einoveller

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Forgive and Forget Del 13

Av Emma Wallentinson - 22 juni 2011 18:24

Om jag hade träffat mannen med kniven,hur hade det gått med honom efter? Om jag hade träffat honom så betyder det ju att tjejen har sett allt,har hon då sagt det till polisen?

 

Lee:


När mamma kom in och berättade hade jag blivit lite lättad. Jag ville inte att Felicia skulle sitta i fängelse och så länge mannen inte kunde berätta sin del av historien kunde dem inte sätta fast henne. Och han skulle nog inte gärna visa sig för polisen, han rånade ju faktiskt Felicia och skadade henne lite. Kanske var han till och med efterlyst? Hoppas det, då skulle han nog inte gå till polisen.

Då knackade det på dörren igen. Jag reste mig och gick för att öppna. Där ute stod Felicia.

- Hej kom in, sa jag och backade för att hon skulle gå in.

- Nee, jag skulle bara säga förlåt, sa hon och jag såg att hon skämdes lite. Jag visste inte vad jag skulle svara.

- Jaa, det gick ju som det gick antar jag, sa jag.

- Mm.. mumlade Felicia tyst. -jag borde ha erkänt men jag fick panik för att jag skulle åka i fängelset eller något.

- Det är okej, sa jag även fast jag fortfarande var lite arg. -men du borde faktiskt erkänt.

- Du gör det bara svårare att säga förlåt, sa Felicia. -jag vet att jag borde ha erkänt okej? Nu kommer det bara spridas över hela världen vilken lögnhals jag är, du behöver inte straffa mig för jag kommer ändå bli straffad.

- Jag ska inte straffa dig, sa jag och kramade om henne. -jag ska skydda dig istället.

- Som hurdå? frågade Felicia tveksamt.

- Tja, polisen kan jag inte skydda dig ifrån, sa jag. -men median kan jag nog fixa.

- Tack, sa Felicia. -du är den bästa systern.

- Det säger du bara, sa jag.

- Aa det är ju sant, log Felicia.

- Ha-ha, sa jag. -hörru, jag ska twittra lite nu men vi kan hitta på något sen?

- Jag vill inte gärna gå ut idag, sa Felicia. -jag vill bara hålla mig hemma medan hela denhär grejen sprids över världen.

- Men lägg av nu, sa jag. -vi ber mamma åka och hyra en film som vi kan titta på?

- Perfekt, sa Felicia och släppte mig för att gå sin väg. Men så vände hon sig om.

- Vad ska du skriva på twitter? frågade hon ängsligt.

- Jag ska inte skriva något om dig, lovade jag.

- Tack, sa Felicia och gick sin väg. Så satte jag mig vid datorn igen och började skriva;


Mycket snack runt hela denhär grejen som hände i morse, men det är inte alls som alla tror. Jag ska inte gå in på mer detaljer, det enda jag kan säga är att polisen nu hade förstått att det inte var jag.

Skivan finns i butik den första juli!

 

Felicia:


Jag gick in på datorn i mitt rum och kollade vad Lee hade skrivit på twitter. Bra, hon hade inte skrivit nåt om mig. Jag stängde ner datorn och tog fram en bok och la mig i sängen.

När jag hade läst i en kvart eller något knackade Lee på min dörr och öppnade den.

- Vi ska äta, sa hon och gick ut. Jag reste mig och gick upp till köket. Lee, mamma och pappa satt vid bordet och jag satte mig brevid Lee. Lee tog lite sallad och la upp på sin tallrik.

- Ska du ha? frågade hon och skickade salladskålen till mig. Jag nickade och tog lite sallad.

- Lee skicka köttet, sa pappa och Lee gav honom köttet. Det var ingen som sa någonting, alla var nog chockade över att jag hade ljugit. Men jag ville inte tänka så, jag ville bara att det aldrig skulle ha hänt.

Direkt efter maten gick jag ner till mitt rum och stängde in mig.


Lee:


Senare på kvällen satt Felicia och jag och tittade på en film som hette When you jump, I jump. Filmen var otroligt sorglig och både Felicia och jag grät i slutet. När filmen var slut utbrast Felicia;

- Shit va sorglig filmen var, stackars Amber!

- Jaa, hon hade inte ett lätt liv, sa jag.

- Stackare! sa Felicia. -tänk att filmen var sann!

- Hon hade det svårare än dig, sa jag.

- Jaa.. sa Felicia. -jag har det faktiskt inte så svårt, det kunde ha varit mycket värre. Så med ens såg hon mycket gladare ut.



                                                  
                                                  
                      


Av Isabelle!

Hoppas ni har ett bra sommarlov:)


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

22 juni 2011 20:10

Bra del. Har nu läst alla. Har läst lite på den andra berättelsen också och ska fortsätta så snart som möjligt. Lycka till båda två med skrivandet!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Trude

Trude

23 juni 2011 10:31

Jättebra del :D

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards