einoveller

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Sweet Highschool del 28

Av Emma Wallentinson - 7 maj 2011 12:32

-Haha du e rolig du,sa jag och log stort.


När vi satt i taxin i beställt så var jag så trött så jag skulle kunna somna vilken sekund som helst,men mina tankar höll mig vaken.

''undra vad Zach hade tänkt göra om vi inte skulle fått punktering''

''undra om det finns någon på hela jorden som är lyckligare än mig?''

''finns det nån som är mer underbar än Zach?''...




DEL 28:


3 månader senare:

Natalia:

Jag stod i badrummet och kollade mig i spegeln,var jag verkligen vacker?

Jag tog av mig min pyjamas och klev in i duschen,jag lät vattnet stå på när jag skulle schamponera håret,jag tog upp flaskan och när jag presic skulle hälla i handen,plingade det på dörren.

''varför just nu?'',tänkte jag.

Jag virade en blå handduk runt kroppen och sprang ner till dörren.Det plingade för andra gången.

-Jag kommer!,skrek jag medans jag rättade till handduken.

Jag öppnade dörren och tappade hakan när jag såg vem som stod utanför...

-TEA,sa jag förvånat och nästan hoppade upp i famnen på henne, så jag höll på att tappa handduken.

-Oj,hej på dig med,sa hon och skrattade.

Jag hade saknat hennes fina skratt.

-Vad gör du här?,frågade jag och klev åt sidan så hon kunde komma in.

-Tänkte bara hälsa på världens bästa kompis,sa hon och log.-men jag kan gå igen om du vill.

-Glöm det,du stannar här,sa jag och lät bestämd.

-Ehm,duschade du,frågade hon och granskade min ''klädsel''.

-Jaa,men jag...eeeh,jag duschar snabbt,sa jag och sprang upp för trappan men stannade i mitten.-du kan ta min dator om du vill,du vet hur man sätter på den.

Efter duschen tog jag på mig en randig tröja,shorts och lite smycken.   

Jag flätade mit hår i två flätor och lät dom hänga över axlarna.

-Så nu är jag klar,sa jag när jag gick ner till Tea som satt i soffan med min laptop i knät.

-Okej,såå vad vill du göra,frågade hon och stängde av datorn efter sig.

-Vi kanske kan gå en sväng på stan,föreslog jag.


När vi kommit fram till stan gick vi direkt till forever 21,våran favorit affär!

-Sååå,jag hörde att det var något mellan dig och Zach,tillslut,sa hon och puffade till mig lite lätt åt sidan.

-Jaa,men jag vet inte,vi har inte sett varandra på 1½ månad nu så jag vet inte riktigt hur vi känner längre,visst vi har sms:at och pratat över telefon men inget mer,sa jag och kollade på en fin tröja som det stod ''do you like what you see'' på.

-Okej,vart är han då,frågade hon.

-Jag vet inte exakt vad han skulle göra,jag tror han skulle iväg med familjen eller så var det laget.-äh,skitsamma,iallafall men de skulle åka typ på en resa någonstans och ''utveckla'' basketen och så...inget som jag brur mig speciellt mycket om,svarade jag.

-Jaha,men då måste det ju varit med laget eftersom de skulle ''utveckla'' ,det där,sa hon och log ett snett leende.


Vi kom ut från affären med en påse var.

-Ska vi ta nåt och dricka ,frågade jag.-jag håller på at dö!

-Jaa visst,vi kan gå in på Starbucks,sa hon och pekade.

Vi beställde varsin dricka och bestämde oss för att åka hem till mig och sola,det var rätt varmt här i Los Angeles framåt sommaren.

  

När vi gick ut från Starbucks,skulle vi gå åt höger.

Så klantig som jag är,när jag skulle gå åt höger,går jag rakt in i en person.

Jag skulle presic säga förlåt när jag lyfter huvudet och möter ett välbekant ansikte...




By:Emma!


Förlåt,ni skulle fått den här igår,men den blev aldrig gjord...

Ikväll,eller imorgon (inte säker) kommer Isabelle hem så då skriver hon antagligen en men en sak ska jag lova innan dess:

Innan klocakn slår 22.00 ikväll...så ska ni ha fått del 29 och del 30!!

Ska göra mitt allra bästa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards