einoveller

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Sweet Highschool Del 32

Av Emma Wallentinson - 10 maj 2011 14:42

- Zach, sa Amy otåligt. -gillar du honom fortfarande? Det tog ett tag innan jag svarade.

- Ja, sa jag tillslut. -det gör jag. Det gjorde bara Amy mer argare.

- Synd, sa hon. -för Zach är min, du kan inte tro att du bara kan komma och ta honom, fattar du det?! Hon gick iväg utan att låta mig svara. Jag stod tyst kvar, men tankarna for omkring i huvudet.

''gillade jag verkligen Zach?''

''han gillade mig...''

''jag gillade honom''

''jag måste bli tillsammans med honom igen..''

 





Zachs persperktiv:


Jag kunde inte rå för det, men jag saknade verkligen Natalia. Det var som om att när jag inte hade henne ville jag bara ha henne mer. Cameron var säkert trött på att jag bara pratade om henne men det var det enda jag kunde komma på att prata om.

-Okej kompis,du måste sluta snacka om tjejen nu,utbrast Cameron helt plötsligt.

-Men det är inte så lätt som du tror,svarade jag och med en suck satte jag mig i soffan.

-Jag vet,men hon är det enda du pratar om hela tiden,det är bara Natalia,Natalia,Natalia...jag känner inte igen dig längre,sa han och man såg att han menade vad han sa.-Jag måste gå,vi ses imorgon.

När han hade gått ut genom dörren ringde min mobil,jag tog upp den ur min byxficka och kollade på displayen.

''Natalia<3'',stod det.



Natalia:


Jag hade bestämt mig för att ringa honom,eller ska jag sms:a,nee jag ringer,eller föressten,jag sms:ar.

Nee,nu ringer jag,jag tvekade men slog sedan numret.

''Klockan var runt sju så han borde inte sova iallafall'',tänkte jag.

*piiip,piiiip,piiip*

signalera gick,och sedan hörde jag hans röst.

-Hallå,svarade han.

-Hej,det är jag,igen.-Jag ska säga det här ganska snabbt,jag pratade med Amy-ovanligt,jag vet- men jag såg henne på stranden och så gick jag fram och ja...,sa jag lite för snabbt. 

-Okej,fortsätt,sa han och skrattade lite.

-Joo saken är att hon sa något som fick mig att vakna till,du vet att jag gillar dig,och jag ska inte avslöja vad hon sa exakt men en sak hon sa var att det enda du pratade om var mig,jag gör detsamma fast jag tänker på dig,inte pratar...

-joo,det är väl sant,sa han.

-Väl?,kommenterade jag.

-Det är sant,sa upprepade han men utan väl.-jag insåg det inte förns ungefär två veckor efter vi gjort slut,att jag faktiskt fortfarande gillade dig.-men hur ska vi göra nu?,frågade han sedan.

-Jag vet inte,svarade jag.

-Jag vet,svarade han,du går från dig,till mig och sedan stannar du här och kollar på film,föreslog han.


15-20 minuter senare stod jag utanför hans dörr anfådd efter att ha sprungit den sista biten.

-Hej,sa han när han äntligen öppnade dörren.-kom in.

Jag gick in,tog av mig mina ytterkläder,det var rätt varmt men jag hade min jeansjacka ifall.

Han hade ställt fram popcorn och dricka på bordet som stod framför soffan och han hade lagt fram två filtar.

-Vilken film,frågade jag.

-Ehm,jag valde Paranormal Activity 2,sa han och log retligt eftersom han visste att jag hatade skräckfilmer.

Hela filmen satt jag och kramade mina ben,då det hände något hoppade jag till och Zach skrattade.


Framåt filmens slut blev jag bara tröttare,och tröttre.

Tillslut somnade jag tryggt,med huvudet lutat mot Zach's axel.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards