einoveller

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Sweet Highschool Del 15

Av Emma Wallentinson - 22 april 2011 11:11

Jag tittade mig omkring och såg att vi var hemma hos mig.

-Jag släpper av dig här nu,jag ska träna.- Vi ses imorgon,hoppas jag!,sa Zach.

-Jaa,lycka till med träningen,hejdå ses!,svarde jag och stängde bildörren.

När jag klev in i huset fick jag mig en stor överraskning,någon hade varit här...

 

Natalias persperktiv:


Jag gick in i huset och låste snabbt dörren. Det var saker överallt. Lådor var utdragna och rensade på saker. Jag sprang upp till mitt rum. Datorn, vart var datorn?! Jag la mig ner på golvet och kollade under sängen. Ingen dator där. Jag började bli nervös. Hade vi haft besök av en inbrottstjuv?? Jag letade överallt i mitt rum, på skrivbordet, under mattor, i sängen, i garderoben... Men min dator fanns ingenstans. Jag slog mammas mobilnummer med mobilen. Det gick fram tre signaler innan hon svarade.

- Hej gumman, sa hom lugnt.

- Vi har haft inbrott! nästan skrek jag. Det fick mamma väldigt stressad.

-Jag kommer hem nu, sa hon. -vänta där, jag kommer. På mindre än tjugo minuter var hon hemma.

- Herregud, sa hon när hon kom in. -men hur...

- Jag sa ju att vi skulle ha skaffat larm! sa jag. Mamma svarade inte.


- Du får bo någon annanstans, sa hon när vi satt och åt mat på kvällen. -men jag har ingen aning om vart.. Jag sa inget. Bara tanken på att några inbrottstjuvar hade varit inne hos oss och tagit våra saker gjorde mig så nedstämd att jag inte orkade svara.

- Du kan ju bo hos Josh, fortsatte mamma. -jag kan ringa hans föräldrar och fråga om du får stanna där ett tag.

- Nej mamma, sa jag snabbt. -inte Josh... Hon tittade förvånat på mig.

- Vad är det med dig och Josh? frågade hon.

- Det är slut mellan oss, mumlade jag. -jag kan sova hos Zach istället.

- Vem är Zach? frågade hon.

- Min nya pojkvän, sa jag.

- Men vad hände me...

- Sluta fråga så mycket! Det blev tyst. Så reste jag mig upp.

- Jag går och packar och sen drar jag till Zach, sa jag. Jag sprang upp till mitt rum och slängde i några kläder i en påse och gick iväg. Så tog jag upp mobilen och slog Zachs nummer.

- Vi har haft inbrott, sa jag när han svarade. -jag behöver någonstans att bo. Zach förstod direkt.

- Ska jag hämta dig? frågade han.

- Jag väntar utanför mitt hus, sa jag.

- Okej, sa han. -jag kommer om tio minuter. Mycket riktigt kom Zach snart körade med sin hummer och stannade framför mig.

- Hoppa in, sa han och jag satte mig i framsätet. När jag för andra gången var i Zachs hus, fick jag se lite mer av huset. Han visade mig sitt rum som låg på andra våningen. I hörnet stod en gitarr.

- Vet du vad jag brukar göra? frågade han. Jag skakade på huvudet.

- Jag brukar skriva låtar, sa han och hämtade gitarren. -kom. Han satte sig på sin säng och jag satte mig brevid.

- Jag har skrivit en åt dig, sa han och började spela. Inte nog med att han var söt, han kunde spela gitarr oxå.. Jag la mig ner i hans säng och lyssnade på när han spelade.

- Va fint du spelar, sa jag.

- Tack, log han. -kan du spela? Jag skakade på huvudet.

- Kom, sa han. -så ska jag lära dig. Så satt vi där i hans rum och spelade på hans gitarr. Jag hade nog inte varit så kär i hela högstadiet...


Skrivet av Isabelle, kommentera nu :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards