einoveller

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Sweet Highschool Del 23

Av Emma Wallentinson - 29 april 2011 18:39

- Men stanna då, ropade jag. Jag tog tag i hennes axel och hon vände sig om.

- Vet du vad Zach? frågade hon. -du kan åka tillbaka till din tjej, eller varför inte bara ta någon här? Du kan ju få vem du vill, bara du låter mig vara. Så vände hon sig om och gick.

 

Zachs persperktiv:


Vad Natalia hade sagt till mig spred sig snabbt. Amy som stått brevid när Natalia sagt det var källan till det. Så fort det hände något var hon bara tvungen att berätta det för någon. Så berättades det vidare och så slutade det med att hela skolan visste om det. Jag hade tänkt till. Natalia hade rätt. Jag kunde få vem jag ville, alla var ju kära i mig. Men ändå kunde jag inte sluta tänka på vad jag gjort mot Natalia och vad hon tänkte om mig just nu. Varje dag hade jag tittat efter henne när jag kom till skolan, men hon hade aldrig funnits där. Förrän hon plötsligt dök upp på fredagen. Hon kom gående uppför trappan och undvek allas stirrande blickar. Så vände hon sig plöstligt emot mig. Cameron buffade till mig.

- Säg någonting, viskade han.

- Natalia, hej... sa jag. Hon svarade inte utan vände sig bara om igen och gick iväg.

- Jag kommer snart, sa jag till Cameron och sprang efter henne.

- Vänta Natalia, ropade jag efter henne. -jag måste prata med dig. Hon stannade tvärt.

- Ja Zach, vad är det? frågade hon. Jag blev alldeles stum.

- Jag... mumlade jag. -äum...

- Jag vadå? frågade hon otåligt. -ville du något eller?

- Jag har ringt och sms:at men du har inte svarat, sa jag.

- Varför skulle jag svara? frågade hon trött. -jag hade ingen anledning att göra det.

- Du kunde väl ha svarat lite kort bara? frågade jag. Natalia skakade på huvudet.

- Nej, sa hon kort. Hon tog upp spanska boken ur väskan och tappade blocket hon hade i famnen. Jag böjde mig ner för att ta upp det.

- Rör det inte, fräste hon. Jag ryckte till.

- Jag vill inte ha något med dig att göra, sa hon snabbt. -bara låt mig vara och leva ett normalt tonårsliv. Hon tog snabbt upp blocket och gick därifrån.


Natalias persperktiv:


Som väntat var Zach på mig redan när jag kom in. Men jag gjorde som jag tänkt och hoppades att han skulle lämna ifred. Jag var fortfarande kär i honom men vad sa att han inte skulle göra om det? Vad sa att han aldrig mer skulle kyssa en annan tjej? Inget, precis. Jag var rädd för att bli sårad igen. Det skulle nog ta lång tid innan jag skulle öppna mina känslor igen. Jag hade spanska så jag gick till spanska lektionen.

- Buenos dias, sa vår spanska lärare när jag kom in.

- Buenos dias, sa jag tillbaka och satte mig vid en bänk. Spanska lektionen gick ganska snabbt. Jag fattade allt han pratade om och kunde faktiskt hänga med i lektionen. Många tittade nyfiket på mig men jag försökte att undvika allas blickar. Efter spanskan var det dags för svenska. Jag tittade på schemat i skåpet och kom på att Amy också hade svenska. Jag suckade för mig själv. Inte hon. Vem som helst utom hon.

Självklart satte hon sig ner vid bänken brevid mig och tuggade på sitt tuggummi.

- Hej Natalia, sa hon och log fånigt. -vad synd att du och Zach är osams.

- Prata inte med mig, sa jag irriterat.

- Vad arg du va då, sa Amy. -tål du inte att någon pratar med dig längre?

- Jag vill inte prata med dig, muttrade jag. Amy spelade förvånad.

- Har du något emot mig? frågade hon.

- Ja, det har jag, fräste jag. -du tror ju att du är så jävla bra men det är du inte! Jag har alltid blivit nertryckt i skolan för att jag inte vågaat säga emot, men nu är det slut på det. Du ska inte kunna trycka ner mig nu, fattar du det?! Amy tittade på mig med stora ögon.

- Fan va du blev kaxig, sa hon och stirrade framåt. Jag log nöjt inombords. Hädanefter skulle ingen och då menar jag ingen trycka ner mig längre.

 
 
Rebecka

Rebecka

29 april 2011 19:21

Wow! Vad duktig du är! :) . jättebra del! :>

http://rebeckaas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards