einoveller

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Sweet Highschool del 27

Av Emma Wallentinson - 5 maj 2011 19:05

Jag tog på mig mina skor och jacka,och sedan gick jag raka vägen till Natalia för att se efter om hon var okej. När jag hade gått en bit så såg jag henne stå där på bron,jag ökade takten lite men saktade ner när jag såg Zach komma från andra sidan av bron.

Han sprang fram till henne,gav henne en kram och jag borde förstått att det var Zach hon pratade med när det var upptaget förut...


Del 27:

Natalia:

Skolan hade varit seg hela veckan,mycket läxor och tjatande lärare.Men äntligen var det fredag,och den skulle jag tillbringa med Zach såklart.

-Redo för en fredagkväll med mig,frågade han när han kom för att hämta mig.

-Haha,jaa,svarade jag och log.

Jag satte mig till rätta och vi började vi började åka,någonstans.Zach hade inte velat berätta vart vi skulle,även fast jag hade sagt inga överraskningar.

Vi kom till en smal väg lite utanför stan,när bilen plötsligt sjunker lätt ner till marken och tappar farten.

-Vad fan?,säger Zach och kliver förtvivlande ut genom dörren,likaså jag.

-Du måsta skoja med mig,hör jag Zach säga från andra sidan av bilen,jag går runt och kollar ner mot honom när han sitter  där på marken.

-Punktering,frågar jag och han kollar upp.

-Jaa men,pappa sa till mig att ta med mig ett extra däck och nödvändiga saker ifall detta skulle hända,men jag protesterade emot och åkte utan däcket.-smart vah?,frågade han och drog handen genom sitt hår och suckade.

-Jag ringer pappa,han kan säker komma eller nåt sånt.

Jag ringde pappa och han var upptagen och kunde därför inte komma.

-Han var upptagen,sa jag till Zach och gick fram till honom.

Han skrek till och sparkade på bilen med sin högra fot.

-Aj som...började han men hindrade sig själv när han mötte min blick.

-Förlåt,men det var inte riktigt såhär jag ville tillbringa min kväll med dig,sa han och kramade mig.


Zach:

-Det är lugnt,svarade hon.-vi kan slå oss ner där borta under eken,sa hon och pekade bort mot en stor ek.

Vi satt där och bara njöt av varandras närvaro.


Senare på kvällen:

-Kom,sa jag och sträckde ut min hand så hon kunde ta den.

-Vad ska vi göra,frågade hon och kollade frågande på mig.

-Vi går en liten promenad,svarade jag.

Vi gick längs med vägen tills vi kom till en äng,det var högt gräs  ända upp till knäna ,och blommor överallt.

Jag tog tag i hennes hand och sprang,sedan lyfte jag upp henne och kramade henne.     (som på bilden)                                        

Jag släppte ner henne och kollade in i hennes bruna ögon,dom glittrade så fint i solskenet.

Jag kunde inte låta bli att le.

-Vad ler du åt,frågade hon.

-Jag trodde aldrig att en sån som jag kunde få en sån underbar tjej som du,sa jag och slog armarna om henne,hårt...

-Öhm Zach,du måste släppa mig,sa hon men det var svagt eftersom hon hade ansiktet pressat emot mitt bröst.

-Aldrig,jag ska inte släppa dig förns...aldrig,svarade jag och log för mig själv.

-Jag kan inte andas,hörde man en ynklig röst säga.

Jag släppte henne.

-Det var egentligen inte såhär jag ville att kvällen skulle bli men den har varit underbar ändå,men nu kanske vi ska vandra tillbaka och se om vi kan komma hem på något sätt,sa jag och tog hennes hand.


Natalia:

Zach släppte min hand för att ta på sig sin tröja,och när vi kommit fram till ett övergångsställe så stannade vi och jag tröck på knappen.

-Nu måste vi hålla handen,sa Zach och tog tag i min hand.

-Varför måste vi,frågade jag och kollade upp mot han.-Men jag har inget emot det!

-Kolla skylten,sa han och pekade mot en skylt ganska högt upp.

  

-Haha du e rolig du,sa jag och log stort.


När vi satt i taxin i beställt så var jag så trött så jag skulle kunna somna vilken sekund som helst,men mina tankar höll mig vaken.

''undra vad Zach hade tänkt göra om vi inte skulle fått punktering''

''undra om det finns någon på hela jorden som är lyckligare än mig?''

''finns det nån som är mer underbar än Zach?''...





By: Emma


Förlåt,jag är faktiskt inte så nöjd med den här delen men ni får mer imorgon och då kanske min fantasi har kommit tillbaka!?;)

Jag tänkte oxå bara påminna att detta är dåtit vi kommer börja skriva i nutid om kanske 10-15 delar...

UPDATE:Det var oxå bara Natalia och Zach's perspektiv i den här delen,som ni kanske märkte;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards