einoveller

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Sweet Highschool del:5

Av Emma Wallentinson - 17 april 2011 16:14

 Förra delen:

- Vad gör du här egentligen? frågade jag. Zach pekade bort mot ett grått hus.

- Mina föräldrar stannade hos sina kompisar när festen var, berättade han. -de har inte kommit hem än så skulle kolla om de var kvar och så såg jag dig stå här.

- Aha, sa jag. Så torkade jag bort mascaran med handflatan.

- Jag ska gå hem nu, sa jag. Zach nickade.

- Vi ses då, sa han. -i skolan.

- Aa, sa jag. Han började gå, men vände sig sen om mot mig.

- Vilket håll ska du åt? frågade han. Jag tittade förvånat på honom.

- Ditåt, sa jag och pekade.

- Jag kan följa dig en bit, sa han.

- Äum, visst, sa jag. Så gick vi. Zach och jag.

(Natalias outfit)

     

Josh perspektiv:

 

Jag satt hemma och bara tänkte på  det hon sagt...hon hade fortsatt repetera om och om igen att hon var ledsen och att hon aldrig skulle göra det igen, hon var bara full på festen igår...så det är väl bara att lita på det för jag litar 100% på Natalia men det kändes som om allt var förstört nu...

*riiiing, riiiing...*

Jag kollade på mobilskärmen och fick se en bild på världens vackraste tjej...Natalia,hon satt på en sten vid solnedgången och jag kommer ihåg den dagen jag tog bilden som om det var igår...men tillbaka till verkligheten.

Skulle jag svara eller bara låta det vara?...

Jag svarade:

-Hej...,jag hörde hennes vackra röst på andra sidan av telefonen. -Jag vet att du kanske inte vill prata med mig vid det här laget men jag vill bara be om förlåtelse..igen..men skulle jag aldrig druckit så mycket som jag gjorde skulle detta aldrig hänt och jag vet gott och väl att du vet att jag aldrig skulle göra något sånt mot dig...du är den enda och kommer alltid att vara Josh, snälla, snälla jag ber dig, ge mig en chans och så kommer detta aldrig att upprepas!?

Jag ska faktiskt erkänna att jag blev lite rörd av vad Natalia sagt men jag kan ju nt börja tjuta..neej, killar gråter aldrig...*host*

- När jag hörde att du åkt iväg med en annan kille var det som om någon högg en kniv i bröstet på mig och jag visste inte vart jag skulle ta vägen..för det första jag tänkte på är ju vad som kunde hänt med dig, du kanske kunde blivit mördad eller misshandlad, inte vet jag...och jag gjorde allt för att se om du var okej och i säkerhet, och när jag såg dig springa där på vägen vart jag så glad och ville bara omfamna dig..tills jag såg att Cameron var bakom dig, då föll hela världen samman och mitt hjärta gick i två delar...jag vart som fastfrusen på marken och kunde inte röra mig, jag blev sårad Natalia...jag förväntade mig inte något sånt från dig...,sa jag och kände ännu än gång att gråten var påväg.

-*snyft* Josh, jag är sååå ledsen , jag älskar dig och jag vet inte vad som flög i mig igårkväll...

Jag hörde att hon grät och jag kunde inte hålla tillbaka längre, jag brast oxå ut i gråt..tårarna rann nerför kinderna och när jag samlat mig ordentligt för att kunna prata sa jag:

- Jag älskar dig oxå Natalia och om du lovar att aldrig göra något sånt igen så kan vi lägga det här bakom oss.

-Ja,jag lovar...,sa hon.- jag älskar dig, hörde man och sedan la jag på.

 

Natalias perspektiv:


Nästa dag:

 

Efter samtalet igår med Josh kunde jag kanske ta mig samman och gå ut en sväng efter frukost.

Jag gjorde mig iordning och tog på mig ett par blåa enka jeans, en vit topp,en svart kofta och sedan fick det bli några enkla smycken...

Jag åt min frukost och sedan gick jag och tog på mig mina skor för att sedan gå ut.

- Jag går ut en stund, ropade jag till mamma som gjorde sig iordning för jobb.

-Hejdå,ses sen gumman!

 

Jag bestämde mig för att gå till en liten smoothie bar och sedan bara gå runt för att...jaa bara göra ingenting.

När jag var framme beställde jag det jag ville ha och sedan gick jag runt på stan...efter ett tag blev det ganska tråkigt att bara gå där och det började bli ganska sent.

Jag bestämde mig för att gå till stranden en snabbis för att se om man kunde se solnedgången.

 

När jag kommit fram till stranden ser jag någon sitta där i sanden...jag går lite närmre och bestämmer mig för att sätta mig brevid, när jag sätter mig ner och kollar åt höger där personen sitter möter jag ett välbekant ansikte, det var...

 

 

 

 

 

Den här delen är skriven av mig (Emma), hoppas ni gillar det!

KOMMENTERA!!:)

 
 
Fågelskådaren

Fågelskådaren

29 juni 2011 19:20

Bra del.

http://birds9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards