einoveller

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Forgive and Forget Del 29

Av Emma Wallentinson - 18 juli 2011 20:11

- Ska vi gå in? frågade jag.

- Nae, sa Lee. -det är mysigt att sitta här.

- Okej, sa jag och satte mig tillrätta. Och resten av kvällen satt vi där, ända tills månen lyste över oss.

Felicia:

Jag vaknade av att min mobil oavbrutet fick sms. Den låg på skrivbordet och det var säkert tre meter dit, så jag var inte säker på om jag orkade. Fast jag ville inte bli kallad lat så jag reste mig och hämtade mobilen. 32 olästa sms. Okej... Jag kollade på ett sms, det var från Summer: HAR DU HÖRT?! Jag blev nyfiken och läste ett till från Summer: SKOLAN SKA STÄNGA! Min första tanke var att börja skratta, men sen visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Att skolan stängde var en ganska allvarlig sak, vart skulle jag nu undervisas? Jag skickade ett sms tillbaka: vart ska vi gå då? :o Svaret kom säkert bara 3 sekunder senare: ingen aning, men Felicia, vi kanske slipper lite av skolan i början och får längre sommarlov?! Jag svarade: hoppas det! Sen la jag ifrån mig mobilen. Skojgrejerna fick vänta, det var ju trots allt sommarlov.

Lee:

Jag ställde mig mot väggen och lyssnade efter ljud. Det var knäpptyst i Felicias rum så hon var säkert inte vaken. Jag log ett onskefullt leende och kikade in. Jag skulle väcka henne på mitt sätt.. Med muggen full med vatten i handen smög jag mig in i hennes rum och tittade mot sängen. Tom. Jag måste ha sett rolig ut där jag stod med muggen och ett förvånat uttryck i ansiktet, för plötsligt hörde jag ett gapskratt bakom mig. Jag vände mig om och fick syn på Felicia där hon stod i dörröppningen.

- Du får vara snabbare nästa gång, jag gick upp för 40 minuter sen,skrattade hon.

- Akta dig, sa jag på skoj och närmade mig hotfullt med muggen.

- Oooh, jag blir så rädd, sa Felicia ironiskt och vände sig om för att gå. Jag log elakt och kastade muggen mot henne.

Felicia:

Ena ögonblicken var min t-skirt helt torr, andra ögonblicken var den genomvåt. Muggen slog i ryggen och jag rös till av det kalla vattnet. Jag vände mig om mot Lee med en hotfull blick samtidigt som jag kände hur vattnet droppade nerför mina jeans.

- Seriöst?! utbrast jag. -du är ju helt galen!

- Aa, sa Lee. -det är jag.

- Vänta du bara, sa jag. -jag kommer på nåt bättre, det ska du allt få se! Så trampade jag ut ur hennes rum, men backade tills jag var innanför dörren. Så vred jag ur t-skirten och gick ut igen.

Lee:

Skadeglad följde jag efter min blöta syster till hallen. Hon gick till sitt rum för att byta kläder, så jag gick upp till köket för att käka frukost. Det fick bli en äggmacka och jucie, jag orkade inte mer på morgonen. Så såg jag hur Felicia kom in i köket. Hon hade på sig som en rutig skjorta, vit t-skirt, ett svart halsband och en ljusbrun kjol. Hon var lika söt som alltid.

 

Jag tittade ner på mina kläder, en slapp t-skirt och mjukisbyxor. Jag fick byta sen.

- Jag tog ditt halsband, det var okej va? frågade hon, men innan jag hann svara tilla hon:

- För du skvätte ju ner mina andra grejer så jag tog det för givet. Hon satte sig på stolen brevid mig och tog tag i mitt jucieglas. Utan att jag såg det, höll hon det över mina byxor och vände upp och ner på det. Jag kände hur det blev blött och kladdigt om låren och såg hur Felicia ställde tillbaka glaset på bordet.

- Detdär var jucie! utbrast jag. -vatten torkar, men jucie blir äckligt och kladdigt! Felicia ryckte ointresserat på axlarna.

- Dedär gamla mjukisbyxorna är ju så fula ändå, sa hon. -du borde slänga dem. Jag reste mig upp med en suck.

- Bra, nu behöver jag duscha också! sa jag.

- Det behöver du, log Felicia.

- Kan du sluta? frågade jag irriterat.

- Du började, sa Felicia.

- Du låter som en barnunge, grymtade jag och sprang nerför trappan så jag skulle slippa höra vad hon svarade.

Felcia:

Jag hade tänkt tillbringa dagen med min kära syster, men hon åkte iväg till studion för att kolla det sista med skivan innan den släpptes. Hon hade varit hemma ganska många dagar sen hon kom hem från turnen, och det var jag glad för men jag tyckte ändå det hade gått alldeles för snabbt. Men i alla fall, jag ringde Summer och kollade vad hon skulle göra.

- Hej Summer, sa jag när hon svarade. -fett kul , det med skolan!

- Ja eller hur?! utbrast Summer i andra luren. -tänk om vi får förlängt sommarlov.

- Inte så stor chans tror jag, sa jag.

- Inte? frågade Summer. -det tror jag, eller jag hoppas det. Så kom jag och tänka på en grej.

- Tänk om vi inte kommer i samma klass, sa jag. -tänk om vi inte kommer i samma skola! Summer blev tyst.

- Du har rätt, sa hon. -tänk om! Det verkade som om hon fattade att det kanske inte var så kul trots allt, Summer och jag kunde inte leva utan varandra.

- VIll du komma hit så kan vi snacka om det? frågade jag.

- Visst! sa Summer. -kommer klockan två!

- Två? upprepade jag. -varför inte innan?

- Ska träffa en, sa hon.

- Vem? frågade jag nyfiket.

- En kille jag har träffat, svarade Summer och jag kunde se framför mig hur hon rodnade där hemma hos henne.

- Ta med honom så jag får se honom! utbrast jag. -så jag kan kolla så att han är bra nog åt dig! Summer skrattade lite.

- Jadå det ska jag! sa hon. -han sa att han sett dig.

- Ja det har han säkert i nån tidning, sa jag. -hördu, måste sticka nu men ses vid två! Så la jag på.


När klockan äntligen blev två och det knackade på dörren, sprang jag för att öppna. Mamma och Lee var fortfarande i stuidon så jag var ensam hemma, så jag,Summer och killen kunde hitta på nåt utan att ha mamma hängande efter.

- Hej! utbrast jag när jag öppnade dörren.

- Hej, sa Summer och gick in och efter henne gick en brunhårig kille i samma ålder som mig. Jag räckte fram handen mot honom men han skakade den inte.

- Vi har redan träffats, sa han.

- Jag tyckte väl jag kände igen dig, sa jag och undersökte honom med blicken. Jag kunde inte komma ihåg från vart jag sett honom.

- Vad heter du? frågade jag.

- Drew, svarade killen.

- Jag känner rätt många som heter det, sa jag. -vart träffades vi?

- På festen, jag är din syrras förra kille, sa han. Då slog det mig.

- Jahaaaa, den Drew..


                                

Av Isabelle;)

 
 
Trude

Trude

19 juli 2011 11:25

Jätte bra del!:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 juli 2011 16:24

Hej, hade för mig att jag kommenterat till iaf ETT av de här delarna. Tycker att det är jättebra delar./Kommer alla idéer allteftersom ni skriver?

http://elisannw.bloggplatsen.se

Emma Wallentinson

19 juli 2011 20:17

Ja, ideérna kommer allt efter. Kul att du tycker det, värmer så! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards