einoveller

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Forgive and Forget Del 32(sista delen)

Av Emma Wallentinson - 28 juli 2011 20:46

- Vi borde göra Summer avundsjuk, sa jag. -båda får din hämd, du får din hämd på Summer för att hon är otrogen mot dig och jag får min hämd på Johan. Han såg ut att fundera. Men så log han.

- Visst, sa han. -vi drar hem till Summer. Jag log jag också.

- Perfekt, sa jag. -då drar vi!

Felicia:

Drew körde mig till Summers hus och jag fick allt mer och mer skuldkänslor över vad jag skulle göra. Tänk att jag gjorde såhär mot min bästa vän.. Men det var för hennes bästa! Medan jag försökte intyga mig det så gick jag hand i hand med Drew till Summers dörr och följde Drews rörelser med blicken.

- Nu öppnas dörren, viskade han och jag såg hur dörren sakta öppnades och så fort jag såg Summers långa bruna hår tog jag ett djupt andetag och kysste honom. Hans läppar var fuktiga och jag måste nog erkänna att han var helt okej att kyssa. Men tanken på att vad han gjort mot Lee fick äckelkänslor att infinna sig i magen. Så, så fort Summer hade viskat ett sårat nej för sig själv drog jag mig ifrån honom. Han log mot mig och stirrade sen hårt på Summer.

- Oj jag såg inte att du stod här, sa han retfullt.

- Men Drew vad håller du på med?! skrek Summer och drog bort mig från honom. -vad har det tagit åt dig?! Skuldkänslorna växte sig större och jag kände hur jag rodnade till. Jag stirrade ner i marken och kände Summers blick medan jag hörde Drews röst:
- Jag tänkte nyss fråga dig det samma, vad har det tagit till dig Summer?! fräste han.

- Vad snackar du om?! skrek Summer.

- Jag vet allt vad du håller på med, sa Drew. -Jag har allt snackat med Johan!

- Johan? upprepade Summer och lät nu mer förvånad än arg.

- Precis! utbrast Drew. -Du kanske vill berätta lite mer om din andra pojkvän?!

- Men Drew jag har inte.. mumlade hon. -men du däremot har ser jag. Jag vände upp huvudet och tittade på de. Drew vände blicken mot mig.

- Hon? frågade han och Summer nickade.

- Hon är bara en vanlig tjej, alltså inte min tjej, sa han. Summer tittade förvånat på honom och sen på mig. Jag kände hur rodnaden kom tillbaka.

- Vem är du? frågade Summer. Jag kunde inte svara, Summer skulle känna igen min röst..

- Du liknar någon, fortsatte Summer. Jag stirrade ner i marken igen och kände Summers blick.

- Titta på mig, sa hon och jag mötte hennes blick. Hon la handen på mitt hår och drog i det. Det föll genast bort och min peruk föll ner mot gången. Jag såg i ögonvrån hur även Drew stirrade förvånat på mig.

- Felicia.. mumlade Summer. Jag suckade tyst.

- Ja Summer det är jag, sa jag.

- Vad håller du på med?! skrek hon plötsligt.

- Asså Summer det är ju.. började jag men hon avbröt mig.

- Vad är det för fel på dig?! skrek hon.

- Jag ville ju bara skydda dig! sa jag envist.

- Från vad? frågade Summer argt.

- Från honom! utbrast jag och pekade mot Drew.

- Jag kysste dig! utbrast han men jag ignorerade honom.

- Du har ju egentligen beviset framför dig, sa jag till Summer. -han kysste mig, bara för att göra dig svartsjuk! Summer sa ingenting utan såg sårad ut.

- När jag hittar en kille så kommer du och förstör allt! utbrast hon.

- Du kan ju inte lita på honom, sa jag. -för första gången litar du inte på mig och det är nu du verkligen måste lita på mig!
- Det är klart jag litar på dig, sa Summer och såg ännu mer sårad ut.

- Du borde inte lita på henne, sa Drew och Summer vände blicken mot honom.

- Vad vill du mig?! skrek hon argt och han stirrade förvånat på henne. Men så vände han sig faktiskt om och gick ifrån oss med tunga steg.

Summer tittade generat ner mot marken.

-Förlåt,sa jag och tittade ner på mina röda skor.

-Det är lugnt,han var ändå inte min typ,svarade hon och log medan hon ryckte på axlarna.

-Jaså,sa jag.-inte din typ...


Lee:

Var är Felicia?

Hon skulle ju hjälpa mig och packa.

Imorgon så åker jag ut på turné igen,tiden går fort...

Jag sjönk ihop i sängen bredvid min bruna handväska och min dator som var begravd i vita små ihopknycklade pappersnäsdukar.

  Jag rörde lätt på musen på datorn och min bakgrundbild visades,och då började tåranra sakta rulla ner för kinderna.

Jag torkade snabbt bort dom från kinden,men det kom bara fler och fler.

Jag tittade ner mot bilden igen,och med rinnande tårar fick jag fram ett litet leende.

  (Vänster: Felicia,Höger:Lee)


Senare hör jag hur dörren öppnas och stängs där uppe,och jag sprang genast upp för trappan och in i famnen på min förvånade syster.

-Var har du varit,vi skulle ju va idag innan jag åker imorgon!

Felicia svarade inte utan sprang ner för trappan och smällde igen dörren in till sitt rum.

Jag stod och försökte förstså vad som precis hade hänt.

När jag samlat mig gick jag sakta ner för trappan och knackade på dörren in till Felicia.

-Mm,hörde man Felicia mumla innifrån.

Jag öppnade dörren och där satt hon på sängen och hon snyftade lätt.

 

Jag förstod att hon grät.

-Felicia,sa jag och satte mig brevid henne på sängen.

-Förlåt,jag vill bara inte att du ska åka!,sa hon tittade med sina tårfyllda ögon in i mina som snart fylldes med tårar dom också.

-Jag vet,jag vill inte heller åka,men jag vill ändå göra det jag älskar att göra mest av allt.

Felicia sa inget utan kastade sig i famnen på mig.

-Även om jag inte finns just här bredvid dig,så måste du lova mig att alltid glömma och förlåta,sa ja och lossade lite på taget på våran kram.

Hon släppte helt och kollade in i mina ögon.

-Jag lovar.

 


 


 
 
bella

bella

30 juli 2011 03:14

Heej allt bra?
vad tycker du om att David Beckham är H&Ms nya designer?
kram bella

http://belladavis.blogg.se

Emma Wallentinson

30 juli 2011 11:02

Allt är bra!
Det ska bli kul och se vad han kan hitta på!:)
Kram, einoveller

 
LOVEBYBIEBER - nystartad Justin Bieber Novell

LOVEBYBIEBER - nystartad Justin Bieber Novell

31 juli 2011 23:16

Så himla bra skrivet! Credit för det! :D
Har startat en Justin Bieber-novell och undrar om du kan kika in, läsa, ge lite feedback osv. Skulle betyda så mycket för mig!

http://lovebybieber.blogg.se

Emma Wallentinson

1 augusti 2011 10:04

Tack!! Klart jag ska kolla in bloggen!:)

 
Bella

Bella

2 augusti 2011 05:10

Hej hej jag är modell i new york, Jag hittade den på någon sida kmr inte ihåg vilken. kram bella,

http://belladavis.blogg.se

Emma Wallentinson

2 augusti 2011 20:52

Du lever verkligen i ett drömjobb!
Kul att du hittade hit,hoppas du kommer gilla den nya novellen,vi väntar på fler förslag innan vi kan starta en ny;)
Massvis med kramar/Emma (ena ägaren av einoveller)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards