einoveller

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Sweet Highschool del 18

Av Emma Wallentinson - 25 april 2011 17:04

 Förra delen:

Hon stod där på bron och vattnet speglade sig på hennes ansikte.

-Hej,jag har 4 minuter,sa jag och ställde mig brevid henne.

-Snygg klänning,svarade hon.

Jag hade tagit på mig en turkos klänning med ett skärp i midjan.

-Tack,men var det något särskilt du ville,jag måste gå ,sa jag och kollade mot henne och jag såg hur en tår letade sig fram ut ögat och föll nerför kinden.

-Jag ska flytta Natalia,svarade hon och nu rann det mer tårar ner för kinderna.

-V-va,var den ända jag fick fram.-vad sa du?

-Jag ska flytta,till Atlanta,vi åker imorgon...- Det var allt,nu kan du gå och möta Zach,sa hon sedan.

Jag vände mig om och började gå hemmåt,just nu ville jag inte vara med Zach,jag ville hem...

 

Del 18:


Zach's perspektiv:


Var är hon?,tänkte jag medans jag stog där 21.00 mitt på skolgården och väntade på Natalia medans jag höll på att frysa till is.

'' Var är du?'',knappade jag in på mobilskärmen och skickade till Natalia.

Cirka 2 minuter senare fick jag ett svar:

''Jag mår inte bra,jag är ledsen Zach...''

Jag svarade att det var okej och frågade vad som hänt men det ville hon inte svara på,då var det bara att gå hem.

 

Nästa dag i skolan så var inte Natalia här.

-Vet du vart Natalia är,frågade jag Tea när vi blev ihopparade för en matteuppgift.

-Hemma,antar jag,svarade hon och började ta fram grejerna man behövde.

-Jaa,det fattar jag med men varför är hon hemma,frågade jag.

-Jag vet inte säkert men  en anledning kan vara att jag igår-innan hon skulle träffa dig-berättade att jag skulle flytta,svarade hon och ryckte på axlarna.-men jag vet inte,jobba nu.

-VA?!,sa jag nästan lite för högt eftersom alla vände sina blickar mot mig.-oj sorry,men varför ska du flytta?,frågade jag sedan.

-Men,mamma har fått ett nytt jobb där och hon tyckte det var bra lön och så och bestämde sig för att ta jobbet och sen direkt efter skolan så åker vi,svarade hon och såg lite  ledsen ut.- jag hade hoppats på att Natalia skulle vara här så jag kunde tillbringa min sista dag i Los Angeles med min bästa vän,fortsatte hon.

-Mm,svarade jag och försökte koncentrera mig på arbetet,men det gick inte så bra.


Natalias perspektiv:


Anledningen till att  jag inte gick till skolan var väl flera men, att gå upp på morgonen efter att varit uppe till 01.52 igårkväll och bara tänk på hur det skulle bli nu efter att Tea åkt,att komma till skolan och få alla tusen frågor från Zach om varför jag inte kom igår...

Så jag bestämde mig för att vara hemma.

Jag satt framför tv:n och zappade mellan kanalerna när det plingar på dörren.

Jag suckar och reser mig upp för att gå och öppna,när jag öppnar dörren står Tea där,och hon grät.

-Men,är inte du i skolan,frågade jag och flyttade på mig så att hon kunde komma in.

-Om inte min bästa vän är i skolan med mig vill inte jag heller vara i skolan,sa hon och log ett litet leende.

-Naaw kom,sa jag och slog ut armarna till en kram.-vi tittar på film och bara myser tycker jag,sa jag sedan.

-Du vet Natalia,hur mycket jag än vill att vi ska stanna kan jag inte hindra mamma från att ta jobbet hon fått där,jag vill kunna stanna här med dig och slippa byta skola och skaffa nya vänner och så,men jag kan inget göra just nu,sa hon och det rann ännu en tår ner för kinden.

-Jag vet, jag vill också att du stannar och jag kommer sakna dig jättemycket,liksom nu när Zach ska på turnering och du flyttar så vet jag inte vem jag ska vara med,knappast att jag är med Amy och dom.

-Haha nee,ingen vill ju vara med dom liksom,men du kommer klara dig det vet jag men det är värre för mig,jag kommer dö,sa hon och gjorde en ledsen min med munnen.

-Haha nee,du kommer också klara dig,det är jag säker på,svarade jag och puttade till henne lite lätt på armen.

-Jag kommer sakna dig,sa hon och log mot mig.

-Jag kommer sakna dig mer,svarade jag...






Emma

                   

      Ganska tråkigt!...dålig fantasi idag...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards