einoveller

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Emma Wallentinson - 16 maj 2011 19:42

 Jag tog upp den och kollade på displayen. Det stod Josh. Jag svarade.

- Vad vill du? frågade jag.

- Zach? frågade Josh förvånat. -jag vill prata med Natalia.

- Varför ringer du efter henne hela tiden? frågade jag. -kan du inte låta henne va någon gång?

- Du har ingenting att göra med dethär, sa Josh irriterat.

- Det har jag visst, sa jag. -du har inget att göra med henne, så låt henne va, hon vill inte ens va med dig.

- Det vill hon visst, sa Josh.

- Nej, sa jag. -du kan väl ta och fråga vem hon gillar mest, vi vet ju båda vad hon svarar.

 

 

 

   (Natalias klänning)

 

 

Natalias perspektiv:



Imorgon var det skolavslutning,och efter det väntade ett långt sommarlov!

 Mamma och jag ska åka in till stan idag för att kolla på kläder.

Jag hade ju hittat en klänning tidigare,men jag hade ändrat mig,jag ville inte ha den.

Mamma protesterade men gav sig till slut.


Efter skolan stod mamma på parkeringen och väntade.

-Såå,vad vill du ha den här gången vi kollar då?,frågade hon och suckade lite.

-En klänning,svarade jag bestämt,bättre än förra gången.


Vi gick runt och tittade och efter 2 timmar på stan hade jag hittat den perfekta klänningen.

-Nu får du inte ändra dig,sa mamma när vi satt i bilen påväg hem.-klänningen var inte billig heller,fortsatte hon.

-Nee,nu är jag nöjd,skrattade jag.



Zach:


Jag vaknade och tog en lång varm dusch.

Idag var det skolavslutning,nu skulle man slippa alla jobbiga lärare,läxor och tidiga mornar.

Men tidiga mornar gällde inte mig,jag skulle gå på ett basketläger eller vad man kan kalla det,baket hela sommaren iallafall.

Jag gick fram till min garderob och tog fram min vita skjorta och de svarta byxorna,mamma hade försökt med kavaj,men där gick gränsen...

Kanske när jag tar examen,men inte nu.


1 timme senare:

 

Jag klev ut ur bilen och kollade mig omkring,det var folk överallt.

Jag tittade efter min klass,för att kunna hitta Natalia lättare.

Tillslut såg jag henne,hon stog där bland alla andra i klassen,hon såg helt fantastisk ut!



Josh:


Jag stod i klumpen utav alla människor,tittade jag bakåt mötte jag Amys barbie ansikte,tittade jag framåt såg Natalia stå och kolla sig omkring.Hon var verkligen vacker idag.

Jag petade henne lite löst på axeln.

-Åh,hej Josh,sa hon och log sitt underbara leende.

-Vad fi...,jag blev avbruten,och gissa vem som kom.

-Zach,utbrast Natalia och slängde sig i famnen på honom.

-Hej,sa han medans han log fånigt mot mig.



Natalia:


Hela avslutningen stod jag bredvid Zach,jag tittade på honom då och då,han var snyggare än vanligt.

Fast han är ju alltid snygg.

När det var slut så ville jag inte släppa taget om Zach,jag visste att han skulle åka på nåt sånt där basketläger eller vad det var,vi skulle inte ses på hela sommaren.

Jag gav honom en lång hård kram innan jag var tvungen att släppa honom.

 

2 veckor senare:

 

Jag hade packat allting inför resan,vi skulle åka till Tea,i Atlanta!

Fatta hur glad jag blev när mamma berättade.

Jag hade med mig shorts,t-shirtar,klänningar,linnen och lite allt möjligt.

-Är du redo,frågade mamma och log när vi hade satt oss på våra platser för att vänta på att flygplanet skulle lyfta.

-Jag föddes redo,svarade jag och log ännu större.


Några timmar senare:


Jag stog och väntade på att folk skulle börja röra sig så att jag kunde komma ut ur detta flygplan.

När sedan jag kom ut ur planet rusade jag in till flygplatsen för att möta Tea.

Jag kollade mig omrking och såg henne sitta där,hon höll på med sin mobil.

''pling''

Jag hade fått ett sms,från Tea.

''var är du,jag sitter utanför gaten'',stod det.

''kolla upp'',svarade jag

Hon lyfte huvudet och ett leende spred sig på hennes ansikte.

jag släppte all min packnig och sprang fram till henne.

-Vart ska du?,frågade mamma men hindrade sig när hon såg Tea.


Jag gav henne en lång kram innan vi fortsatte till bilen.

-Det är synd att du har pojkvän,sa hon när vi satt i bilen.

-Jaha,sa jag och kollade fundersamt på henne.

-Jaa,det finns väldigt snygga killar här,sa hon.

-Jaha,jaa det var ju synd.


''Jag har Tea bredivd mig,solsken dagen lång och sommarlov,kan det bli bättre'',tänkte jag


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards