einoveller

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Sweet Highschool del 17

Av Emma Wallentinson - 24 april 2011 14:20

Efter hårt jobb med läxorna och en god middag så hade klockan blivit 20.00...nu var det 3 timmar kvar,vad skulle jag göra nu då?

Jag låtsades att jag skulle gå och lägga mig och borstade tänderna och så och sa sedan godnatt till mamma och pappa.

''Redan'',hade dom sagt och på det hade jag svarat att det hade varit en lång dag.

Klockan gick och det var dags att gå för att möta Natalia,om hon nu kom.

 

Jag stod där och väntade medans jag frös som aldrig förr.

Men efter en lång väntan såg jag nån komma gåendes igenom grinden som ledde in till rosträdgården.

Personen kom närmare och när han/hon stod under lycktstolpen så att ljuset från den lyste upp och jag kunde se vem det var,hon kom...

     

Natalias perspektiv:

 

-Du kom,sa han och log ett snett leende.

-Mm,svarade jag och klämde fram ett litet leende.

Vi stod säkert i 10 minuter och bara kollade på varandra innan jag avbröt.

-Var det något speciellt du ville?,frågade jag.

-Just det,som du läste så älskar jag dig fortfarande Natalie,när jag skrev att vi skulle gå vidare så visste jag inte att det skulle göra så ont att se dig med någon annan än mig,jag saknar att ha dig vid min sida,att hålla om dig...

-Jag vet Josh,men vi vet båda att det här är det bästa för oss båda.-eller hur?,frågade jag.

-Mm,visst det är det väl men...jag kanske bara e rädd för att du ska glömma mig,och allt vi gjort tillsammans...

-Josh,du är en utav dom som betyder mest för mig och jag kommer aldrig glömma allt vi gjorde,men vi måste gå vidare nu.

 

Zach's perspektiv:

 

I skolan nästa dag bad jag Natalia att möta mig i skolans aula,lite senare stod vi där på scenen och jag kollade in i hennes vackra ögon.

-Var det nåt särskilt,frågade hon när det började bli lite pinsamt.

-jaa,det är så att basketlaget ska på turnering i Europa och kommer hem om några månader så...eeehm, jag vill bjuda dig på middag ikväll.

''Vadå middag ikväll,jag har ju ingenting planerat för en middag'',tänkte jag

-Jaha jag kommer sakna dig men vad kul!,svarade hon och gav mig en varm kram.-när ska vi ses?

-Ehm möt mig på skolan vid 18.00,svarade jag.

 

Teas perspektiv:

 

Jag måste berätta det nu,tänkte jag och tog upp min mobil från väskan.

 

''Möt mig vid bron'',skrev jag och skickade det till Natalia.

 

''Jag ska träffa Zach,men vad vill du?'',svarade hon.Självklart,tänkte jag

 

''Det är viktigt,möt mig om 5'',svarade jag och gick ner för att ta på mig mina skor och gick sedan till bron där vi skulle mötas.

 

 

Natalias perspektiv:

 

Tea hade sms:at att hon ville mäta mig vid bron,egentligen hade jag inte tid men vad gjorde jag inte för min bästa vän.

Hon stod där på bron och vattnet speglade sig på hennes ansikte.

-Hej,jag har 4 minuter,sa jag och ställde mig brevid henne.

-Snygg klänning,svarade hon.

Jag hade tagit på mig en turkos klänning med ett skärp i midjan.

-Tack,men var det något särskilt du ville,jag måste gå ,sa jag och kollade mot henne och jag såg hur en tår letade sig fram ut ögat och föll nerför kinden.

-Jag ska flytta Natalia,svarade hon och nu rann det mer tårar ner för kinderna.

-V-va,var den ända jag fick fram.-vad sa du?

-Jag ska flytta,till Atlanta,vi åker imorgon...- Det var allt,nu kan du gå och möta Zach,sa hon sedan.

Jag vände mig om och började gå hemmåt,just nu ville jag inte vara med Zach,jag ville hem...

 

 

 

 

 

 

Skrivet av Emma.

Det kommer nog ingen mer ikväll men imorgon kommer det förmodligen en till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards