einoveller

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Sweet Highschool Del 39

Av Emma Wallentinson - 31 maj 2011 15:27

- Vart är mamma? frågade jag. Natalia fick ett ännu större leende.

- Din mamma och min mamma åkte iväg till stan för att göra något, sa hon. -du och jag har huset ensamma hela dagen!! Jag log jag också, Natalias leende smittade av sig.

- Vad kul, sa jag. Natalia nickade ivrigt.

- Det blir bara du och jag hela dagen, sa hon. -du och jag, INGA KILLAR!

 

Natalias persperktiv:


Direkt efter att vi gjort oss iordning tog vi bussen in till stan. Tea visade mig affärer med riktigt snygga kläder, vilket ledde till att jag var tusen kronor fattigare när vi åkte därifrån. När vi var på bussen försökte jag hålla balansen med alla påsar i famnen. Tea tog tre stycken och la i sitt knä.

- Jag hjälper dig, sa hon.

- Tack, sa jag. -det är tur att jag inte bor här, då skulle jag snart vara utfattig. Tea skrattade lite. Själv hade hon inte köpt mer än en ljusblå tröja.

Plötsligt stannade bussen upp och dörrarna öppnades. Tea suckade.

- Den stannar ju varje sekund! sa hon. Så spärrade hennes ögon upp.

- Du skojar, sa hon.


Teas persperktiv:


Teo kom in och tittade sig omkring. Jag duckade och drog ner Natalia också. Hon tittade frågande på mig.

- Teo, viskade jag. -han är här.. han får inte se mig..

- Okej, viskade hon. -men om vi inte syns nu kanske han tror att sätet är ledigt och då kanske han sätter sig hä... Natalia hann inte avsluta meningen innan han stod där. Han stod där och tittade på oss med ett - vad han säkert tyckte - charmigt leende. Jag reste mig upp och fixade av reflex till håret. Jag gillade honomm fortfarande så klart jag ville vara söt i hans närhet. Natalia reste sig också upp och han fick syn på henne. Han blev plöstligt tveksam, men snart återfick han sitt gamla självförtroende. Han tittade på mig med en överlägsen blick, vad jag kommer ihåg var han inte sånhär förut men det kanske ändrades när han mött Natalia?

- Hej, sa han och tittade på det fulla sätet. -får jag plats att sitta här? Innan jag hann svara hade Natalia öppnat munnen.

- Nej du får inte plats, sa hon och lät lite arg. -gå! Han tittade förvånat på henne.

- Men oj, är du förbannad idag eller något? frågade han.

- Jag är förbannad på dig, sa hon sammanbitet. Istället för att svara något vände han blicken mot mig.

- Tea lilla sötis, sa han och log ett brett leende. Jag vände bort huvudet.

- Håll käften, sa jag. Han skrattade lite.

- Vi kan prata mer när du slutat vara sur? frågade han. När jag inte svara tillade han:

- För jag gillar verkligen dig Tea.


Det han hade sagt gnagde  inuti mig. Jag ville inte fråga Natalia om det, hon hade säkert varit med om att massa killar sagt det till henne men det kändes konstigt efter det som hänt mellan henne och Teo även om jag nästan hade glömt det.

- Vad tänker du på? frågade Natalia när vi satt i mitt rum framför datorn.

- Jag.. Nej inget, sa jag och stirrade på dataskärmen. Natalia var inne på någon sajt där hon satt och chattade med någon.

- Vad är du inne på? frågade hon. Natalia stängde fort ner rutan.

- Inget.. sa hon generat. -bara en sida där man chattar vetdu.. Jag orkade inte ställa mer frågor utan föll snart tillbaka i mina tankar.

Efter ett tag knackade det på dörren. Jag tittade på Natalia.

- Tänk om det är han, sa jag.

- Vem då? frågade hon.

- Teo, sa jag och tittade oroligt mot dörren. -du får öppna. Utan att säga något reste sig Natalia upp och gick mot dörren.

- Det är han, ropade hon. -ska jag släppa in honom? Tankarna for omkring. Skulle han få komma in eller skulle jag glömma honom. Det andra alternativet var säkert det jag borde han tagit men ändå skrek jag till Natalia:

- Släpp in honom.


Natalias persperktiv:


Jag öppnade dörren och tittade på hans fåniga leende. (han log nästan helsa tiden!)

- Hej, sa han. -vad fin du är.

- Vad vill du? fräste jag.

- Jag vill träffa Tea, om inte du har lust att.. började han men jag avbröt honom.

- Kom in bara, sa jag och föste in honom. Han tog av sig skorna och gick rakt mot Teas rum och stack in huvudet.

- Hej Tea! sa han och jag skulle gissa att han log. Det hördes ett muttrande ifrån rummet. Jag gick förbi Teo där han stod kvar i dörren och såg bra fånig ut.

- Vad söt du är Tea, log han. -fast du är ju alltid söt. Tea reste sig snabbt upp och gick fram till honom.

- Vad vill du? frågade hon.

- Jag vill vara med dig, sa han. -det där som hände med henne där borta, det var ett stort misstag. Han tittade menande på mig där jag satt på sängen och bettrakade dem båda.

- Jag vet att du gillar mig, sa han. -och jag gillar dig. Tea svarade inte. Spänningen i luften var laddad.

- Jag gillar inte dig, sa Tea plötsligt. -och du gillar inte mig..

- Joo jag gillar dig! sa Teo tvärt. -jag gillar dig mycket! Så drog han sig med henne ut ur rummet.

- Jag har en sak till dig, sa han. -kom. Så gick dem ut ur rummet och sen hörde man hur ytterdörren där nere slogs igen. Jag satte mig vid datorn och tänkte. Vad gjorde han nu? Vad gjorde dem? Jag bestämde mig för att låta dem vara och loggade in på sajten igen. Han var fortfarande inne. Snart kom ett meddelande upp.


Hej:)

Hej, hej

Varför loggade du ut?

Det hände en sak bara..

Okej, du skulle berätta vart du bodde

Mm, just det.. Vart bor du?

I Antlata.

Mitt hjärta stannade upp. Tänk om jag faktiskt hade pratat med honom eller sett honom utan att jag tänkt på det.

Jag är på besök i Atlanta

Ska vi träffas?

Mitt hjärta bankade fort. Det var såhär man inte skulle göra. Man skulle inte träffa främlingar på nätet, mamma hade redan när jag var liten varnat mig för gamla läskiga gubbar på nätet. Men jag gick faktiskt i nian nu, snart i gymnasiet, jag var mogen nog att bestämma vem jag ville träffa själv.

Visst, vart?

När det passar dig, säg tid och plats.

Vi kan ses vid Cecie´s?

Visst, tid?

Klockan nio?

VIsst, vilken dag?

Idag?

Visst:)

Då ses vi då.

Mitt hjärta bankade riktigt fort nu. Tänk om det var någon pedofil eller något? Men jag ville så gärna ta reda på vem han var.

Jag hade hört talas om en sajt där man chattade och träffade nya personer. Jag hade skapat ett konto och börjat chatta med några, mest för skojs skull. Snart hade en person börjat chatta med mig och den verkade ganska trevlig. Den mejlade bilder på sig och bad mig mejla bilder på mig själv. Han fick några bilder på mig och sa att jag var söt, han överöste mig med komplimanger varje gång jag loggade in. Jag gillade det, även om jag egentligen inte trodde att han menade var det ändå kul att få så söta kommentarer. Så började han fråga mig mer personliga frågor som; bor du ensam? vart bor du? vill du träffas? När han hade frågat såna frågor hade jag först inte vågat svara, men efter ett tag tänkte jag att detvar nog inte så farligt. Denhär killen kunde ju bo på andra sidan jordklotet. Hur stor var chansen att han bodde i Los Angeles? Så jag hade bestämt mig för att ge honom adress när han frågade om jag ville träffas. Jag ville så gärna veta vem han var, att jag var redo att ta risken. Ingen behövde ju få redo på något..


Av Isabelle!! Snart börjar vi skriva i nutid, jag vill påminna om att vi då fortfarande skriver i dåtid. Kommentera nu, snälla!! Inga kommentarer när jag loggar in och det är faktiskt skit tråkigt :)

 
 
Trude

Trude

2 juni 2011 15:27

Kan ni inte beskriva hur tyo Tea ser ut lite mer?
Bra del:)

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Emma Wallentinson

2 juni 2011 18:16

Det kommer mer om hur Tea ser ut i de följande delarna:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards