einoveller

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Emma Wallentinson - 5 juli 2011 19:57

 Då slog mig tanken, dem hade dricka... Jag visste vad som brukade hända när alkohol var inblandat, jag hade själv varit med om det. Dethär skulle inte sluta bra...

 

Felicia:


Jag sprang uppför trappan och fick syn på Lee där hon satt i soffan och såg inte allt för glad ut. När hon fick syn på mig reste hon sig och gick fram till mig.

- Vad ska jag göra Felicia? frågade hon oroligt. -jag måste få ut dem härifrån men ingen lyssnar.

- Jag har ingen aning... sa jag. -hur kom alla hit egentligen?
- Det är Drews vänner, sa Lee. -dem kom hit, jag sa att dem fick vara här ett tag och att inga fick bli fulla...

- Det är någon som spyr där nere, sa jag. -jag tror nog dem är fulla.

- Vad ska jag göra? frågade Lee igen. -vi måste få ut dem innan mamma kommer hem!
- Jag säger åt dem, sa jag.

- Tack, sa Lee tacksamt. -och säg inget till mamma.

- Nejdå, sa jag och gick iväg till några som satt i soffan.

- Hörni, sa jag. -ni får dra, festen är över. Dem tittade förvånat på mig.

- Över? frågade en kille. -det har ju knappt börjat?

- Bara dra, sa jag. Dem reste sig tjurigt och gick mot trappan. Jag blev lite lättad över att dem lyssnade och gick till dem nästa folksamling som stod i köket. Så fick jag syn på att en kille stod och rotade i kylskåpet.

- Hallå vad gör du?! ropade jag och åt honom och han stängde igen kylskåpsdörren.

- Vadå då? frågade han.

- Festen är över, sa jag åt alla som stod i köket. -dra. Men till skillnad från dem andra som hade gått direkt började dehär skratta.

- Vad? frågade jag.

- Vi tänker inte dra, log en tjej.

- Ni måste, sa jag.

- Du kan inte tvinga oss, sa tjejen.

- Precis, sa dem andra instämmande.

- Lägg av och dra, fräste jag. Tjejen log retfullt.

- Klockan är bara halv tio, sa hon. -vi drar inte förän tolv.

- Fattar ni inte?! nästan skrek jag. -dra!
- Tvinga oss, sa tjejen. -vi drar inte.


                                                  
                                                  
              


Av Isabelle!

(Tack Alexandra o Paulina för att jag fick låna datorn)   

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards