einoveller

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Forgive and Forget Del 19

Av Emma Wallentinson - 25 juni 2011 18:29

-Men va?,frågae Lee.-Ni säger att ni ska skiljas,men sen att ni ska se hur det blir?

Varken mamma eller pappa hann svara innan hon klampade ner för trappan och slängde igen dörren till sitt rum.

-Eh tack för maten,sa jag stelt och sprang sedan till mitt rum jag oxå.

 

 

 

Lee:

När jag var ute på turné så hade jag träffat en kille,som jag gillade väldigt mycket om jag ska vara ärlig.

Han jag hade frågat vart han bodde så hade han svarat,och då konsdaterade jag att det bara var några kvarter bort från mig.

Men jag hade inte sagt något.

Han hade gett sitt nummer till mig men jag hade inte vågat lämna ut mitt ifall han skulle lägga ut det på internet ellet nåt värre.

Jag hade många gånger funerat på att ringa,eller först av allt sms:a.

Och nu satt jag här med min mobil i handen och började skriva,men raderade det direkt efter,och så höll jag på.

Men mitt resultat slutade med:

''Hej,jag vet inte om du kommer ihåg mig,men du, jag är hemma så vi kanske kan ses någon gång?

                       Lee''

Jag hade tryckt på skicka,så det fanns ingen chans att ångra nu.

Om han svarade att han ville ses,vad skulle jag svara då?

Det tog bara några minuter innan mobilen plingade till.

''Okänt nummer'',stod det på skärmen.

Jag tvekade,men öppnade sedan sms:et.

''Tja,jo jag kommer så väl ihåg dig! Det skulle va jätte kul om du kanske ville göra mig sällskap idag?,mamma och pappa ska bort så är ensam hemma?

                                     Drew''

 

Drew,det var namnet på killen jag gillade,killan som just frågat om jag ville komma hem till honom.

Skulle jag svara ja?,Men det är klart jag ska,eller?

''Om det är okej för dig så'',det var svaret som jag skickade iväg.

Han svarde snabbt och jag läste sms:et.

''Haha,klart det är men tänkte om du kanske skulle tycka det var lite ''läskigt'' att jag bjöd hem dig när vi faktiskt knappt känner varandra,jag kanske kunde varit nån konsig typ som kidnappar dig eller nåt?Men jag lovar,det skulle jag aldrig göra,lita på mig..jag bor på Darkwaterstreet 4''

Fjärilar flög runt i magen och utan att jag tänkte på det svarade jag att jag skulle komma om 10 minuter,och ja,jag hade sagt vart jag bodde.

Han hade blivit överraskad,på ett bra sätt sa han.


20 minuter senare:

Vi hade pratat och hunnit lära känna varandra riktigt bra!

För mig,var det kärlek vid första ögonkastet...

Han hade sagt att hur jag klädde mig spelade ingen roll,så jag gick i det jag hade haft på mig hemma.

 Han hade visat sitt rum och det som fångade mig var hans hylla som var full med skatekepsar.

Ingen annan än jag visste det men inom mig så var jag en riktig skatetjej,jag hade alltid velat kunna åka skateboard,men hellre longboard.

Han hade sagt:

-Här,du kan få den här.

Och han hade räckt fram en OBEY keps.

-Jag kan kanske lära dig att åka nån dag,sa han och pekade mot sin longboard som låg på golvet.-Om du inte redan kan förstås?

-Jättegärna,och nej jag kan inte åka men jag vill mer än gärna kunna åka,svarade jag och log ett leende som fick honom att le.



Han hade bjudit på lunch,och efter det hade vi hjälps åt att diska.

Vi skrattade och skvätte skum på varandra.

 

Sent på kvällen gick jag hem som en lycklig tjej med ett stort leende på läpparna...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skrivet av Emma!

Det var en lite längre del,men däremot med bara Lee's perspektiv..

Hoppas ni gillar det iallafall.

Ha en fortsatt bra kväll,älskade läsare!;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards