einoveller

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Emma Wallentinson - 17 juni 2011 19:37

Jag suckade för mig själv. Han skulle också tro jag var Lee, så skulle han ta massa kort och dem skulle bli publicerade i någon skvallertidning nästa dag. Ibland blev jag nästan lite arg. Visst, Lee hade valt att leva såhär, men jag? Jag råkade ut för allt som Lee råkar ut för men vad gör jag? Nej, precis, inget. Jag lever ett normalt liv, är en normal tonåring men ändå blir jag påhoppad av paparazzi! Jag gick mot honom i snabba steg. Så fick han syn på mig och tog snabbt ett kort.

- Jag är inte Lee, sa jag irriterat och öppnade grinden och gick in.

 

 

 

 

Felicia:


När jag kom in i huset så hörde jag hur Lee pratade inne i sitt rum.

''Tack för allt stöd ni gett mig och bla bla bla'',hörde man där innifrån.

Jag var så less på alla som tog fel på mig och Lee!


Jag tog fram en tidning där det stod lite om hårfärgning och vad det innebar.

Jag kollade på några färger och hade bestämt mig att från min mörkbruna färg jag hade nu,färga det blont.

''Ingen tar väl fel på oss om jag blir blond?'',tänkte jag

Jag bestämde mig för att berätta det för Lee.

Jag knackade på dörren och det hördes ett ''kom in''.

-Hej,sa hon.

-Hej,du jag har tänkt på en sak,sa jag.

-Okej,vadå?

-Nu när jag var ute så kom det fram en tjej som trodde jag var du och frågade om en autograf,och om jag tänker efter så händer det nästan varje dag,eller så har jag paparazziz efter mig,sa jag.

-Jag är trött på det!-så jag har bestämt mig för att färga håret,det ska bli blont nu!,fortsatte jag.

Lee kollade förstående på mig innan hon sa:

-Nej men gud,du får ju inte färga håret!

-Men vad ska jag göra då,jag är trött på att alla tror att jag är du!

-Jag vet,jag är ledsen men...

-Men vad?!,halvskrek jag.

-Jag får väl snacka med pressen eller nåt,mummlade hon.


Lee.


Innan jag hade somnat igår så tänkte jag på det Felicia hade sagt,att alla tar fel på mig och henne.

Visst,det är sant men att hon tyckte det var så jobbigt visste jag inte.


Jag kollade ut genom fönstret innan jag gick till min walk-in-closet och tog fram en passande outfit till vädret.

Det var ganska soligt så det fick bli ett par höga midjeshorts med en slapp t-shirt och några smycken.


Jag gick ner och satte mig vid bordet som var dukat med frukost.

-Godmorgon,sa mamma och pussade mig i pannan.

-Godmorgon,svarade jag.

Snart hörde man tunga steg i trappan och in genom dörröppningen kom Felicia med pyjamas och håret stod åt alla håll.

-Haha,godmorgon monster,skämtade jag.

-Ha-ha,svarade hon och gjorde en grimas.

-Godmorgon gumman,sa mamma med ett skratt till Felicia


När jag hade gjort iordning en macka och skulle precis ta en tugga så plingade det på dörren.

-Öppnar,svarade jag och la ner mackan på underlägget.

Jag låste upp och tryckte ner handtaget och öppnade sakta dörren.

Utanför stod min bästa vän Melissa med ett stort leende på läpparna.

-Melissa,utbrast jag och gav henne en hård kram.

-Du är hemma,sa hon och skrattade lite åt mitt beteende...


--------------------------------------------------------------------------------


Sååå,nu är del 3 ute.


Jag ska inte komma med ursäkter för dålig uppdatering utan vi rullar bara på.

Men en liten grej,eftersom det är sommarlov så kommer det bli lite dåligare uppdatering men vi kommer göra så gott vi kan!


Kom gärna med tips!


Kommentera?



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards