einoveller

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Forgive and Forget Del 31

Av Emma Wallentinson - 23 juli 2011 13:26

- Vi får stoppa honom på nåt sätt! utbrast jag.

- Ja, vi kommer på nåt sätt att stoppa honom! sa Lee och sken upp.

- Bra, då säger vi det! sa jag med ett leende på läpparna. Jag såg fram emot det.

Lee:

Felicia och jag satte igång med planen redan nästa morgon. Jag gick upp tidigt,tidigt och ringde ett samtal till Drew med okänt nummer. Han svarade efter många signaler och jag väste ett svagt:
- Hallåååå. Han svarade ett urvaket:

- Hej.. Jag fick anstränga mig för att inte börja fnissa.

- Dethär är Summers kille Johan, sa jag och försökte låta lite mörkare på rösten.

- Va..? mumlade Drew.

- Jag har sett att hon har tagit emot många samtal och sms från ditt nummer, fortsatte jag. -så jag undrar vad du håller på med!

- Vad pratar du om?! fräste Drew i andra luren. -Summer är min, vi är tillsammans så vad snackar du om?!

- Nu lägger du av, vart bor du?! frågade jag.

- Möt mig vid cafeét vid Summers hus så gör vi upp! skrek Drew och la på. Jag log för mig själv. Nu var det Felicias tur.

Felicia:

Jag hade på mig en stor mössa som slutade precis ovanför ögonen och en vit lång tröja och jeans. Inte precis vad jag brukade klä mig i, men det var bara bra. Då skulle ingen känna igen mig.

Jag kollade mot cafeét som var några meter bort från bänken jag satt på. Drew hade inte kommit än, även fast jag inte väntat så länge blev jag otålig. Ögonen kliade(jag tror inte jag satte i de blåa linserna rätt..), tröjan stack och peruken hade också börjat klia. Jag tyckte själv jag hade gjort ett bra jobb och inte såg ut som Felicia.

Jag tänkte nästan ge upp när Drew äntligen kom gående mot cafeét. Jag reste mig fort upp och såg hur han ställde sig utanför cafeéts dörr. Jag ställde mig brevid honom och log mot honom.

- Hej, sa jag och försökte låta ljusare på rösten än vanligt. Han verkade inte så intresserad utan tittade bara mot mig och nickade lite.

- Vad gör du här då? frågade jag.

- Väntar på en, svarade han kort. Han verkade inte vara på prathumör.

- Du verkar vara ensam, sa jag. Han tittade förvånat på mig.

- Va.. Nej, sa han. -jag väntar på en person bara!

- Okej, vill du inte veta vad jag gör här? frågade jag. Han ryckte på axlarna, men jag tog det som ett ja.

- Jag tänkte gå in på cafeét och äta en bulle och sen gå till min vän Summer, men så fick jag syn på dig och gick till dig och ja.. nu står vi här, log jag.

- Aha, ska också till en som heter Summer sen, sa han.

- Tror du det är samma Summer? frågade jag.

- Kanske det, mumlade han.

- Jag och hennes kille ska gå på bio, fortsatte jag.

- Okej, sa Drew. Jag suckade irriterat. Varför fattade han inte?!

- Du liknar en jag sett nånstans, sa jag. -har du varit tillsammans med Summer, jag tror hon visat bild på dig. Det fick upp hans intresse.

- Jag är tillsammans med henne, sa han. -om vi snackar om samma.

- Det tror jag verkligen vi gör, sa jag. -men du kan inte vara tillsammans med henne, hon är tillsammans med Johan.

- Du skojar? frågade Drew. -vi är tillsammans.

- Nej, Summer tog Johan ifrån mig, suckade jag. -han är mitt ex, han valde Summer framför mig. Drew svarade inte.

- Vet du vad vi borde göra? frågade jag och Drew skakade på huvudet.

- Vi borde göra Summer avundsjuk, sa jag. -båda får din hämd, du får din hämd på Summer för att hon är otrogen mot dig och jag får min hämd på Johan. Han såg ut att fundera. Men så log han.

- Visst, sa han. -vi drar hem till Summer. Jag log jag också.

- Perfekt, sa jag. -då drar vi!

                                                  
                                      

Av Isabelle;)

 
 
Trude

Trude

23 juli 2011 19:41

Jätte bra del!
Längtar tills nästa!

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards