einoveller

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Emma Wallentinson - 8 juli 2011 07:44

Mamma tog fram sina händer efter att ha haft dom bakom ryggen och när jag såg vad det var hon hade i handen så nästan skakade jag av nervositet.

Egentligen borde jag inte vara nervös,det är ju min mamma.

Men när det gäller alkohol är hon väldigt noga...

I handen höll mamma en urdrucken ölburk...

 

 

 

 

Lee:

Mamma kollade på mig med uppspärrade ögon.

-Vad är det här?!,frågade hon argt.

-E-en ölburk,svarade jag.

-Ja och varför låg den slängd under soffan?,frågade hon och pekade mot soffan.

- J-jag vet inte, försökte jag ljuga men hörde själv hur falskt det lät.

- Vad hände igår? fortsatte mamma.

- Äum...

- Svara!

Jag svalde.

- Vi hade.. fest... mumlade jag.

- Vi? upprepade mamma. -var Felicia med? Var inte hon på landet, jag som trodde..

- Nej mamma, Felicia var inte med, avbröt jag henne. -det var Drew och jag.

- Drew? frågade mamma.

- Jag har träffat en kille, han är jättetrevlig och så.. började jag men mamma avbröt mig.

- Så Lee, sa hon. -du träffar en kille, tar med honom hit, har fest och dricker alkohol?

- Det var hans vänner, sa jag mest för att skylla ifrån mig. -det var han som bjöd in dem. Mamma suckade besviket.

- Så jag kan inte lita på dig? frågade hon.

- Det är klart du kan! utbrast jag lite sårat. -förlåt mamma, men det var bara för en gångs skull jag lovar!

- Hur kan jag veta det? frågade mamma.

- Du måste lita på mig, sa jag. -asså shit, förlåt för att jag hade fest här men jag drack faktiskt inte alkohol.

- Okej jag tror dig, sa mamma. -men det är inte slut än.

- Vad menar du? frågade jag lite oroligt.

- Förstår du inte att median kommer få reda på det snart? frågade mamma.

- Du har rätt, suckade jag. Så vände jag mig om för att gå, men hörde mammas röst bakom mig;

- Och du, det är en sak till. Jag vände mig mot henne.

- Vadå? frågade jag.

- Jag vill inte att du ska träffa Drew mer.

I just det ögonblicken förstördes hela min värld.


Felicia:


Jag gick ut och skulle sätta mig på altanen när jag fick syn på Lee som satt vid poolen. Jag gick ner till henne och satte mig brevid.

- Vad gör du? frågade jag.

- Tänker, mumlade hon. Hon hade på sig hennes älsklingsbikini, en ljusblå med prickar på underdelen.

- Ska vi bada? frågade jag och reste mig. Innan hon hann svara sa jag;

- Vänta här, jag hämtar badkläder! Så sprang jag in och bytte fort om.

När jag kom tillbaka stod Lee vid kanten och väntade på mig.

- Felicia jag har ingen lust att bada, sa hon.

- Varför har du då bytt om? frågade jag och ställde mig bakom henne. Hon svarade inte utan stod där helt tyst, så jag hoppade i.

- Hoppa i du också! ropade jag till henne. Hon skakade på huvudet.

- Fegis, sa jag.

- Sluta, muttrade hon och hoppade i hon också. Så skvätte hon vatten på mig och jag dök under ytan. När jag kom upp kom det ännu mer vatten emot mig och jag klängde mig uppför kanten på poolen. Lee kom strax efter.

 

- Vi hoppar i igen, sa jag. Lee såg tveksam ut.

- Jag måste ju få revanch, sa jag och puttade i henne.

Lee:

Efter att Felicia och jag hade stänkt ner varandra, gick vi upp och bytte om. Hon fick mig alltid på bättre humör, jag mådde faktiskt mycket bättre nu och hade nästan glömt Drew ett tag.

Jag hade gått in i vardagsrummet och satt mig i soffan för att kolla på tv när mobilen ringde. Jag tog upp den i handen och kollade på displayen. Det stod Drew.

 

                                                  
                                                  
                  


Av Isabelle;)


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards