einoveller

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Sweet Highschool Del 22

Av Emma Wallentinson - 28 april 2011 19:03

-När vi satt på flyget så var det en jättetrevlig tjej jag fick sitta bredvid och vi pratade och det visade sig att vi skulle till samma stad och bo på samma hotell,vi blev faktiskt väldigt bra kompisar och vi träffades mer och mer.-De höll en fest för alla ungdomar på hotellet och senare på kvällen så råkade jag kyssa henne...

Det kändes som om hela världen stannade och jag var tvungen tänka efter,sa han nyss att han kysste en annan tjej?

 

Natalias persperktiv:


- Va fan Zach.. mumlade jag.

- Det bara hände liksom, sa Zach. -det är sånt som händer..

- Vadå sånt som händer? frågade jag argt. -du vet väl att du inte borde göra det?

- Du borde väl veta, sa Zach en aning irriterat. -det hände ju lite med dig och Cameron.

- Så du drar in det i dethär nu?! frågade jag. -det har ingenting med saken att göra! Zach reste sig.

- Hörru, vi kan snacka när du lugnat ner dig, sa han och gick in i skolan igen. Jag stod kvar som ett fån och tittade efter honom. Josh hade faktiskt haft rätt.. Det måste varit såhär Josh känt sig när jag varit otrogen. Jag gick in i skolan igen, men jag tittade inte ens åt Zachs håll. Jag gick ensam bort till matte lektionen, det hade blivit ensamt sen Tea flyttat. Jag satte mig ner vid en bänk och slog upp böckerna. Fan Zach... Fan va jag hatar dig...


Zachs persperktiv:


Jag stod med de andra tjejerna vid mitt skåp. Jag tänkte fortfarande på hur Natalia hade reagerat, men jag försökte att inte visa att jag tänkte på något. Jag är inte den som visar känslor. Jag visste att jag skulle behöva gå till matten sen och att Natalia skulle vänta där. Frågan var om jag skulle sätta mig bredvid henne och... Vad skulle jag göra? Be om förlåtelse?

- Visst var det så Zach? frågade Amy.

- Va? sa jag och vaknade upp ur mitt drömmande.

- Visst gick vi på Gordon's och åt när vi var tillsammans? frågade Amy igen. Jag nickade.

- Jaaa, det gjorde vi, sa jag. Egentligen hade jag inget minne av det, jag hade haft så många tjejer och gjort så mycket grejer med dem att det var omöjligt att komma ihåg allt. Men det var säkert så, jag hade säkert gått på Gordon's med Amy någon gång.

- Ja, det var en så romantisk kväll, eller hur Zach? frågade Amy och suckade drömmande.

- Ja, sa jag.

- Synd att vi inte kan göra om det, suckade Amy.

- Det kan ni väl? frågade Malin som stod bredvid Amy.

- Nej, det kan vi inte, sa Amy. -för nu är ju Zach ihop med... Natalia. Amy fnyste när hon sa Natalias namn.

- Vad har du emot henne? frågade jag. Amy skrattade lite.

- Det skulle ta år att säga allt, sa hon.

- Jag har tid, sa jag. Amy slängde en blick på den stora klockan.

- Nej det har du inte, sa hon. -din matte lektion börjar nu.


Josh persperktiv:


Det var matte. Dags för prov. Suck.. Jag tittade bort mot Natalia. Hon satt helt ensam där framme, Zach syntes inte till. Så jag tog mina böcker och satte mig vid bänken bredvid. Hon tittade förvånat på mig.

- Hej Josh, sa hon.

- Hej Nat, sa jag. -du detdär igår, det var bara... jag var bara svartsjuk...

- Nej, sa Natalia. -det var sant, när jag ringde till Zach igår var det en annan tjej där..

- Har du pratat med honom? frågade jag. Natalia nickade.

- Han sa att dem kysstes, sa hon. -men att det inte var något stort. Jag kunde inte låta bli att säga det, även om jag inte borde ha gjort det...

- Då vet du hur det känns, sa jag.

- Vet vadå? frågade hon.

- Hur det känns nätr den man älskar är otrogen mot en, sa jag. Natalia slog igen böckerna, kastade i dem i väskan och gick iväg...


Zachs persperktiv:


Natalia kom gående emot mig i snabb takt.

- Natalia, vänta jag måste få säga någonting, sa jag och försökte stoppa henne. Men hon gick bara förbi.

- Men stanna då, ropade jag. Jag tog tag i hennes axel och hon vände sig om.

- Vet du vad Zach? frågade hon. -du kan åka tillbaka till din tjej, eller varför inte bara ta någon här? Du kan ju få vem du vill, bara du låter mig vara. Så vände hon sig om och gick. 



By Isabelle !!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards