einoveller

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Forgive and Forget Del 22

Av Emma Wallentinson - 1 juli 2011 10:18

  - Söt du är, sa han plöstligt.

- Tack, sa jag lite förvånat. Han log ett vackert leende och jag kunde inte låta bli att le jag heller.

- Jag vill ha dig nära hela tiden, fortsatte han.

- Du är så gullig, log jag. Så böjde han sig fram mot mig och kysste mig.

 

Felicia:

- Klöver kung, sa jag. Summer vände snabbt på kortet och fick syn på trean jag hade lagt ner.

- Bluff, log hon.

- Hur visste du? suckade jag.

- Jag sa nyss klöver kung, sa Summer. -kommer du inte ihåg det?

- Just det, sa jag. -hur många kort har du kvar?

- Inga, sa Summer. -har vunnit för längesen.

- Det är inget kul att köra bluff med dig, sa jag -du vinner ju bara hela tiden! Summer skrattade lite, och jag började plocka ihop korten.

- Ska vi göra nu? frågade hon.

- Vi kör stress, sa jag och log lite elakt. -det är jag mycket bättre än dig på!

- Tror du ja, sa Summer.

- Jag har vunnit varje gång vi kört, sa jag.

- Jag har låtit dig vinna, påstod Summer.

- Ja eller hur? sa jag och började blanda korten. -gör ditt bästa och jag vinner ändå.

- Det får vi allt se, sa Summer. -dela ut korten nu! Så slog hon till mig på handen lite lätt och alla kort flög ut över bordet.

- Smidigt, suckade jag. -nu får faktiskt du plocka ihop!

 

Lee:

Jag visste inte hur jag skulle reagera.

Han satt brevid mig och tittade på mig med sina mörka bruna ögon. Han hade nyss kysst mig, herregud.

- Ehmm.. mumlade jag. Shit va pinsamt, jag måste komma på något mer att säga!

- Ska vi gå in? frågade han.

- Visst, sa jag och reste mig, glad över att han sagt något. Vi satte oss i utemöblerna i terrassen.

  - Fint du bor, sa han.

- Tack, sa jag och tyckte det lät lite konstigt. Skulle man säga tack..?

- Du verkar nervös, sa han och flyttade närmare mig.

- Nejdå, sa jag och kände hur jag bara blev mer nervös.

- Du, jag tänkte fråga en grej, sa han.

- Okej vadå? frågade jag.

- Jo mina polare frågade om dem fick komma hit, sa han och log ett snällt leende. -jag sa att det gick bra, trodde du inte hade något emot det. Så tillade han;

- För det har du inte va?

- Nejdå.. sa jag fast jag tänkte att det nog inte var en så bra idé och undrade vad mamma och pappa skulle säga. Eller mamma, pappa hade ju flyttat. Det fick mig att bli lite sorgsen, men jag ryckte snabbt upp mig, jag satt här med min drömkille brevid mig!

- När kommer dem? frågade jag. Drew tog upp mobilen och kollade på klockan.

- Om en timme, sa han.

- Hade ni bestämt dethär innan utan att fråga mig? frågade jag och hörde själv hur jag lät lite sur. Drew nickade.

- Jag trodde ju inte att det skulle göra något för dig, sa han. -och lita på mig, det kommer bli en grym fest, det vet jag.

- Fest? frågade jag.

- Precis, sa han. -sa jag inte det?
- Du frågade om dem fick komma över, påminde jag honom.

- Och festa, fyllde han i.

- Men det sa du inte, sa jag.

- Men jag menade det, sa han.

- Men jag tror inte jag får... mumlade jag.

- Snälla, bad Drew. -snälla,snälla,snälla.

- Okej, okej, sa jag och suckade inombords.

- Tack, sa Drew. -det kommer bli grymt, lita på mig.

______________________________________________________________________


Av Isabelle!   

 
 
T

T

1 juli 2011 14:15

Bra del!
Själv tror jag att Drew bara vill använda Lee...

http://resangenomdet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards