einoveller

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Forgive and Forgt Del 20

Av Emma Wallentinson - 25 juni 2011 23:49

Sent på kvällen gick jag hem som en lycklig tjej med ett stort leende på läpparna...

Felicia:

När Lee äntligen kom hem nästan sprang jag ner till hallen.

- Vart har du varit? frågade jag.

- Hos Melissa, sa hon.

- Herregud, klockan är ju tio, du brukar inte komma hem så sent, sa jag.

- Det är inte så sent, sa Lee. -varför är du så orolig.

- Jag vill inte att det ska hända något, mumlade jag.

- Jag klarar mig nog själv ska du se, sa Lee och tog av sig skorna.

- Men om mamma och pappa ska skilja sig så vill jag ju ha någon kvar, klart jag är rädd om dig? sa jag.

- Vad gullig du är, sa Lee och log. -men du kommer alltid ha både mamma, pappa och mig kvar. Så suckade hon.

- Hur är det egentligen med dem? frågade hon.

- Vad menar du? frågade jag.

- Mamma och pappa, sa Lee. -dem är kvar här va, båda två?

- Nae, sa jag. -pappa stack nyss... Lee tittade förvånat på mig.

- Men vadå stack?! frågade hon.

- Han hade packat och så gick han, sa jag och ryckte på axlarna. (jag tyckte det inte var en så stor grej..) -han sa att jag skulle hälsa till dig och att han och mamma skulle göra upp ett schema om hur vi skulle bo, det skulle antagligen bli varanan månad.

- Men shit, sa Lee tyst. -så jag kommer inte få träffa honom på en månad?

- Vi får självklart hälsa på när vi vill, sa jag. -vi kan hälsa på imorgon.

- Vart bor han? frågade Lee.

- Jag vet inte, han sa det men jag kommer inte ihåg, sa jag. Lee sjönk ihop i en stol som stod i hallen.

- Tänk att det är slut mellan dem, sa hon. -dem kommer aldrig vara tillsammans igen.

- Nja.. sa jag. -jag tror dem mer tar en paus, typ..

- Varför kan inte allt bara vara som vanligt? suckade Lee. -jag är trött på att allt förändras.

- Jag med, sa jag instämmande. -aja, jag går tillbaka till mitt rum, skulle bara kolla så du var okej.

- Okej hejdå, sa Lee och jag gick iväg till mitt rum. Så fick jag syn på ett kort på skrivbordet. Det var på mamma och mig när jag var liten.

  Jag tog med mig bilden upp till vardagsrummet där jag såg mamma sitta i soffan. Jag satte mig brevid henne.

- Vilket fint kort mamma, sa jag och höll fram det.

- Jag hittade det i mitt skrivbord, sa hon och log. -jag tänkte om du ville ha det.

- Klart jag vill, sa jag. -men vart är Lee?
- Där nere, sa mamma.

- Nej men alltså, på kortet, sa jag.

- Jaha, hon är med.. pappa, sa mamma.

- Var hon mycket med pappa då? frågade jag. Mamma nickade.

- Hon var pappas flicka, sa hon. -du var oftast med mig.

- Jaha, sa jag.

- Det var eran pappa som lärde Lee sjunga, fortsatte mamma.

- Okej, sa jag. -så om jag skulle ha varit med pappa skulle jag blivit superstjärnan Felicia?
- Vem vet, sa mamma. -lite sent att kolla det nu. Jag satte mig nära mamma.

- Varför var ni tvugna att skilja er? frågade jag.

- Det är svårt att förklara, sa mamma tyst.

- Har du något foto på Lee och pappa? frågade jag mest för att jag insåg att mamma inte ville prata om skiljsmässan.

- Ja det ska jag ha någonstans, sa mamma och reste sig. -vänta här.

Snart kom hon tillbaka med ett kort som hon räckte mig.

- Titta vad ung din pappa var då, och titta på lilla Lee, då var hon kortklippt kommer jag ihåg men det växte snabbt ut igen, suckade mamma.

 

- Gullig Lee var, log jag.

- Du var inte så dålig du heller, sa mamma skojsamt. -ni var så söta båda två.

- Var? frågade jag.

- Är, sa mamma. -ni är så söta. Jag skrattade lite åt henne.

- Du är inte så dålig du heller, sa jag.

- Tack, sa mamma och log. -nej nu ska jag kolla lite papper.

- Okej, sa jag. -jag går och lägger mig tror jag, är ganska trött.

- Gör så, sa mamma. -godnatt!


Lee:

Jag låg i sängen och stirrade upp i taket. Jag hade aldrig insett var som menades med uttrycket ''fjärilar i magen'' förräns nu. Det var som om tusentals fjärilar bara flög omkring där inne och aldrig ville vara still.

 

Jag lovade mig själv att jag skulle hälsa på honom imorgon också.


                                                  
                                                  
                      


Av Isabelle!! :D

 
 
Trude

Trude

26 juni 2011 11:17

Jättebra del, tråkigt att de ska skilja sig:(

http://insidemyself.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Wallentinson - 3 februari 2012 17:57


Jag gjorde ett nytt  lösenord och loggade in,först läste jag sista delan på ''sweet Highschool'' och jag blev förvånad hur bra den faktiskt var,egoistiskt,tack jag vet.. Sen tittade jag på statistiken,3 stycken? förvånande många för att inte ha s...

Av Emma Wallentinson - 3 oktober 2011 17:49

Hej hej!   Jag har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag ska byta till blogg.se.... Jag kommer alltså då heta einoveller.blogg.se istället. Jag hoppas med glädje att ni fortfarande kommer att läsa? Hoppas ni inte blir...

Av Emma Wallentinson - 28 september 2011 18:37


Hannah:   Justin och jag satt och kollade på film när han plötsligt pausade och kollade allvarligt på mig. ''Middag,ikväll?'' frågade han med ''stone face''. ''Ehm jag vet inte'' skojade jag med honom. ''Oh come om,jag vet att du vill!'' sa...

Av Emma Wallentinson - 26 september 2011 19:26


   Hannah: Jag vaknade nästa dag,med Justin brevid mig. Jag hade inget minne utav att han somnat hos mig,bara att jag bad honom stanna och titta på film... Vi måste somnat båda två? Ett gäspande hördes från min sida och jag vände huvudet  m...

Av Emma Wallentinson - 25 september 2011 19:09


Justin:   Idag hade jag tillbringat min dag med familjen,det är kul att få vara med familjen och vänner efter att varit borta i så många månader. Min kärlek för Hannah har bara växt sig större,jag går runt och tänker på henne varenda dag. Och...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om novellen
 Jättebra
 Helt okej
 Vet inte, läser inte så ofta
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards