einoveller

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Sweet Highschool Del 34

Av Emma Wallentinson - 13 maj 2011 13:08

Så kom Josh ut. Han tittade länge på oss innan han gick därifrån med snabba steg.

- Vad var det med honom? frågade jag och tittade bort mot Josh.

- Å inget, sa Zach och tittade på mig med sina vackra ögon. -han är bara avis..

- Avis? frågade jag förvånat. -för vadå?

- För att du är min, sa Zach och kysste mig.

 

Josh persperktiv:


Jag satt hemma och försökte göra läxan. Det var nästan omöjligt för att jag bara hela tiden tänkte på Natalia. Det kunde inte vara sant, Natalia och Zach. De var tillsammans igen! Jag ryste. Jag hatade Zach, jag forstod inte vad Natalia såg hos honom. Jag kastade pennan i marken och reste mig upp. Det var ju helt sjukt. De var tillsammans. Igen. Jag saknade Natalia så. Varför hade hon valt Zach och inte mig? Vad hade han som inte jag hade? Jag tog upp mobilen ur fickan och slog hennes nummer.


Natalias persperktiv:


'' ring, riiiing '' Jag reste mig upp och tog tag i mobilen som låg på sängen. Det var Josh. Jag tvekade en stund, men sen svarade jag.

- Hej Josh, sa jag. -hur är det med dig då?

- Joo det är bara bra, sa han. -och hur är det med dig?

- Bara bra, sa jag. -jobbigt med alla läxor bara.

- Mm det tycker jag med, sa Josh. Och så tog han ett djup andetag och frågade:
- Och hur är det med Zach?

- Äum.. sa jag och försökte komma på något att säga.

- Jag antar att han mår bra? sa Josh. -nu när han har dig. Jag visste inte vad jag skulle svara.

- Är du kvar? frågade Josh tillslut.

- Jaa.. sa jag. -jag vet bara inte vad jag ska svara.

- Du, får jag fråga en sak? frågade han.

- Visst, sa jag.

- Vad har Zach som inte jag har? frågade Josh. Jag blev helt stum. Vad skulle jag svara på det.

- Asså jag... började jag men tystnade snabbt. Josh väntade på ett svar.

- Jag vill bara veta, sa han.

- Det är bara så, sa jag. -jag vet faktiskt inte varför.

- Ska ni tillbringa hela sommaren tillsammans nu då? frågade han.

- Jag antar det, sa jag. -varför är du så nyfiken?

- För att jag älskar dig Nat! sa Josh. -jag vill ha tillbaka dig, konstigt nog ännu mer nu när du är med Zach.

- Men Josh det funkar inte så, sa jag.

- Jag vill bara veta, sa Josh. -vad han har som inte jag har. Jag förstår inte... Det var en av de saker som jag inte kunde förklara för Josh, så jag hade ingen aning om vad jag skulle säga.

- Josh, jag måste lägga på nu, sa jag.

- Okej Nat, sa han. -älskar dig.

Jag tänkte mycket på vad Josh sagt senare på dagen. Egentligen förstod jag inte, varför ville alla killar ha mig? Jag knackade på hos Zach och hans pappa öppnade.

- Hej, sa han och så ropade han in:
- Zach, det är någon som vill träffa dig. Zach kom springande nerför trappan och log när han fick syn på mig.

- Hej Natalia! sa han glatt och kramade om mig. -vad kul att du kom!

- Jag hade tråkigt, så jag tänkte komma och hälsa på, sa jag.

- Kom, vi går upp till mitt rum, sa Zach och drog mig med sig.

- Jag ska bara stänga av datorn, sa han och jag satte mig på hans säng. Utan att jag märkte det ramlade min mobil ut ur min ficka och hamnade på täcket.

- Jag måste gå på toa, sa jag.

- Visst, sa Zach. -du vet, längst bort till höger. Jag reste mig och gick bort mot toaletten.


Zachs persperktiv:

Jag satte mig på sängen och väntade på att Natalia skulle komma tillbaka. Så fick jag syn på hennes mobil som låg på täcket. Skulle jag kolla igenom hennes sms? Nej, det vore för taskigt även fast jag var nyfiken. Så plötsligt började den ringa. Jag tog upp den och kollade på displayen. Det stod Josh. Jag svarade.

- Vad vill du? frågade jag.

- Zach? frågade Josh förvånat. -jag vill prata med Natalia.

- Varför ringer du efter henne hela tiden? frågade jag. -kan du inte låta henne va någon gång?

- Du har ingenting att göra med dethär, sa Josh irriterat.

- Det har jag visst, sa jag. -du har inget att göra med henne, så låt henne va, hon vill inte ens va med dig.

- Det vill hon visst, sa Josh.

- Nej, sa jag. -du kan väl ta och fråga vem hon gillar mest, vi vet ju båda vad hon svarar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards