einoveller

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Sweet Highschool del 2:

Av Emma Wallentinson - 16 april 2011 09:49

Teas persperktiv:


Jag tittade efter Natalia. Hon satt inte kvar i soffan. Jag sökte efter henne med blicken och fick syn på henne där hon dansade med en annan kille mitt på dansgolvet. Hon skrattade och sjöng med i musiken. Hon såg ut att ha druckit. Kanske lite för mycket. Så ursäktade sig killen och gick iväg till baren för att hämta mer dricka. Sen samma sak igen. Och igen. Och för varje drink Natalia fick, skrattade hon bara mer. Killen viskade något åt henne vilket fick henne att skratta högljutt. Så höll han henne tätt intill sig. Så viskade han något mer. Jag kunde inte slita blicken ifrån dem. Så hämtade killen ännu en drink. Och så viskade han något och pekade mot dörren. Natalia nickade fnittrande. Så drog han med sig henne mot dörren.

- Jag måste gå, sa jag åt killen jag dansat med. Han såg lite ledsen ut.

- Okej, sa han. -vi ses i skolan sen. Jag sprang ut genom dörren och tittade mig omkring. Hon sågs inte till någonstans. Men så körde en silvrig Mercedes bort från huset. Natalia satt i framsätet...


Josh persperktiv:


När jag snackat och tagit en och annan drink så gick jag för att leta efter Natalia.

En lugn låt började spelas och jag tänkte att den här låten skulle vara min och Natalias.

Jag tittade mig omkring men jag såg henne inte någonstans,jag ser Tea stå hängandes vid baren så, jag gick fram till henne och frågade om hon sett Natalia.

-Jaa...ehm...hon dansade med en kille och typ han gav henne kanske liiiite för många drinkar och sedan sa han, tror jag iallafall, att hon skulle gå och sätta sig i hans bil för sedan åkte dom bara iväg.

- Vad fa...oj..ehm, okej vet du vart hon skulle.

-Nee då skulle jag sagt det.

-Tack.

Jag går ut genom dörren och sedan en bit bort ifrån huset...jag testade och ringa men efter 9 signaler och ingen svarat så gav jag upp och slängde mobilen i marken.


 Natalias perspektiv:


Jag började bli riktigt yr i huvudet och jag gick väldigt ostadigt.

Jag måste ha somnat till för när jag vaknade låg jag i en okänd soffa i ett hus jag inte känner igen.

Jag känner hur mobilen vibrerar i min ficka och jag tar upp den för att se vem det är,Josh...

- Shit,sa jag för mig själv.

En kille kom emot mig och jag ser att det är Cameron, Zach's polare.

-Nån som söker dig, sa han och log ett hånfullt leende

-Jaa, svarde jag och förde mobilen upp till örat men han hindrade mig och sa:

- Äsch, skit i det..och sedan slängde han mobilen i marken och stampade på den två gånger innan den var i bitar.

- Vad var det där nödvändigt för?!, frågade jag argt.

Han svarde inte utan tryckte sig emot mig och kysste mig...

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

28 juni 2011 18:20

Har kommit hit på den här berättelsen. Bra skrivet.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards