einoveller

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Forgive and Forget Del 23

Av Emma Wallentinson - 1 juli 2011 13:51

 

- Men jag tror inte jag får... mumlade jag.

- Snälla, bad Drew. -snälla,snälla,snälla.

- Okej, okej, sa jag och suckade inombords.

- Tack, sa Drew. -det kommer bli grymt, lita på mig.

Lee:

Redan efter en halvtimme började det plinga på dörrklockan oavbrutet. Drew hade satt på musiken på högsta nivån och några hade börjat dansa i vardagsrummet. Jag gick till Drew som stod där nere och hälsade alla gäster välkomna.

- Hur många kommer det? frågade jag.

- Inte så många till, sa Drew. -eller... hur många har kommit förresten?

- Typ tio, sa jag.

- Jaha, men då kommer det nog tjugo till, sa han.

- Tjugo?! frågade jag.

- Vad är du rädd för? frågade Drew.

- Att dem ska riva huset? frågade jag.

- Det gör dem inte, sa han och pussade mig på kiden. -det lovar jag.

- Lovar du? frågade jag.

- Självklart, sa han och öppnade dörren igen och fick syn på ett par som kom gående mot dörren och ropade; hej!

Jag suckade och gick in mot mitt rum. Hur skulle dethär gå egentligen? Och när kom mamma hem? För några sekunder fick jag panik. Mamma, vad skulle hon säga?! Men jag lugnade snart ner mig. Drews vänner fick vara här ett tag, sen skulle jag köra ut dem. Så hörde jag en röst som ropade där uppe;

- Hallå, jag tog med mig sprit! Nån som vill ha?

Shit, dem hade sprit! Jag vände mig om och sprang uppför trappan. Där uppe stod en tjej med blått hår med en blå flaska.

 

 - Jag har denhär, sa hon. -någon som har nåt annat? En annan kille drog upp sin väska från golvet och tog fram en öl som han ställde på bordet.

 

- Jag har denhär, sa han. -och tre likadana till.

- Nej, ni får inte dricka! utbrast jag och rusade fram till flickan med blått hår och tog tag i flaskan. Jag kände hur allas blickar vändes mot mig.

- Inte dricka? upprepade en tjej förvånat.

- Precis, sa jag. -om ni ska dricka får ni dra.

- Men lägg av, sa killen med ölen. -va lite rolig nu då, är du rädd för att det ska komma ut i tidningarna?
- Sluta, fräste jag. -dethär är mitt hus, här gäller mina regler. Så kände jag en hand på min axel och vände mig om. Där stod Drew.

- Ta det lugnt, sa han. -va inte så allvarlig, utan ha lite kul. Jag slet bort hans hand.

- Dem får inte dricka här, sa jag. -dem får inte ens vara här!
- Men du sa... började Drew men jag avbröt honom.

- Jag skiter i vad jag sa, sa jag. -dem ska ut, allihopa!

- Försent nu, sa Drew. -kom igen nu Lee, låt oss ha lite kul. Jag vände mig om och tittade på alla som stod i vardagsrummet.

- Ni får vara här ett litet tag, suckade jag. -men drick inte så mycket att ni blir fulla.

- Grymt! sa en killen med ölen och tog upp dem andra tre ölburkarna. -höj volymen!


Felicia:

Jag satt i Summers farmors bil brevid Summer, påväg hem. Det hade varit kul på landet, men klockan var nio så det var dags att åka hem.

- Hejdå Felicia, sa Summer när dem skulle släppa av mig utanför huset.

- Hejdå Summer! sa jag och gick ur bilen. Redan då hörde jag hur musiken dunkade inomhus och skriken där innefrån. Vad höll Drew och Lee på med egentligen? Nyfiken gick jag längst gången och öppnade dörren. Jag förstod direkt att dem inte var ensamma. Några sprang omkring där uppe så taket skakade, medan några gick omkring här nere och pratade och skrattade. Jag gick in i mitt rum för att kolla att ingen var där inne. Till min förtvivlan satt det tre tjejer på sängen och skrattade.

- Heeeeeej, sa ena tjejen när jag kom in. -är det ditt rum?

- Ja och ni får inte vara här, sa jag en aning irriterat.

- Lugna ner dig, sa tjejen. -och sätt dig här med oss?

- Gå ut! fräste jag.

- Okej,okej, ta det lugnt, sa tjejen och reste sig. -kom tjejer. Så gick dem fnittrande ut ur mitt rum. Jag tog fram nyckeln från lådan på skrivbordet och låste mitt rum när jag stod utanför. Sen gick jag till lilla toan där nere och fick syn på två tjejer, den ena spydde rätt ner i toan.

  Då slog mig tanken, dem hade dricka... Jag visste vad som brukade hända när alkohol var inblandat, jag hade själv varit med om det. Dethär skulle inte sluta bra...


                                                  
                                                  
                     


Av Isabelle! Imorgon ska jag till Öland till lördag kväll och Emma är i Turkiet(lyckosten!), jag tror jag inte kommer kunna skriva något men kommer jag i närheten av en dator med internet kommer jag självklart skriva!

Hoppas ni har en bra sommar!;)

 
 
Trude

Trude

3 juli 2011 19:09

Bra del:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 juli 2011 21:08

Instämmer med föregående.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards