einoveller

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Forgive and Forget del 12

Av Emma Wallentinson - 22 juni 2011 17:12

- Brukar jag vara uppe och festa? frågade Lee.

- Nej, sa mamma.

- Precis! utbrast Lee. -där har ni det, jag gillar egentligen inte att festa men det gör Felicia!

- Det är inget bevis för att det inte var du, sa polisen. Lee struntade i honom och vände sig mot mig.

- Felicia, sa hon. -kan du titta mamma i ögonen och säga att det var jag som stannade kvar, att det var jag som gick in i gränden och jag som skadade  mannen? frågade hon. Men innan jag hann svara tillade hon lite elakt;

- Eller så kan du ju bara visa ditt enorma blåmärke på din fotled från när mannen tog tag i dig.





Felicia:


Nej nu kom det,nu skulle alla vet att det var jag.

Jag drog sakta upp byxbenet och nu skymtade lite utav blåmärket,när jag hade dragit upp helt så fick mamma och polisen ett förvånat ansiktsuttryck.

-Men herregud,sa mamma och kom fram och satte sig på huk bredvid mig och kollade förtvivlat på mitt ben.

-Ehm jaha,jag tror vi har alla bevis som räcker för att vi ska veta att det var Felicia som va ute,sa polismannen och kollade igenom sina papper.

-Ha,där ser ni,utbrast Lee och reste sig hastigt och mamma gick fram och la handen på hennes axel.

-Lugna ner dig,sa hon och Lee satte sig tyst ner i stolen igen.


Lee:


Varför kom jag inte på det tidigare,Felicia hade ju ett märke på benet efter det som hände.

''Varför kom jag inte på det tidigare'',tänkte jag och bet mig lite löst i läppen.

-Okej,jag tror vi alla vet nu att det var du-Felicia-som var ute på natten och allt,sa polismannen.-Vi kommer ringa er senare ikväll och säga vad vi kommer göra nu efter.

-Okej tack,sa mamma och log en vänligt leende.- Kom flickor.



Väl hemma så kutade Felicia till sitt rum och låste dörren.

Mamma suckade.

-Varför?,frågade hon sig själv.

Jag gick upp till mitt rum och satte på datorn.

Jag gick in på en skvallersida för att se om det hade kommit upp något nytt om mig.

Första sidan:

''Lee Bond sågs för någon timme sen gå ut från polisstationen,har hon kanske erkänt?''

Det fanns en bild på mig när jag kommer ut ifrån polisen och under bilden stod det.

''Här kommer Lee ut från stationen,vad hon gjort där inne hölls bakom stängda dörrar''

Jag suckade och stängde ner sidan.

Det kan inte hålla på såhär,jag måste reda ut det här!

Jag öppade min twitter och skrev:

''Redde bara ut några viktiga saker idag,allt är lugnt,ingenting har hänt''

Jat vet att jag ljög lite där,men jag gjorde det för att få lite stopp på allt skrivande om mig.


Felicia:


Undra vad dom skulle gör med mig nu,jag är ju faktsikt gammal nog för att sitta i fängelse.

Men jag hade ju faktiskt inte gjort nåt,om jag inte träffat honom men den.

*riiing* *riiing*

-Catherine,hörde man mamma svara.-Jaha okej..mm...ja..nej det tror jag inte...okej tack så mycket,sa hon och sedan la hon på.

*knack,knack*

-Kom in,mummlade jag.

-Polisen ringde nyss,sa hon och la handduken hon torkat disk med över axeln.

-Hörde det,svarade jag.

-Varför så tjurig,frågade mamma.

-Inget,svarade jag.

-Aja men han sa iallafall att de inte kan göra nånting förrän de har hittat mannen och han kan ge sin förklaring på vad hon hände,sa hon och tittade noga på mig.

-Okej då vet jag,svarde jag och återgick till min dator.

Mamma gick ut och jag hörde hur och upprepade samma sak till Lee.

Om jag hade träffat mannen med kniven,hur hade det gått med honom efter?

Om jag hade träffat honom så betyder det ju att tjejen har sett allt,har hon då sagt det till polisen?


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Skriver av Emma!


Hoppas ni gillar det,har brist på fantasi;(

Men hoppas ni gillar det ändå,annars uppskattar vi både bra och dålig kritik.

Säg gärna om vi kan göra npgot bättre eller om vi gör nåt gör mycket(?!)...

Ge tips,det uppskattar vi!<3

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

22 juni 2011 20:08

Bra skrivet här också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

23 juni 2011 10:25

Jättebra del!
Längtar till nästa:D

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards