einoveller

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Sweet Highschool del 24

Av Emma Wallentinson - 30 april 2011 13:25

- Hej Natalia, sa hon och log fånigt. -vad synd att du och Zach är osams.

- Prata inte med mig, sa jag irriterat.

- Vad arg du va då, sa Amy. -tål du inte att någon pratar med dig längre?

- Jag vill inte prata med dig, muttrade jag. Amy spelade förvånad.

- Har du något emot mig? frågade hon.

- Ja, det har jag, fräste jag. -du tror ju att du är så jävla bra men det är du inte! Jag har alltid blivit nertryckt i skolan för att jag inte vågaat säga emot, men nu är det slut på det. Du ska inte kunna trycka ner mig nu, fattar du det?! Amy tittade på mig med stora ögon.

- Fan va du blev kaxig, sa hon och stirrade framåt. Jag log nöjt inombords. Hädanefter skulle ingen och då menar jag ingen trycka ner mig längre.

 


Del 24:



Zach's perspektiv:


Jag hade gått in klassrummet och såg hur Amy pratade med Natalia,men de verkade inte prata utan de var mer...osams på nåt sätt.

-Ja,det har jag!,hörde jag Natalia säga till Amy.

Efter lektionen tittade jag åt Natalias plats,men hon hade redan gått,jag gick till mitt skåp och la in böckerna.

Jag såg Natalia gå förbi mig,men hennes blick riktades mot...Josh.

Jag visste att de hade blivit kompisar igen,och det är väl bra men...hon började umgås mer och mer med honom nu när Tea hade flyttat.''bara de inte blir tillsammans igen'',tänkte jag.


Natalias perspektiv:


-Hej Josh,sa jag och log mot honom.

-Åh,herregud,vad du skrämde mig,sa han och pustade ut.

-Haha oj förlåt,men har du lust att gå ut?,frågade jag.

-Ehm,jaa visst jag kommer snart,svarade han och vände sig in mot skåpet.

Jag gick ut och satte mig på den gamla vanliga bänken.

-Snälla,gå inte iväg,jag måste få prata med dig Natalia,hörde jag en välbekant röst bakom mig.

-Vad vill du?,frågade jag stelt.

Zach satte sig brevid och bänken vinglade till...den var ju rätt gammal nu.

-Joo,det jag gjorde och så det säger ju alla att bara en sån typiskt sportfåne,som jag skulle göra...men egentligen så är jag ingen cool kille  som alla tror, jag har faktiskt känslor som alla andra och du är ju den ända som vet hur jag har det hemma,det är väl därför jag är som jag är att jag gör sånna saker som...jaa du vet,men ingen har någonsin fått mig att känna så som jag gjorde när jag var med dig,jag...

Han blev avbruten utav att nån harklade sig bakom oss,där stod Josh.

-Oj,jag väntar där borta sa han och pekade mot en bänk lite längre bort.

-Nej,vi är klara,eller hur,frågade jag och kollade på Zach.

-Eehm,jag antar det,svarade han och reste sig upp.

Josh gick runt till den andra sidan och satte sig på bänken.

-Vad var det ni pratade om,frågade han nyfiket.

-Inget speciellt,svarade jag även fast den sista meningen Zach sa ekade i mitt huvud...''ingen har fått mig att känna så som jag gjorde när jag var med dig''







BY Emma

 

Uppdateringen kommer bli lite sådär,Isabelle åkte till Turkiet idag(fuskigt!)

På tisdag är jag i Stockholm men på onsdag har vi jag studiedag så då kommer det nog en/flera,glöm inte att kommentera!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards