einoveller

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Emma Wallentinson - 9 juni 2011 16:10

Lee:


Jag hade precis satt mig på planet och var påväg att lyfta,jag var påväg hem till New york.

 

Redan när jag var liten så vissta jag vad jag ville bli,sångerska.

Min dröm slog in när jag satt och åt frukost en dag,telefonen ringde och mamma kom senare in i köket och sa att jag skulle provsjunga för en kille.

Sen har vi ju min enäggstvillingsyster Felicia,hon vet inte riktigt vad hon vill...

Men tillbaka till verkligheten,jag hade precis haft en konsert i London och nu var jag ju somsagt påväg hem.

Det ska bli lite skönt att komma hem efter att varit borta i 4 månader,av turnering.

Men nu var turnén slut och nu väntade ett sommarlov!



Felicia:


Det var två dagar kvar av skolan och som läxa tills imorgon skulle man skriva om sig själv,sin familj och så.

Jag tog fram papper och penna och började skriva:


Jag och min 2 minuter äldre enäggstvilling Lee föddes den 21 juni 1994.

Lee visste redan som liten vad hon ville bli och som alla andra drömmande ungar så fick hon som hon ville.

Hon blev känd som sångerska...

 

Jag skrev så långt innan det tog stopp och jag inte visste vad jag skulle skriva.

Jag hade aldrig varit den tjejen som alltid var lydig och hängde med på lektionerna,jag fick oftast skäll av lärarna av att jag pratat för mycket.

Men allt var bara jobbigt och folk är så falska,de flesta vill bara vara med mig för att träffa Lee.

Men den tjej som aldrig skulle göra något sånt är Summer,hon och jag har alltid häng ihop sen lekis.

Så fick jag för mig att skriva lite om det som jag nyss tänkt på.

Vi lever rikt och jag går i en bra skola, med många vänner, cirka 80% är falska. Många vill vara vän med mig för att få träffa Lee. Alla har väl hört talas om henne, den kända sångerskan Lee ? Det är kul att ha en känd syster men också väldigt jobbigt. Fast det är klart att jag älskar henne, hon är som den perfekta systern. Jag har en bra familj, jag älskar dem alla och skulle inte byta dem mot något i hela världen.

Så la jag ifrån mig pennan. Det borde räcka med text nu, även om min engelska lärare aldrig var nöjd. Så la jag tillbaka alla papper i väskan och slängde mig på sängen. Så tog jag upp en gammal tidning jag hade lagt under sängen och började läsa lite.


Lee:


Jag tryckte på den röda knappen på väggen i planet. Min servitris Sita kom med sin vagn rullande till soffan där jag satt ihopkurad.

- Ville du ha något Lee? frågade hon med ett söt leende.

- Har vi någon cola kvar? frågade jag. Sita kollade i vagnen och sa:
- Nej tyvärr så har du nog redan druckit upp allt.

- Jaha.. Jag suckade trött.

- Vad är det med dig? frågade Sita.

- Jag är bara trött, sa jag. -jag längtar efter min familj. Sita tittade på mig med en blick av medlidnad.

- Försök att sova, sa hon och gick tillbaka med vagnen. Jag insåg att jag nog borde sova, så jag tog tag i kudden som låg en bit bort och la den närmare mig innan jag la mig ner med huvudet mot den.


Felicia:


Mamma hade gjort iordning en fin middag där uppe. Vi väntade alla på att min kära syster skulle komma hem. Jag saknade henne faktiskt och dessutom behövde jag en autograf av henne. Jag hade lovat min falska vän Sarah att fixa en autograf från Lee och nu hade hon börjat bli otålig.

Så kom en stor svart bil körande utanför. Självklart kom Lee i limo, självklart. Jag reste mig upp från soffan och stängde av tv:n. Så öppnades dörren och Lees välbekanta röst hördes.

- Hallå, nu är jag tillbaka! Jag hörde hur mamma släppte allting och sprang ner för att krama om Lee. Jag själv kunde inte heller låta bli att springa ner för att säga hej. Lee stod och kramade om mamma när jag kom ner. Så fick hon syn på mig och släppte hon mamma och gick fram till mig.

- Hej Felicia! sa hon och kramade om mig också. -shit va länge sen det var!

- Mm, mumlade jag och stod där stelt.. (Jag är inte så bra på att visa känslor..) Så höll jag fram ett foto på Sarah.

- Jag lovade Sarah att du skulle signera denhär, sa jag.

- Vi tar det sen, sa Lee och viftade med handen. -kom igen, jag kom nyss hem. Så kände hon lukten och sa glatt;

- Mums, det luktar underbart mamma!



 





Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards