varit tillsammans nu skulle det ändå inte vara som förr...

Men nu när du gjort som jag skrev-gått vidare-gör det bara ont att se dig med honom,ni ser så glada och lyckliga ut...

Du betyder för mycket för mig Natalia för att jag bara ska släppa taget om dig,jag älskar dig Natalia och jag tror just nu att jag alltid kommer att göra det.

                                                  
                           xo Josh...

Ps: Om du vill möt mig vid rosträdgården kl. 23.00


Det tog ett bra tag att skriva brevet så när jag var klar var det bara att gå till sängs,imorgon skulle jag lägga brevet i hennes skåp,ännu en gång...

 

Natalias perspektiv:

 

När jag klev ut ur duschen kände jag att jag faktiskt ville gå till skolan,jag ville träffa mina kompisar efter en lång helg och speciellt Zach.

Jag gjorde min morgonrutin och sedan gick jag ut för att faktiskt ta bussen denna gång,istället för att gå eller cykla som jag brukade.

I lagom tid för att inte missa bussen sa jag hejdå till mamma och gick till busshållplatsen.

 

När jag kom fram till skolan gick jag direkt för att se om Zach stod vid sitt skåp,och som jag tänkt mig stod han där lika snygg som vanligt.

Jag sprang till honom och han omfamnade mig i en varm bamsekram.

-Hej beautiful,sa han när han släppte taget om mig.

-Hej själv,svarade jag och log som en fåne.

Jag såg i ögonvrån att Josh gick med tunga steg förbi oss.

Har det hänt nåt kanske,tänkte jag men skakade av mig tanken.

-Ska bara gå och hämta mina böcker,sa jag och kollade mot Zach som höll på och ta ut sina böcker.

-Gör det,vi ses senare,sa han och pussade mig på kinden.

Jag gick mot mitt skåp lite längre bort och när jag öppnade skåpsdörren föll ett vitt kuvert ut och på det stod det Natalia med stora bokstäver.

Jag la ner det i  fickan på min blåa jeansjacka,tog böckerna och gick till tjejtoaletterna.

Jag satte mig inne på  en utav toalettbåsen och öppnade kuvertet,i det låg det ett vitt ihopvikt papper.

Jag började läsa och förstod direkt vem det var ifrån,i slutet hade han skrivit att om jag ville skulle jag möta honom vid rosträdgården och sedan hade han skrivit ett klockslag.

 

Josh perspektiv:

 

Jag hade gått förbi Zach's skåp där han och Natalia stod och log mot varandra.

Jag hade lagt brevet i skåpet i hopp om att hon skulle se det,och att hon skulle komma ikväll.

 

 

Måndagen gick väldigt snabbt och skolan slutade,jag gick raka vägen hem för att kanske hinna göra några läxor innan middagen och så.

 

Efter hårt jobb med läxorna och en god middag så hade klockan blivit 20.00...nu var det 3 timmar kvar,vad skulle jag göra nu då?

Jag låtsades att jag skulle gå och lägga mig och borstade tänderna och så och sa sedan godnatt till mamma och pappa.

''Redan'',hade dom sagt och på det hade jag svarat att det hade varit en lång dag.

Klockan gick och det var dags att gå för att möta Natalia,om hon nu kom.

 

Jag stod där och väntade medans jag frös som aldrig förr.

Men efter en lång väntan såg jag nån komma gåendes igenom grinden som ledde in till rosträdgården.

Personen kom närmare och när han/hon stod under lycktstolpen så att ljuset från den lyste upp och jag kunde se vem det var,hon kom...

 

 

 

Skrivet av Emma!

Det handlade lite mer om Natalia och Josh i den här delen men hoppas den blev bra!

Kommentera och vi tar gärna emot tips eller om det är något vi kan göra bättre så säg till!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards