einoveller

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Emma Wallentinson - 8 maj 2011 09:19

När vi kom ut från Forever 21,ser jag en blond tjej-kanske i min ålder-sitta nere på stranden,det såg ut som hon grät eftersom hon ''hoppade'' till lite sådär i mellanåt...

Jag bad mamma att vänta i bilen,jag gick fram till tjejen och när jag kommit närmre ser jag att det är Amy...

 

Natalias persperktiv:


Jag tittade tvekande på Amy. Tankarna for runt i mitt huvud.

''varför gråter hon?''

''vad är det med henne?''

''varför...''

Jag var tvungen att fråga.

- Amy... mumlade jag och satte mig brevid henne. -hur är det med dig? När Amy plötsligt fick syn på mig vände hon snabbt bort huvudet.

- Vad vill du? fräste hon.

- Jag vill veta hur det är med dig, sa jag.

- Låt mig vara, sa Amy.

- Men jag... sa jag men så tystnade jag. Varför var jag så snäll egentligen, det var ju Amy? Jag skulle precis resa mig och gå när Amy tog tag i min axel.

- Jag är så jävla avis på dig, mumlade hon. -du är så perfekt och du får allting, du har allting, du är populär.. hennes röst dog bort. Det hon hade sagt kom som en chock.

- Avis? frågade jag förvånat. -hur kan du vara avis på mig? Amy suckade snörvlande.

- Du har allting, sa hon.

- Vadå allting? frågade jag. -jag har inte al...

- Du har Zach, avbröt hon mig. -han är mitt allt. Jag sa ingenting, så det var Amy som fortsatte prata.

- Jag har alltid varit kär i honom, fortsatte hon. -ända sen jag först såg honom i 7:an... hon suckade lite för sig själv.

- Jag fick hänga med honom och Cameron, sa hon. -det var som himlen för mig, att få vara populär. Så blev jag och Zach tillsammans. Då var jag så glad man kunde bli. Men sen... Sen kommer du, bara från ingenstans! Hon reste sig hastigt upp.

- Du bara kommer där och så tar du allt, fräste hon argt. -du tog min plats bland dem populära, du tog Zach! Jag reste mig upp också.

- Du kan ta honom, sa jag. -vi är inte tillsammans längre.

- Det vet jag väl? sa Amy irriterat. -jag har koll på att om honom. Men tror du verkligen han vill bli tillsammans med mig nu? Nej, det vill han inte för det enda han tänker på är dig!

Det var nästan så jag inte kunde hänga med i vad Amy sa, hon pratade så snabbt och spottade fram orden. Även om det var fel tidpunkt att fråga, vad jag tvungen..

- Tänker Zach fortfarande på mig? frågade jag.

- Och pratar om dig, sa Amy. -det är det enda han gör! Natalia, natalia, natalia! Det är det enda man får höra! Även fast Amy var helt förkrossad kunde jag inte låta bli att bli lite glad. Zach gillade mig fortfarande..

- Gillar du honom? frågade Amy plötsligt.

- Va? frågade jag.

- Zach, sa Amy otåligt. -gillar du honom fortfarande? Det tog ett tag innan jag svarade.

- Ja, sa jag tillslut. -det gör jag. Det gjorde bara Amy mer argare.

- Synd, sa hon. -för Zach är min, du kan inte tro att du bara kan komma och ta honom, fattar du det?! Hon gick iväg utan att låta mig svara. Jag stod tyst kvar, men tankarna for omkring i huvudet.

''gillade jag verkligen Zach?''

''han gillade mig...''

''jag gillade honom''

''jag måste bli tillsammans med honom igen..''




Av: Isabelle! Tbx från Turkiet så nu blir det mkt skrivande på bloggen. Kommentera nu! :D

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards