einoveller

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Emma Wallentinson - 1 juli 2011 13:51

 

- Men jag tror inte jag får... mumlade jag.

- Snälla, bad Drew. -snälla,snälla,snälla.

- Okej, okej, sa jag och suckade inombords.

- Tack, sa Drew. -det kommer bli grymt, lita på mig.

Lee:

Redan efter en halvtimme började det plinga på dörrklockan oavbrutet. Drew hade satt på musiken på högsta nivån och några hade börjat dansa i vardagsrummet. Jag gick till Drew som stod där nere och hälsade alla gäster välkomna.

- Hur många kommer det? frågade jag.

- Inte så många till, sa Drew. -eller... hur många har kommit förresten?

- Typ tio, sa jag.

- Jaha, men då kommer det nog tjugo till, sa han.

- Tjugo?! frågade jag.

- Vad är du rädd för? frågade Drew.

- Att dem ska riva huset? frågade jag.

- Det gör dem inte, sa han och pussade mig på kiden. -det lovar jag.

- Lovar du? frågade jag.

- Självklart, sa han och öppnade dörren igen och fick syn på ett par som kom gående mot dörren och ropade; hej!

Jag suckade och gick in mot mitt rum. Hur skulle dethär gå egentligen? Och när kom mamma hem? För några sekunder fick jag panik. Mamma, vad skulle hon säga?! Men jag lugnade snart ner mig. Drews vänner fick vara här ett tag, sen skulle jag köra ut dem. Så hörde jag en röst som ropade där uppe;

- Hallå, jag tog med mig sprit! Nån som vill ha?

Shit, dem hade sprit! Jag vände mig om och sprang uppför trappan. Där uppe stod en tjej med blått hår med en blå flaska.

 

 - Jag har denhär, sa hon. -någon som har nåt annat? En annan kille drog upp sin väska från golvet och tog fram en öl som han ställde på bordet.

 

- Jag har denhär, sa han. -och tre likadana till.

- Nej, ni får inte dricka! utbrast jag och rusade fram till flickan med blått hår och tog tag i flaskan. Jag kände hur allas blickar vändes mot mig.

- Inte dricka? upprepade en tjej förvånat.

- Precis, sa jag. -om ni ska dricka får ni dra.

- Men lägg av, sa killen med ölen. -va lite rolig nu då, är du rädd för att det ska komma ut i tidningarna?
- Sluta, fräste jag. -dethär är mitt hus, här gäller mina regler. Så kände jag en hand på min axel och vände mig om. Där stod Drew.

- Ta det lugnt, sa han. -va inte så allvarlig, utan ha lite kul. Jag slet bort hans hand.

- Dem får inte dricka här, sa jag. -dem får inte ens vara här!
- Men du sa... började Drew men jag avbröt honom.

- Jag skiter i vad jag sa, sa jag. -dem ska ut, allihopa!

- Försent nu, sa Drew. -kom igen nu Lee, låt oss ha lite kul. Jag vände mig om och tittade på alla som stod i vardagsrummet.

- Ni får vara här ett litet tag, suckade jag. -men drick inte så mycket att ni blir fulla.

- Grymt! sa en killen med ölen och tog upp dem andra tre ölburkarna. -höj volymen!


Felicia:

Jag satt i Summers farmors bil brevid Summer, påväg hem. Det hade varit kul på landet, men klockan var nio så det var dags att åka hem.

- Hejdå Felicia, sa Summer när dem skulle släppa av mig utanför huset.

- Hejdå Summer! sa jag och gick ur bilen. Redan då hörde jag hur musiken dunkade inomhus och skriken där innefrån. Vad höll Drew och Lee på med egentligen? Nyfiken gick jag längst gången och öppnade dörren. Jag förstod direkt att dem inte var ensamma. Några sprang omkring där uppe så taket skakade, medan några gick omkring här nere och pratade och skrattade. Jag gick in i mitt rum för att kolla att ingen var där inne. Till min förtvivlan satt det tre tjejer på sängen och skrattade.

- Heeeeeej, sa ena tjejen när jag kom in. -är det ditt rum?

- Ja och ni får inte vara här, sa jag en aning irriterat.

- Lugna ner dig, sa tjejen. -och sätt dig här med oss?

- Gå ut! fräste jag.

- Okej,okej, ta det lugnt, sa tjejen och reste sig. -kom tjejer. Så gick dem fnittrande ut ur mitt rum. Jag tog fram nyckeln från lådan på skrivbordet och låste mitt rum när jag stod utanför. Sen gick jag till lilla toan där nere och fick syn på två tjejer, den ena spydde rätt ner i toan.

  Då slog mig tanken, dem hade dricka... Jag visste vad som brukade hända när alkohol var inblandat, jag hade själv varit med om det. Dethär skulle inte sluta bra...


                                                  
                                                  
                     


Av Isabelle! Imorgon ska jag till Öland till lördag kväll och Emma är i Turkiet(lyckosten!), jag tror jag inte kommer kunna skriva något men kommer jag i närheten av en dator med internet kommer jag självklart skriva!

Hoppas ni har en bra sommar!;)

Av Emma Wallentinson - 1 juli 2011 11:23

Hej!


Jag(Emma) är med och tävlar om jätte fina priser på Nelly.com,då man har designat en egen klänning.

Kanske någon utav er som gjort?

Det skulle betyda jätte mycket för mig om ni skulle kunna rösta på min?

Gå in på nelly.com och sen så finns det en spalt till höger där du hittar lite om tävlingen,klicka där och när du kommit fram dit så skrollar du ner och då kommer det förmodligen upp MASSOR av klänningar!

Men hur du känner igen min är att det står einoveller.bloggplatsen.se under min klänning...

__________________________________________________________________


Massor,massor,massor,massor med kramar från Emma!<3

Av Emma Wallentinson - 1 juli 2011 10:18

  - Söt du är, sa han plöstligt.

- Tack, sa jag lite förvånat. Han log ett vackert leende och jag kunde inte låta bli att le jag heller.

- Jag vill ha dig nära hela tiden, fortsatte han.

- Du är så gullig, log jag. Så böjde han sig fram mot mig och kysste mig.

 

Felicia:

- Klöver kung, sa jag. Summer vände snabbt på kortet och fick syn på trean jag hade lagt ner.

- Bluff, log hon.

- Hur visste du? suckade jag.

- Jag sa nyss klöver kung, sa Summer. -kommer du inte ihåg det?

- Just det, sa jag. -hur många kort har du kvar?

- Inga, sa Summer. -har vunnit för längesen.

- Det är inget kul att köra bluff med dig, sa jag -du vinner ju bara hela tiden! Summer skrattade lite, och jag började plocka ihop korten.

- Ska vi göra nu? frågade hon.

- Vi kör stress, sa jag och log lite elakt. -det är jag mycket bättre än dig på!

- Tror du ja, sa Summer.

- Jag har vunnit varje gång vi kört, sa jag.

- Jag har låtit dig vinna, påstod Summer.

- Ja eller hur? sa jag och började blanda korten. -gör ditt bästa och jag vinner ändå.

- Det får vi allt se, sa Summer. -dela ut korten nu! Så slog hon till mig på handen lite lätt och alla kort flög ut över bordet.

- Smidigt, suckade jag. -nu får faktiskt du plocka ihop!

 

Lee:

Jag visste inte hur jag skulle reagera.

Han satt brevid mig och tittade på mig med sina mörka bruna ögon. Han hade nyss kysst mig, herregud.

- Ehmm.. mumlade jag. Shit va pinsamt, jag måste komma på något mer att säga!

- Ska vi gå in? frågade han.

- Visst, sa jag och reste mig, glad över att han sagt något. Vi satte oss i utemöblerna i terrassen.

  - Fint du bor, sa han.

- Tack, sa jag och tyckte det lät lite konstigt. Skulle man säga tack..?

- Du verkar nervös, sa han och flyttade närmare mig.

- Nejdå, sa jag och kände hur jag bara blev mer nervös.

- Du, jag tänkte fråga en grej, sa han.

- Okej vadå? frågade jag.

- Jo mina polare frågade om dem fick komma hit, sa han och log ett snällt leende. -jag sa att det gick bra, trodde du inte hade något emot det. Så tillade han;

- För det har du inte va?

- Nejdå.. sa jag fast jag tänkte att det nog inte var en så bra idé och undrade vad mamma och pappa skulle säga. Eller mamma, pappa hade ju flyttat. Det fick mig att bli lite sorgsen, men jag ryckte snabbt upp mig, jag satt här med min drömkille brevid mig!

- När kommer dem? frågade jag. Drew tog upp mobilen och kollade på klockan.

- Om en timme, sa han.

- Hade ni bestämt dethär innan utan att fråga mig? frågade jag och hörde själv hur jag lät lite sur. Drew nickade.

- Jag trodde ju inte att det skulle göra något för dig, sa han. -och lita på mig, det kommer bli en grym fest, det vet jag.

- Fest? frågade jag.

- Precis, sa han. -sa jag inte det?
- Du frågade om dem fick komma över, påminde jag honom.

- Och festa, fyllde han i.

- Men det sa du inte, sa jag.

- Men jag menade det, sa han.

- Men jag tror inte jag får... mumlade jag.

- Snälla, bad Drew. -snälla,snälla,snälla.

- Okej, okej, sa jag och suckade inombords.

- Tack, sa Drew. -det kommer bli grymt, lita på mig.

______________________________________________________________________


Av Isabelle!   

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards