einoveller

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Emma Wallentinson - 18 juni 2011 17:51

Utanför stod min bästa vän Melissa med ett stort leende på läpparna.

-Melissa,utbrast jag och gav henne en hård kram.

-Du är hemma,sa hon och skrattade lite åt mitt beteende...

 

Lee:


Så snart jag ätit upp mackan gjorde jag och Melissa det vi älskade mest, vi åkte till shoppingcentret och shoppade. Jag hade på mig ett par stora svarta glasögon och en solhatt för att dölja att det var jag. Jag älskade mina fans, men jag ville kunna vara utomhus utan att bli påhoppad av paparazzis.

- Vart går vi först? frågade Melissa.

- Jag vet inte, det finns så många ställen! sa jag och tittade mig omkring.

- Vi kan gå och kolla på skor först? frågade Melissa. -jag behöver ett par nya skor.

- Klart vi kan, sa jag och så gick vi mot skoaffären.

Tillslut hade Melissa hittat ett par bruna remskor i hennes storlek och vi gick för att betala.

- 29 dollar, sa hon i kassan.

- Oj.. sa Melissa med en besviket blick. -så mycket har inte jag med mig.

- Ta det lungt, sa jag och höll fram mitt kreditkort. -jag betalar.

- Nej, jag behöver inte ha skorna, sa Melissa. -jag hittar några billigare.

- Ta det lungt, sa jag. -klart jag ska köpa något åt dig, jag har inte träffat dig på flera månader! Melissa skrattade lite.

- Okej då! sa hon. -men nästa gång köper jag åt dig!

- Det behövs inte, sa jag. -ta skorna nu så går vi och käkar någonstans.


Det fick bli hamburgebaren, vi brukade ofta äta där och satt jämt vid fönsterbordet om det var ledigt. Jag beställde en liten hamburgare och en milkshake och Melissa beställde en stor hamburgare och en cola.

- Hur orkar du äta upp en såndär? frågade jag och tittade menande på den enorma hamburgaren Melissa nyss fått.

- Hur blir du mätt på dendär? frågade Melissa och menade min lilla (jag tyckte den var lagom!) hamburgare som jag nyss fått.

- Haha, sa jag. -den är faktiskt lagom.

- Det är därför du är så smal, sa Melissa. -du äter ingenting!

- Gör jag visst! sa jag. -plus att jag är faktiskt inte så smal som alla tror.

- Det finns bilder på dig överallt och du är alltid lika smal, alltid lika perfekt och du försöker övertala mig om att du inte är smal? frågade hon.

- Nästan alla bilder på mig är datagjorda, alltså dem har fixat massor i datorn på bilderna innan dem har lagts ut som reklam o massor, sa jag. -du ska veta att jag är inte så perfekt.

- Okej, okej, sa Melissa. -jag vet att bilderna inte är så riktiga, men jag är ändå avundsjuk på ditt utseende. Du är så sjukt söt!


Felicia:


Jag satt hemma och kollade lite på datorn. Jag var ensam hemma, Lee hade dragit till gallerian med Melissa och mamma och pappa hade åkt iväg till mammas vän. Så hördes en av Lees egna låtar Want to have you here. Jag visste att det var Lees ringsignal på mobilen, hon måste ha glömt den hemma. Jag reste mig upp och gick till hennes rum och fick syn på mobilen som vibrebade och lät. Så kom jag på en grej. Lee och jag lät nästan likadant, om jag svarade skulle den som ringde inte höra någon skillnad. Eller? Jag kunde ju ta reda på det! Jag tog upp mobilen och svarade.

- Hej dethär är Lee!

En mörk röst i andra änden.

- Hej Lee, dethär är Richard från skivbolaget, sa rösten. -joo jag har en fråga bara..

- Är det om skivan? frågade jag. Jag visste att Lee skulle släppa en ny skiva snart.

- Nej, det är så att min dotter har kalas nu på söndag och hon verkligen älskar dig, sa Richard. -det vore så kul om du kunde komma förbi en stund och bara sjunga en låt för henne? Jag visste inte vad jag skulle svara. Jag hade ju ingen aning om Lee skulle göra något på söndag. Men jag antog att hon ville vara hemma med mig och mamma och pappa.

- Nej, jag har fullt upp, sa jag.

- Snälla Lee, sa Richard. -det skulle betyda så mycket.

- Men jag har viktigare saker för mig, sa jag och blev lite irriterad av att han inte fattade ett nej.

- Vad är viktigare än dina fans? frågade Richard.

- Min familj, fräste jag.

- Men snälla Lee, bad Richard.

- Fattar du inte att jag tröttnar ibland?! nästan skrek jag. -alla håller på och klagar, kan ni låta mig vara ifred någon gång?! Sen la jag på. Så slog det mig en tanke. Jag kanske inte borde ha sagt så..


                                                  

                                                


Av Isabelle! Ska försöka uppdatera mer, men som sagt, det är faktiskt sommarlov så nu tycker jag ni läsare ska vara ute istället för att sitta vid datorn! ;)


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards