einoveller

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Emma Wallentinson - 21 maj 2011 19:49

- Har ni träffats då? frågade jag.

- Ja då, sa Tea. -jag kan ringa honom så får han komma hit och du får träffa honom.

- Det vore jättekul, sa jag och Tea gick ut i hallen och ringde.

Tjugo minuter senare ringde det på dörren. Tea sprang och öppnade och jag stod bakom henne. Så stod han där. Den sötaste killen jag någonsin sett. Han hade mörkt brunt hår och djupa bruna ögon och ett vackert leende.

- Hej Tea, sa han och log. Så fick han syn på mig och sträckte fram handen.

- Teo, sa han. Jag tog hans hand.

- Hej jag heter Natalia....

 


Teo:


-Hej jag heter Natalia,sa hon och tog min hand.

Jag kunde inte släppa blicken från hennes bruna ögon,de glittrade i ljuset från fönstret.

-Ehm,vill vi ha nått att äta eller dricka,avbröt Tea.

-Okej,svarade Natalia och följde efter Tea in i köket.

-Bor du här i Atlanta,frågade jag.

-Nee,jag bor i Los Angeles men är här för att hälsa på Tea.-Du då?

-Okej,jag har bott här i 10 år snart,svarade jag och tog emot drickan av Tea.


Tea:


Det verkade inte som om Teo överhuvudtaget visste att jag fanns här,han kom alltid på nya saker att prata med Natalia om.

-Ska vi hitta på nåt kanske,frågade jag.

-Nee,vi kan sitta här och prata,sa Teo innan nån annan hunnit säga ett pip.

- Men vi kan väl dra ner till stranden istället,föreslog Natalia och kollade först på mig och sen på Teo.

-Visst,svarade både Teo och jag.

-Jag har två bikini ifall du behöver låna Natalia,sa jag.

-Har du,vad snällt,svarade hon.

-Och jag,frågade Teo.

-Men du kan väl gå till dig och byta om så ses vi på stranden om 30 minuter,föreslog Natalia.

-Okej,svarade Teo.-ses sen då!


Natalia:


Han Teo verkade lite skum,han var väldigt eller vad man ska säga.

Han hade alltid ett ämne att prata om.

-Du,den där Teo,började jag.

-Jaa,vad är det med honom,svarade Tea.

-Äsch inget,svarade jag.

-Okej,men du kan ta den här,sa hon och tog fram en blå bikini.

-Tack,jag byter om i badrummet,sa jag.


30 minuter senare:


Tea:


Vi hade lagt ut handdukarna och lagt oss till rätta.

Solen brände och det var varmt ute,alla var i vattnet eller så satt de i en stol i skuggan.

-Hörni,jag går ner och doppar mig,sa Natalia och tog av sig sina  solglasögon.

-Jag hänger på,svarade Teo snabbt.

-Jag med,sa jag och kollade på Teo som genast sprang fram till Natalia och gick onödigt nära henne.

''låt inte samma sak hända som med alla andra killar jag gillat'',tänkte jag.

För varenda gång jag gillat nån kille och han börjat gilla mig,så är det såklart att han träffar Natalia och faller pladdask för henne.

-Aaaah,det är ju svinkallt,utbast Natalia när hon nuddat vattnet med foten.

-Lika mesig som alltid,sa jag och puttade till henne i sidan.

-Äh,skitsnack, svarade hon och räckte ut tungan.

-Bevisa det,sa jag och gick lite längre ut i vattnet.

Hon kollade allvarligt på mig men gick sedan längre ut i vattnet,hon stannade när vattnet nådde midjan.



Hemma:


Natalia:


Teo satt i soffan och pillade med knappen på sina byxor.

Det var tyst en lång stund innan Tea avbröt.

-Jag går på toa bara,sa hon och gick mot badrummet.

Jag satt där i fotöljen och kollade mig omkring.

Jag såg i ögonvrån att Teo kom närmre och satte sig på kanten av fotöljen.

-Vad gör du?, frågade jag och kollade upp mot honom.

-Schhhh,sa han och satte fingret över mina läppar innan han pressade sina mot mina.

-Jag kände en obehaglig känsla men gjorde inget åt det förrens jag såg Tea stå i dörröppningen.

Jag puttade bort Teo och han kollade frågande på mig.

Han såg att jag hade blicken bakom honom och han vände sig om.

Han mötte Teas ledsna med arga ansikte.

-Jag ska nog gå nu,sa han och gick med snabba steg ut ur huset.

Jag reste mig upp.

-Hur kunde du?!,skrek Tea.

-Jag gjorde inget jag lovar,han kom och satte sig brevid mig och sedan pressade han bara sina äckliga läppar mot mina.

-Det spelar ingen roll vad som hände,jag visste att det skulle bli såhär,sa hon och såg riktigt besviken ut.-Varje gång jag gillar en kille så ''presenterar'' jag honom för dig,och det trodde jag var bra!, men jag får aldrig ha någon kille ifred innan han faller för dig!du har allt en kille vill ha,jag kan inte ha en enda kille i närheten utan att alla klänger på dig!

-Jag visste inte att det var så du kände,sa jag och mötte hennes ögon som var fyllda med tårar.

-Men nu vet du det ,så nu kan du gå härifrån!,sa hon.

-Men...

-Nej, gå härifrån,skrek hon och pekade mot dörren.

Jag protesterade inte utan gick mot dörren och sedan öppnade jag den och gick ut.



Tea:


Jag hade nyss bett min allra bästa vän att gå,det här som skulle bli de 2 bästa veckorna i mitt liv,de var förstörda!

''Men vart ska hon sova,hon har ju ingenstans att ta vägen'',tänkte jag.

Jag måste hitta henne.

Jag tog på mig mina skor och jacka och gick ut.

Jag skulle precis börja gå innan jag ser henne sitta där på bänken.

Jag gick sakta fram till henne,hon satt med ryggen mot mig så hon såg inte att jag kom.

När jag stog precis bakom henne såg jag att hon sms:ade med någon,det var Zach.

''hon kommer aldrig förlåta mig'',stog det.







Emma.


Det var en ganska lång del...den får ni för att det har varit världens sämsta uppdatering!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards