einoveller

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Sweet Highschool Del 20

Av Emma Wallentinson - 27 april 2011 18:46

- Jag ville bara säga att det jag sa idag, det var ett misstag, sa jag. -jag vill så gärna vara med dig Josh, det vill jag verkligen. Josh sa inget.

- Så du vill alltså va med mig nu? frågade han efter ett tag.

- Ja.. sa jag. -jag vet att det låter konstigt..

- Jag antar att man kan ändra sig, sa Josh.

- VIll du hänga med och se en film ikväll? frågade jag. -bara som vänner liksom..

- Visst, sa han. -som vänner, bara som vänner.

 

Josh persperktiv:


Natalia hade ringt lite tidigare idag. Hon hade sagt att hon ville vara vänner. Jag förstod mig inte på henne längre. Först i skolan hade hon sagt att hon inte ville träffas mer men nu ville hon se på film med mig? Jag stod utanför biografen och väntade på henne. Hon var inte sen, det var jag som var tidig. Jag hade sett fram emot dethär sen hon ringde. För jag gillade henne fortfarande. Jag älskade henne. Men det fick ingen veta. För det var slut mellan oss. Helt slut, inget mer fick hända. Så kom hon gående emot mig, lika vacker som alltid. Hon log när hon fick syn på mig.

- Hej Josh! ropade hon.

- Hej Nat, sa jag. Jag kramade om henne när hon kom.

- Ska vi gå in? frågade hon.

- Visst, sa jag. -kom då. VI gick in och köpte lite popcorn och läsk till filmen och tog ut biljetterna. Så gick vi och satte oss. Vi satt längst upp, på de bästa platserna. Det var en humorfilm. Både Natalia och jag älskade humorfilmer så det hade varit ett självklart val. Filmen var riktigt rolig men jag måste erkänna att jag tittade mer på Natalia än på filmen. Hon satt där med ögonen som fastklistrade på bioduken. Ibland skrattade hon lite, åh hennes underbara skratt.., men för det mesta satt hon bara och log. Hon var så söt.


Natalias persperktiv:


Filmen var riktigt rolig, det hände ofta att jag började skratta fast alla andra satt helt knäpptysta. Jag kände att Josh tittade på mig. Det hade han gjort länge nu, men jag sa ingenting. Istället buffade jag till honom.

- Hörde du? fnissade jag. -hörde du vad han sa?

- Va? frågade Josh.

- Hörde du? frågade jag igen. -hörde du vad han sa på filmen? Josh skakade på huvudet.

- Nej, sa han. -jag missade faktiskt det.

- Aha, sa jag. -synd... för det var verkligen kul.

- Okej, det var ju synd att jag missade det då, mumlade Josh. Det blev tyst ett tag. Jag vet inte varför jag inte sa något, hade inget att prata om antar jag. Det hade blivit så spänt mellan Josh och mig sen jag och Zach blev tillsammans. Fast det var kanske självklart.

- Josh? sa jag.

- Mm?

- Eller det var inget...

Så blev det tyst igen. Ingen av oss sa något mer under hela filmen, det var som om vi inte kände varandra. Men vi hade inget att prata om.. Eller jo, vi hade ju massor att prata om men det skulle säkert bara leda till krångel...

Det var först när vi var på väg hem som Josh sa något.

- Jag kan skjutsa dig, sa han.

- Det vore snällt, sa jag. -så slipper jag ta bussen tillbaka. Jag satte mig där fram och satte på radion.

- Vad ska du göra ikväll? frågade Josh plötsligt.

- Jag ska plugga, sa jag. -till matteprovet vet du.

- Just det, sa Josh. -det hade jag glömt! Jag skrattade lite.

- Du glömmer allt som är tråkigt, sa jag.

- Det finns bara ett sätt att få ett matteprov roligt, sa han.

- Hur då? frågade jag.

- Genom att plugga till det med dig, svarade han. Så tittade han på mig.

- Vill du hänga med hem och plugga? frågade han.

- Nej, sa jag. Det hade kommit helt oväntat, även för mig själv. Så det blev helt tyst. Knäpptyst. Josh sa ingenting när han släppte av mig.

- Tack för skjutsen, sa jag. Josh svarade inte.

- Ska du inte svara? frågade jag.

- Du borde veta Nat, att Zach är inte som du tror, sa han plötsligt.

- Va? frågade jag. -vad menar du med det?

- Fattar du inte hur många tjejer han har just nu? frågade Josh. -kom igen alla är ju kära i honom så han kan få vem han vill. Slår vad om att han är och hälsar på en tjej nu..

- Han är med sitt basketlag i Europa! sa jag argt. -det vet du väl?!

- Det kanske är det han säger, sa Josh. -men kom igen, tror du verkligen på det?

- Han är inte som du tror, fräste jag.

- Du kommer se, sa Josh. -i slutändan bryr han sig inte om dig. Jag stängde ursinningt bildörren och gick in i mitt hus.




Skrivet av Isabelle :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards