einoveller

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Emma Wallentinson - 27 juni 2011 11:46

Jag lovade mig själv att jag skulle hälsa på honom imorgon också.

Lee:

Redan klockan 9 nästa morgon ringde mobilen. Det var Drew, som jag hade hoppats.

- Hej Lee, sa han glatt. -vill du göra något idag?

- Visst, sa jag. -ska jag komma till dig?

- Jag tänkte att jag kunde komma till dig, sa Drew.

- Okej, visst, sa jag. -vet du min adress?
- Jadå, sa Drew. -när kan jag komma?

- Kom elva? frågade jag.

- Okej! sa Drew. -ses då, längtar! Sen la han på.

Felicia:

- Vad är det med dig? frågade jag när jag såg hur Lee satt på andra sidan av bordet och knappt kunde sitta still.

- Vill du verkligen veta? frågade Lee.

- Självklart, sa jag.

- Okej, sa Lee. -jag ljög igår, jag var inte hos Melissa igår utan hos en kille som jag träffat.

- Vad gjorde ni då? frågade jag.

- Vi åt mat tillsammans och vet du?, jag fick en keps av honom! sa Lee och log för sig själv. -han är så underbar, han ska lära mig åka longboard! Lee fick 'att åka långboard' att låta som världens roligaste grej.

- Jag vill inte förstöra ditt ''förhållande'', sa jag lite ironiskt. -men tänk på att du är känd över hela världen Lee. En del kanske bara vill vara med dig för att du är.. Du vet, känd.

- Lägg av, sa Lee. -jag vet att han gillar mig!
- Jag sa bara det, sa jag. -men det är säkert riktig kärlek.

- Det är det, sa Lee bestämt.

- Hoppas ni får leva lyckliga då, sa jag. -akta så inte nån papparazzi får er på bild bara för då blir det ett väldigt ståhej.

- Jag vet, suckade Lee. -men dem får tycka vad dem vill, bara jag får vara med Drew.

- Gud vad du håller på och tjatar om honom, sa jag.

- Bara för att du inte har någon kille, mumlade Lee.

- Jag vill inte ha någon! sa jag.

- Vill du visst, sa Lee. -du gillar väl fortfarande han killen i din skola?

- Nej! sa jag. -du vet ingenting om mig!
- Jag vet allt om dig, sa Lee dramatiskt. -jag vet alla dina hemligheter.

- Sluta! sa jag argt.

- Okej, okej, sa Lee.

- När får man träffa Drew då? frågade jag. Lee tvekade lite innan hon svarade:
- Idag, han kommer klockan elva.

- Men vad kul! utbrast jag.

- Mm, fast jag funderar på om jag vill presentera honom för dig, sa hon.

- Jag kommer inte göra något mot honom, sa jag och log lite oskyldigt. -eller kommer jag? Det vet ju du, för du vet ju allt om mig... Lee gav mig en trött blick.

- Ta det lugnt, sa jag. -jag ska inte ens vara hemma elva, jag ska följa med Summer till hennes farmors land.

- Ha så kul med Summer då, sa Lee.

- Ha så kul med Drew, sa jag och reste mig från köksbordet.

- Det ska jag, sa Lee. -omöjligt att inte ha det. Jag suckade och gick ut ur köket.




Solen sken ute på landet.

Jag satt på den lilla muren vid sjön med fötterna i vattnet och tog det lungt.

  Summer duschade inne i huset, och jag gick ofta ner hit när jag inte hade något för mig,

Det var mysigt på hennes farmors land. Det var inte alls lika lyxigt som hemma, men det var skönt att komma ifrån allt ibland. Här var det som om tiden stod still.

 Plöstsligt kom Summer gående bakom mig. Hennes hår var helt blött och hon hade på sig en vit klänning.

- Vad gör du? frågade hon och satte sig brevid mig.

- Tänker, svarade jag kort.

- På vad? frågade Summer.

- Lee har en ny kille, sa jag. -jag är rädd för att han inte gillar henne utan bara är med henne för att hon är känd, fattar du?
- Jadå, sa hon. -det är jobbigt... Jag nickade.

- Undra vad dem gör just nu, sa jag.

Lee:

Drew och jag satt vid poolen och plaskade med benen i vattnet.

  - Söt du är, sa han plöstligt.

- Tack, sa jag lite förvånat. Han log ett vackert leende och jag kunde inte låta bli att le jag heller.

- Jag vill ha dig nära hela tiden, fortsatte han.

- Du är så gullig, log jag. Så böjde han sig fram mot mig och kysste mig.

    


                                                  


                                                  


                      


Av Isabelle!
Nu drar Emma och jag till landet i 4 dagar så det blir inget skrivande på bloggen på 4 dagar.

Men kära läsare, jag hoppas att ni står ut!   

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards